povinná administrativa

Vložil mipam1, 6. Květen 2019 - 19:08 ::

Dobrý den, má výbor nějakou povinnost uchovávat administrativní dokumenty (jako je např. vyúčtování), jaké a v jaké podobě? Jsem nově členkou výboru a dostala jsem na starost administrativu. Děkuji za nasměrování.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil anon1234_ (bez ověření), 7. Květen 2019 - 9:50

    úschovu účetních záznamů (tj. účetní doklady, účetní knihy, účetní závěrky) řeší § 31 a 32 zákona o účetnictví

    https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1991-563…

    § 31(2) Účetní záznamy se uschovávají, pokud v § 32 není stanoveno jinak, a) účetní závěrka a výroční zpráva po dobu 10 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají, b) účetní doklady, účetní knihy, odpisové plány, inventurní soupisy, účtový rozvrh, přehledy po dobu 5 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají, c) účetní záznamy, kterými účetní jednotky dokládají vedení účetnictví (§ 33), po dobu 5 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají.

    pokud nejsou dosud vyúčtovány dlouhodobé zálohy, účetní záznamy k nim se uchovávají do doby, než dojde k jejich vyúčtování (§ 32 odst. 3 věta druhá), tedy jestliže nebyly vyúčtovány po dobu 10 let, tak účetní záznamy k nim se uchovávají oněch 10 let

    § 32(3) ..; pokud se účetní záznam vztahuje k nezaplacené pohledávce či nesplněnému závazku ve lhůtě podle § 31 odst. 2, uschovává účetní jednotka tento účetní záznam do konce prvního účetního období následujícího po účetním období, v němž došlo k zaplacení pohledávky nebo ke splnění závazku.

    jinak platí, že rozumné je nikdy nic nevyhazovat, protože nevíte, kdy se to bude v budoucnu hodit.

    Vložil anonim (bez ověření), 7. Květen 2019 - 8:21

    Na daný podmět je jediná správná odpovědˇ:

    společenství nemůže vykonávat správu jednotek dle § 1194 odst.1, zák.č. 89/2012 sb. ( NOZ) z daného důvodu jmenované doklady uchovává správce.

    Převážně SVJ na základě odsouhlasení shromážděním uzavře smlouvu o správě, která vede dané účetnictví, pouze v účetní knize.

    anonim

    Vložil macegriffin (bez ověření), 6. Květen 2019 - 21:04

    tady se o tom také diskutovalo-

    http://www.portalsvj.cz/…-nebo-10-let

    co se týká podoby – tak je jedno zda to máte v pc nebo papírově.

    Vložil JarekSVJ, 6. Květen 2019 - 20:58

    Ahoj , do pěti roků nic nezkazíš… já uchovávám vše raději od vzniku SVJ … čest práci

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".