placení stálých plateb za vodoměr na patě domu

Vložil Ivan Hanák (bez ověření), 1. Duben 2011 - 15:35 ::

Vzniká u nas spor o placení pevné sazby za vodoměr na patě domu.V domě bydlí šest partají.Domnívám se že tuto platbu musí nést všichni stejným dílem neboť není závislá na množství odebrané vbody.Stejné je to u stálých plateb za elektroměr.Může mi někdo podat vysvětlení.Děkuji všem kdo se pokusí odpovědět Ivan

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil RJ (bez ověření), 21. Květen 2012 - 11:10

    Máte pravdu, protože se mohou všichni podílet na strátách vody na patě domu. Řešení zatím nevím, snad to někdo objasní. Zatím se to účtuje navýšením rozpočítání ztráty na kubík což je nespravdlivé pro ty, kteří mají velkou spotřebu vody.

    Vložil Milda, 20. Srpen 2011 - 19:12

    Můj názor je ten, že pevné platby za vodné a stočné se musí dělit rovným dílem mezi počet bytů, bez ohledu na to, jakou mají spotřebu vody. Je to stejné jako u elektroměrů a plynoměrů. Pokud jste připojen, tak musíte platit ať odebíráte nebo ne. Ten kdo odebere 2m3 by platil směšnou částku a ten kdo odebere třeba 40m3 by platil téměř vše.

    Vložil lake, 1. Duben 2011 - 16:49

    Pane Hanáku,
    Vy přece žádnou pevnou sazbu za vodoměr neplatíte. Za vodu platí dodavateli odběratel (bytové družstvo nebo SVJ).
    Podle analogie k výpočtu nákladů na teplou vodu podle vyhlášky 372/2001 Sb. je možno postupovat tak, že veškeré náklady se sečtou a rozúčtují podle bytových vodoměrů. Nevidím fyzikální důvod proč stálou platbu (za odběrní místo) přenášet přímo na konečné spotřebitele. Jde pouze o jednu část dvousložkové ceny.

    lake

    Vložil RJ (bez ověření), 21. Květen 2012 - 11:05

    Pane Lake. Nemáte pravdu. Jak k tomu přijdou ostatní členové družstva, kteří mají také jedno měřidlo, stejný počet splachovačů a vodovodních kohoutů ale mají velkou spotřebu a někdo není v bytě často a má malou spotřebu. Na patě domu je určitá ztráta a tuto netěsnost by měli hradit všechny byty rovnoměrně rozpočítáním na stejné díly. A že vodu hradí družstvo? Jsou to každého družstevníka peníze. Další jsem zadal do jiného příspěvku. Toto jen poznámka. Další komentáře o psech- nevhodné, nesouvisející, svědčící o povaze píšících osobnostech.

    Vložil svjvmt, 1. Duben 2011 - 16:02

    Tak se dohodněte, podle odebrané vody je asi spravedlivé, ne? Kdo víc vody odebírá, víc vodoměr používá. Pak podle plochy, podle osob …

    Vložil Petr, 2. Duben 2011 - 10:55

    Tazatel možná myslel měsíční zálohu. Ale v každém případě, rozhoduje se dle většiny hlasů, viz stanovy a zákon.

    Vložil Koudelka (bez ověření), 1. Duben 2011 - 16:04

    Podle velikosti bot.

    Menší bota → menší spotřeba vody.

    Vložil ss (bez ověření), 1. Duben 2011 - 19:25

    a kdo má psa, platí dvojmo…

    Vložil Koudelka (bez ověření), 1. Duben 2011 - 20:07

    Kdo má jednoho psa, platí trojmo:

    více bot → větší spotřeba.

    Vložil ZoVB: vadná úvaha (bez ověření), 20. Srpen 2011 - 22:42

    Vyjádření k názoru: „Vložil Koudelka (bez ověření), 1. Duben 2011 – 21:07“

    Odběr vody a pes (téma Koudelka)

    Názor ZoVB:

    „a ten, kdo žádným psem nedisponuje“

    nehradí ničeho, riskujíce pouze kontakt

    s oním (tím psem),

    …Haf…

    Bez ohledu na tu skutečnost, zda PES štěkl, zda společenství vzniklo,

    • či ne-,

    musí -ze zákona- vlastníci jednotek (nebo spoluvl. domu) uhradit náklady vzniklé s dodávkou vody do domu (bez ohledu na tu skutečnost,

    kdo tuto vodu finálně odebíral).

    Rozúčtování takto vzniklých nákladů

    spadá do pravomoci společenství.

    Tento názor je shodný s právním názorem NS ČR.


    ZoVB

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".