odvolání výboru SVJ

Vložil Johnnyn, 7. Březen 2017 - 13:14 ::

Vážení diskutující,

v NOZ je napsáno, že při hlasování je třeba nadpoloviční většiny hlasů přítomných vlastníků BJ, pokud zákon nebo stanovy nestanoví jinak.

Ve stanovách nic takového nemáme a v zákonu jsem nic o jiných hodnotách nenašel, ale raději se ptám zdejšího fundovaného osazenstva:

Skutečně k odvolání výboru stačí, když bude „pro“ hlasovat nadpoloviční většina přítomných?

předem Vám děkuji za odpověď

Johnny

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 10. Březen 2017 - 13:36

    Připouští vůbec Vaše stanovy možnost odvolání statutárních zástupců SVJ?

    Vložil Johnnyn, 11. Březen 2017 - 18:16

    ano :)

    Vložil jjj (bez ověření), 7. Březen 2017 - 13:15

    ano, pokud bude shromáždění usnášeníschopné (= více než 50% všech přítomno)

    Vložil Johnnyn, 7. Březen 2017 - 14:02

    prosím Vás, když chete dávat mínusy, tak to alespoň nějak okomentujte, pokud je něčí tvrzení mylné, tak ho uveďte na pravou míru, budu jedině rád. „mínusování“ bez zdůvodnění nerozumím…

    děkuji

    Johnny

    Vložil amos (bez ověření), 7. Březen 2017 - 14:39

    Odvolat někoho, co dál??? Půjdeš dělat trubku do výborusám ?????

    Vložil Johnnyn, 7. Březen 2017 - 14:56

    Pane Amosi,

    přesně tak jak píšete. Nadšený z toho nikdo nejsme, ale pokud chování a hospodaření výboru překročí určité meze, tak nic jiného dělat nelze.

    Všiml jsem si, že je zde na fóru zvykem okamžitě z každého kdo se jen lehce zmíní o tom, že nějaký výbor něco dělá špatně, nebo že ho chce odvolat, dělat naprostého blbce, šťourala apod., který si pouze vymýšlí. Nicméně soudit, bez toho aniž by kdokoliv znal situaci daného SVJ, asi není úplně fér.

    Vložil janica, 7. Březen 2017 - 15:13

    Nemůžete napsat, jak se chová a hospodaří u Vás výbor, že je zralý na odvolání? Když už někoho odvoláváte, tak byste měli mít už náhradníky. Ne, že odvoláte výbor většinou přítomných na shromáždění a pak se ptáte přítomných, kdo by se toho ujal.

    Vložil amos (bez ověření), 7. Březen 2017 - 15:17

    Přesně tak!!!!!!!

    Vložil amos (bez ověření), 7. Březen 2017 - 15:11

    Pokud máš k sobě lidi do výboru kteří o tom něco vědí a jen netlachají budíž, ale do doby než zvolíte nový výbor a starý bude vymazan z rejstříku, tak si pořádně uvědomte o co go, aby o vás tady taky tak za chvíli nepsali!!!!!!!!

    Vložil Johnnyn, 7. Březen 2017 - 15:30

    nahradníky máme, jsme si plně vědomi toho, co práce ve výboru obnáší, zároveň netvrdím, že rozumíme všemu, ale to asi nikdo, jelikož žádný učený z nebe nespadl. Vím, že je to nevděčná funkce a věřte mi, že bych se do toho nikdy nehrnul, kdyby to již opravdu nebylo potřeba. Co náš výbor dělá, resp. nedělá, jak porušuje stanovy a dokonce i zákon, jak hospodaří atp. bych Vám se rád napsal, ale nejsem si jist, že minimálně hospodaření je na veřejnou diskuzi.

    Vložil amos (bez ověření), 7. Březen 2017 - 15:35

    chceš si o tom pokecat po tel ?? Dělám ve výboru už 35 let.Když tak dej kontakt na sebe.

    Vložil Johnnyn, 7. Březen 2017 - 15:44

    děkuji za nabídku, ale snad ani ne, jen v krátkosti uvedu některé důvody: výbor nám půl roku nechtěl poskytnout k náhledu účetnictví, s tím, že na to nemáme právo, po té co nám ho poskytl, jsme objevili, že si krom odměn vyplácí DPP za práce, které jsou buď z logiky věci honorovány v rámci odměn (jedná se o běžnou činnost výboru) nebo za práce, které vůbec neprovádí. Za právní služby vyplácíme cca čtvrt milionu ročně (jsme SVJ o 50 bytových jednotkách) zakázky prováděné v rámci domu jsou předražené a né zrovna o málo. výbor dává zakázky svým rodinným příslušníkům provádí neoprávněné opravy v rámci bytových jednotek, tj v rámci toho co si má vlastník BJ hradit sám (samozřejmě jen některým vlastníkům)

    kontrolní komise nekoná, resp. vše je vždy bez nálezu a to i v případě, kdy bylo účetnictví od SF předáno se zásadními chybami – to bylo odhaleno až na základě našeho upozornění. (následně toto bylo popřeno s odůvodněním, že my jsme žádné chyby nenašli a jsou všechny již opraveny)… etc, etc. btw. v kontrolní komisi je i člen výboru…

    takto bych mohl pokračovat opravdu dlouho

    Vložil Zikula (bez ověření), 8. Březen 2017 - 1:02

    „my jsme žádné chyby nenašli a jsou všechny již opraveny“

    Totéž u nás. Čím více upozorňuji, tím více chyb se opraví a tím méně důvodné (jak je mi tvrzeno) moje upozornění jsou. Lepší neupozorňovat.

    Vložil René (bez ověření), 7. Březen 2017 - 18:56

    Odvolejte výbor co nejrychleji. To by měl být ale jen první krok, protože členové výboru konali nejen v rozporu s řádnou péčí hospodáře a měli by uhradit škody způsobené SVJ, ale např. neoprávněné opravy některým vlastníkům z prostředků SVJ by mělo být řešeno podle ustanovení OSŘ. Měli byste se obrátit na advokáta.

    Vložil René (bez ověření), 7. Březen 2017 - 19:00

    Opravuji, neoprávněné opravy některým vlastníkům z prostředků SVJ by mělo být řešeno podle ustanovení Trestního zákoníku.

    Vložil Johnnyn, 7. Březen 2017 - 19:27

    pane René,

    i toto zvažujeme a budeme konzultovat s právním zástupcem, nicméně další kroky se budou řídit lépe, pokud budeme již novým výborem, do té doby jsou naše možnosti jak se dostat k účetním dokladům a dalším podkladům velmi omezené a ze strany nynějšího výboru co nejvíce znepříjemňované. Ten se samozřejmě svého korýtka pustit nechce a dělá vše pro to, aby se v něm udržel, včetně pomluv, výhružek atd.

    Vložil Johnnyn, 7. Březen 2017 - 13:22

    Děkuji, doufal jsem, že to takto skutečně je, ale věta „pokud zákonem není stanoveno jinak“ mne vzhledem k tomu, že jsem v zákonu vůbec nic takového nenašel, trošku zneklidnila…

    ještě jednou díky za reakci

    Johnny

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".