platba za používání výtahu

Vložil Anonymous, 20. Únor 2008 - 13:33 ::

Naše SVJ chce rozdělit poplatky za výtah podle pater. Do 3.patra za 15,– a zbývající patra do 7.za 30,–. Lze to podle zákona?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Markéta Gr., 15. Červen 2018 - 13:55

    Pro inspiraci: strana 6 – příloha 1.

    http://www.osbdhb.cz/…nem_2014.pdf

    Vložil jan hajnl (bez ověření), 15. Červen 2018 - 12:38

    Urcite!

    Vložil martina123 (bez ověření), 12. Květen 2008 - 7:09

    V případě rozúčtování nákladů za výtah nelze se zavděčit všem, každý má svou pravdu. U nás máme nastaveno rozúčtování tak, že první dvě nebo tři patra neplatí nic a zbytek se rozdělí dle osob.

    Vložil JarekSVJ, 12. Květen 2008 - 12:10

    Možná budu nyní trošku za chytráka, kterému se to radí, když nemají výtah v domě… Martino123 podle mne je výtah společnou částí domu a proto by na jeho rekonstrukci, údržby, revize a chod měli přispívat všichni podle svojeho podílu na společných částech domu(lidově řečeno)Určitě nemáte v prohlášení vlastníka budovy, že s výtahem nemají „ti dole“ nic společného. S takovou by ti v přízemí nechtěli platit za novou střechu, vlastníci prostředních bytů by nemuseli platit za zateplení bočních štítů atd. Pozor na to!!!

    Vložil PetrF (bez ověření), 12. Květen 2008 - 15:17

    JarekSVJ má pravdu, výtah, zateplení, střecha ad. jsou společné části budovy, ve vlastnictví podle spoluvlastnických podílů.

    Z toho, že nějakou součást společných částí domu nepoužívám, nelze dovozovat, že za náklady s ní související nebudu platit.

    PetrF

    Vložil Anonymou (bez ověření), 12. Květen 2008 - 12:47

    Naprostý souhlas. Výtah patří všem společně podle podílů stejně jako střecha, schody, boční zeď, hlavní vchod, STA, atd, atd..

    To že někdo nepoužívá výtah nebo ho používá různě intenzivně neznamená že má platit méně/více.

    U nás se např. za výtah hodně zaplatí za kontroly/revize. Znamená to snad, že kdo chodí do 1. patra nemá tyto revize platit? NESMYSL! Výtah patří všem stejně.

    To se střechou je dobrý příklad. Když bude zatékat, budou snad novou střechu platit jen lidi z posledních pater??

    Uvědomte si konečně že dům je jeden nedělitelný celek na kterém má KAŽDÝ svůj podíl. KAŽDÉMU patří kus střechy, kus výtahu, kus chodby apod. A pokud je potřeba provozovat/opravit SPOLEČNOU část domu je potřeba platit dle PODÍLU.

    P.L.

    Vložil .?. (bez ověření), 15. Červen 2018 - 13:33

    Elektřina za výtah se u nás platí podle osob, kontroly a opravy dle spoluvlastnického podílu.

    Vložil n (bez ověření), 15. Červen 2018 - 14:40

    a počet jízd podle psů!? No to je ale chaos, co tam vyrábíte.

    Vložil Edmond (bez ověření), 11. Květen 2008 - 5:35

    To u nás taky někteří vlastníci zkoušeli, ale chtěli pro změnu aby pejskaři, rodiny z dětmi platili víc.Pak se to vše mírně zhádalo, protože začalo vyčítání- k tomu jezdí často návštěvy k druhému zase hodně příbuzných.Vy­plynulo z toho, že výtah je v plné permanenci skoro od všech. Nakonec se nechalo podle starého tzn.Kč/počet osob. Podle mě je třeba si zjistit co o tom hovoří zákon a účetnické předpisy.

    Vložil Hajnl (bez ověření), 15. Červen 2018 - 12:44

    U nas je to s platbou za vytah tak,ze se plati dle velikosti spoluvlastnického podilu(velikosti bytu) Ale je to nespravedlive!!! Vemte si,ze v 1.patre bydli ve velkem byte 1 clovek a v 8.patre v malem byte 6 osob. Tech 6 osob do osmého patra jezdi kazdou chvili a tudíž vytah vyuzivaji daleko vice a plati za jeho pouzivani daleko méně nez ta jedna osoba v 1.patre. Takto je to spravedlive?

    Vložil Anonymous (bez ověření), 9. Duben 2008 - 20:41

    No teď se právě kvůli takové věci rozčiluju. Platíme ročně přes 1000Kč za používání výtahu, bydlíme ve zvýšeném přízemí,výtah použijeme jedna osoba tak 2× do roka. Po opravě a přebudování výtahu nám visí kabel od telefonu – pevné linky ve vzduchu přes výtahové dveře,neb nový výtah má vyší dveře.Nikoho to nezajímá, proč nás má zajímat to,že někdo výtah potřebuje,když na nás se kašle? Nehneme s tím.Jo chápu vetšina......­.........dveře vchodové jsou až ty poslední co se opraví oni nebydlí dole,:-)).

    Vložil Anonymous (bez ověření), 26. Březen 2008 - 9:50

    Vřele doporučuji se do podobných spravedlností rozhodně nepouštět . Někdy je méně opravdu více.

    Vložil Anonymous, 20. Únor 2008 - 13:51

    No nevím, jestli to není trochu přehnané „spravedlivé“ financování. To byste pak museli sledovat i počet osob, které výtah používají. Znám jedince, co v rámci dobrého zdraví nikdy ze zásady nejezdí výtahem, tak jak byste řešili tyto případy. Taky si myslím, že 50 Kč měsíčně, vlastně ani nevím kolik je to u vás v domě, zase není taková částky, aby jste to museli vůbec řešit. Anna

    Vložil Anonymous, 20. Únor 2008 - 13:50

    Nechápu tyhle věčné snahy něco dělat rádoby „spravedlivě“. Byly toho tu kupy – různé poplatky za výtah, spory o poplatky za odpad, selektivní platby za sušárny atd atd..

    Stojí vám to za to??? Samozřejmě tuším, že tento dle mého názoru uhozený návrh podporují obyvatelé spodních 3 pater. Opravdu je „vytrhne“ těch 15!!! korun za měsíc?

    Ale k dotazu – pokud to nemáte ve stanovách tak podle mě potřebujete 3/4 souhlas ze všech. A mě tady narychlo vychází, že to podpoří max 42% lidí a to jen kdyby přišli na schůzi úplně všichni.

    Tedy dle mého názoru – zapomeňte na takové nesmysly a raději rešte důležitější věci!

    P.L.

    Vložil DD (bez ověření), 18. Květen 2012 - 10:46

    Promiňte, kdo tady ale mluví o 50 kč za měsíc, já třeba platim skoro 500 korun za měsíc, a to už je docela velká částka když to děla čtvrtinu nájemného. Jsem toho názoru, že by přizemní patra platit za výtah neměli, nikdy ho nepoužijí, tak jako za co???? A o tom, že střechu taky potřebujete a další nesmysli, vždyt je to blbost, střecha je součást budovy a výtah tam vůbec být nemusí, od čeho jsou tam schody. Výtah je luxus, kdyrý využívají ve vyšších patrech, takže ať si taky za to platí!

    Vložil NeznáIek˙ (bez ověření), 18. Květen 2012 - 14:53

    …střecha je součást budovy a výtah tam vůbec být nemusí…
    …nepoužijí, tak jako za co???? …

    • výtah je „luxus“ – jen tehdy, pokud jste se právě vrátil z nějaké rozvojové země kde jste navštěvoval pouze chýše nebo do tří-pater budovy. Ale ve zdejších končinách, je ale výtah zcela normální – a potřebnou součástí bytové zástavby.
    • a „za co????“ – za to že chcete žít. Žít bytě jenž je součástí SVJ.
      Postavte si ale vlastní „chýši“ a jistě Vás pak problematika výtahu nemusí trápit.

    …tady ale mluví o 50 kč za měsíc, já třeba platim skoro 500 korun za měsíc…

    • pochybuji že platíte 500-Kč pouze za výtah – to je část plateb za „služby“.
    • pokud je 500-Kč jen 1/4 vašeho nájmu (ve kterém jak tvrdíte máte „služby“ typu „výtah“ a předpokládám že je měsíční) – pak je odhadem Váš roční náklad na bydlení včetně služeb kolem 12.000 ??

      Jestli ano tak si tedy spokojeně mlaskejte a pokud možno potichu. Já jako vlastník platím nepoměrně více.

    Jinak jestli jste si nevšiml – reagujete na příspěvek starý 4-roky

    N.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".