Odečty vody, stanovení ceny vodného.

Vložil Jana (bez ověření), 14. Leden 2013 - 15:50 ::

Odečty vodoměrů. Prosím jakým způsobem se může vlastník BJ bránit proti ceně vodného stanovené podílem částky za spotřebu na hlavním vodoměru a součtem náměrů v BJ? Náměry v BJ jsou hlášeny samoodečtem, „manko“ na spotřebě víc než 35%, tím se cena vodného samozřejmě vyšplhá. Když se evidentně voda „ztrácí“, měl by to správce nějak řešit, ne? Kontrolní odběry, kontrolní měření v průběhu roku žádné. SVJ momentálně (měsíce) bez výboru či pověřeného vlastníka. Zájem ze strany vlastníků cokoliv řešit je nulový.Děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymní (bez ověření), 12. Prosinec 2017 - 21:48

    Dobrý den, chtěl by jsem se zeptat jak postupovat když mi při počítání roční vody zjistili že máme počítadla změněna.Teplá za studnou.Měnění vodoměr proběhlo před dva a půl lety a od vtedy jsme měli velké nedoplatky za teplou vodu.Myslíte že se to bude nějak řešit nebo nám to jen zas prohodí ať tepla a studená voda počítají správě.Když nám řekli že máme vodoměr opačně tak tým pádem jame platili takové palky za studenou vodu předpokládám. Děkuji za informaci

    Vložil JaVa, 13. Prosinec 2017 - 10:15

    Doporučuji Vám,obrátit se na výrobce nainstalovaných bytových vodoměru,který Vám sdělí, jak se % rozdíl v přesnosti měření,záměnou vodoměru zvýší či sníží.Možná jsou to 2–3 % rozdílu u teplé vody, možná je rozdíl větší.To Vám sdělí výrobce-dodavatel.Bez jeho písemného vyjádření,nic nezjistíte.

    Žádný velký problém v tom nehledejte a veškeré, Vámi doložené více náklady,předložte k proplacení vašemu SVJ.Právnická osoba SVJ,resp.její statutární orgán, je plně zodpovědný za vadnou instalaci a pravidelné odečty vašich podružných vodoměrů! Samozřejmě,pokud jejich výměnu provádělo/zajiš­ťovalo SVJ.

    Přeji Vám hezký den. JaVa

    Vložil Rudy (bez ověření), 13. Prosinec 2017 - 18:50

    Nepochopil jste. Nejde o přesnost měření, jde o to, že mu náměry teplé vody byly rozúčtovány jako spotřeba studené vody, a náměry studené vody jako spotřeba teplé vody. Samozřejmě mohl vzniknout výrazný rozdíl v rozúčtování, pokud byl výrazný rozdíl ve spotřebě teplé a studené vody.

    Vložil JaVa, 13. Prosinec 2017 - 19:11

    A kdo je podle Vás, zodpovědný za stávající stav?

    1)nesprávně nainstalované vodoměry

    2)nesprávně prováděné odečty

    3)vadné rozúčtování a vyúčtování

    Je to vlastník jednotky nebo právnická osoba SVJ/resp.její statutární orgán.

    Děkuji za Váš názor. JaVa

    Vložil tep (bez ověření), 13. Prosinec 2017 - 9:16

    Rozúčtování nákladů na služby se dá reklamovat do 30 dnů po jeho obdržení, takže minulostí se už nikdo nebude zabývat. Teď si pohlídejte současnost. Trubky s teplou a studenou vodou se dají rozlišit pohmatem a vodoměr na teplou vodu má mít červená počítadla, to si má každý majitel bytu ve svém zájmu pohlídat. U nás každý podepisoval převzetí nových vodoměrů a odečet starých i nově nainstalovaných.

    Vložil lake, 14. Leden 2013 - 16:20

    Odečty s rozdílem 35% vůči fakturačnímu vodoměru jsou zcela nevěrohodné. Náměry bytových vodoměrů nelze použít pro rozúčtování. Je třeba rozúčtovat náhradním způsobem.

    lake

    Vložil rex (bez ověření), 14. Leden 2013 - 23:06

    Dobrý den, máme ztrátu vody cca 40% (byty 1050m3 vs 1471m3 domovní vodoměr).

    Totou cestou se vás chci zeptat co s tím?

    Co plánujeme:

    • kontrola potrubí jestli to nenapájíme ještě další dům.
    • instalace podružného vodoměrů pod každou stoupačku a kontrola poměrového hlavního vs. stoupačkové.
    • kontrola plomb všech vodoměrů

    Prosím doporučte, co bychom dále mohli podniknout.


    Předem děkuji, rex

    PS: dodatečné info

    Vodoměry byly měněny leden 2011. Odečty jsem prováděl v prosinci a fyzicky jsem kontroloval jestli se vodoměry točí. Vodoměry mamá zn. Kaden. U teplé vody jsou rozdíly minimální. Pro upřesnění náš dům je panelový o 23 bytech. Patní vodoměr máme společný ještě s dálšími dvěma vchody, kde každy dům mám samostatný vodoměr za dům. Ztráta mezi domy byla 84m3 při celkové spotřebě 2996m3

    Vložil NeznáIek˙ (bez ověření), 15. Leden 2013 - 12:52

    …doporučte, co bychom dále mohli …

    • nejprve si nechte u dodavatele zkontrolovat fakturační vodoměr (cca 1000.Kč). Pokud se přijde na chybu: je třeba ji reklamovat
    • pak zkontrolujte fyzicky plomby u všech poměrových vodoměrů a zabezpečte všechna výtoková místa (+hydranty !). Spotřebu porovnávejte třeba 14-dní.
    • teprve když to k ničemu nepovede začněte „hysterčit“ s vodoměry na stupačkách (stojí to prachy a nic moc to nepomůže)
    • pokud se rozhodnete to sledovat doporučuji instalovat vodoměry s dálkovým odečtem – ty stejně jako ITN „archivují“ měsiční stavy. Pokud to budete snímat častěji než jednou za rok, relativně rychle odhalíte kdy a jak se začnou rozvírat „nůžky“ spotřeby fakturační a poměrové

    Neználek

    Vložil lake, 15. Leden 2013 - 5:10

    Je třeba začít s kontrolou "po vodě".

    Fakturační vodoměr:
    Z čeho soudíte, že celková spotřeba 2996 odpovídá skutečnosti? Porovnejte náměry v řadě z předcházejících minimálně pěti let. Nedošlo ke zvýšení spotřeby bez důvodu? Odchylka fakturačního vodoměru se nejrychleji zjistí tak, že odečítáte stav každý měsíc a porovnáváte s průměrnou spotřebou odběrního místa za předchozí období. Další možností je nainstalovat vlastní přesný vodoměr těsně za fakturační měřidlo. Odchylky a jejich velikost zjistíte prostým porovnáním.

    Poměrové vodoměry pro tři domy:
    Z čeho soudíte, že náměr vašeho vodoměru 1471 m3 odpovídá skutečnosti? Chyba sice činí pouze 2.8%, ale s tím bych se nespokojil. Jeden ze tří vodoměrů může mít odchylku "nahoru", druhý "dolů", součet je v pořádku. Provedl jste srovnání náměrů všech tří poměrových vodoměrů zpětně za období minimálně pěti let? Nedošlo ke změmě v poměru rozdělení odebírané vody bez zjevného důvodu? Odpovídají odebraná množství přibližně počtům osob obývajících tyto tři domy?

    Bytové vodoměry:
    Jak jste zjišťoval zda vodoměry jsou funkční a jak měří? Je třeba provádět kontrolu tak, že chodíte s desetilitrovou nádobou. Jednou ji napustíte větším proudem, podruhé velmi pomalu. Kontrolujete, zda vodoměr ukáže v obou případech změnu o 10 litrů.
    Dále: Kontroloval jste náměry všech bytových vodoměrů minimálně za 5 roků zpětně? Nedošlo u některého konečného spotřebitele k náhlému snížení odběru bez změny ve způsobu užívání či počtu obyvatel bytu?

    lake

    Vložil rex (bez ověření), 16. Leden 2013 - 0:31

    Pane Lake děkuji za vaši odpověď a připojuji níže svůj komentář.

    Ještě bych se chtěl zeptat, jestli máte zkušenost s dálkově odčitatelnými bytovými vodoměry. Jde mi praktické zkušenosti a zejména doručení značky.

    Dekuji, rex


    • Fakturační vodoměr

    2996 m3 je náměr na hlavním fakturačním (patním) vodoměru patřící PVK.cz. Je to rozdíl mezi stavem leden’12 a leden’13. Koukal jsem do minulých let a spotřeba byla podobná. Ztráta mezi hlavním a třemi domovními vodoměry byla vždy, ale dosahuje „tolerovatelných“ hodnot. Odečítáme vodu jen jednou ročně.

    • Poměrové vodoměry pro tři domy

    Opět rozdíl mezi stavem leden’12 a leden’13. Chyba bude asi v tom, že tyto vodoměry nejsou stejné tj. značka a nemají stejnou hodnotu. Jeden dům tam normálně instaloval bytový vodoměr. Hodnoty za minulé roky jsou uvedeny zde http://bit.ly/VhB459 náš dům je 859.

    • Bytové vodoměry

    Bytové vodoměry nebyly kontrolovány, jak uvádíte. Analýzu dělal kolega a nebyly tam žádné velké rozdíly. Ještě se na to podívám.

    Vložil lake, 16. Leden 2013 - 2:44

    Pane rex, z Vaší tabulky vidím toto:
    (1) Do roku 2004 se s náměry nějak manipulovalo - nejsou zapsány skutečné stavy poměrových vodoměrů.
    (2) Od zúčtovacího období 2005 do 2012 jsou rozdíly mezi fakturačním vodoměrem a součtem poměrových vodoměrů:
    -2.75% -2.71% -2.69% -5.14% -4.67% -3.60% -1.79% -2.73%
    To jsou opravdu hodnoty v toleranci, včetně toho, že fakturační vodoměr naměřil vždy o něco více (je citlivější).

    Jednoznačná chyba je v tom, že všechny tři poměrové vodoměry nejsou stejného typu od stejného výrobce. Pak vaše čísla jsou spíše sázkou do loterie, než poměrovým dělením nákladů. Další otázka je zda jsou namontovány ve stejné poloze, s dostatečným uklidňovacím úsekem před vodoměrem.

    Pro začátek bych alespoň přehodil navzájem všechny tři vodoměry. Z historie spotřeby tří domů se mi jeví, že vodoměr pro č. 860 možná "podměřuje" a vodoměr pro č. 859 naopak měří od r. 2009 stále více. To by vysvětlovalo proč rozdíl od fakturačního údaje zůstává celkem nepatrný.

    lake

    Vložil rex (bez ověření), 16. Leden 2013 - 23:50

    Pane Lake děkuji a zde je můj koměntář

    (1) Do roku 2004 dům neměl vlastní poměrový vodoměr. Privatizace proběhla v roce 2003–2004 a byla to prvním věc, kterou jsme objednali.

    (2) Hodnoty hlavního a poměrových domovních vodoměrů jsou v toleranci. Je však pravda, že 860 „podměřuje“ protože mají bytový vodoměr za celý dům. Více viz foto http://db.tt/uUfO916Y , ktere je staršího data tj. před výměnou vodoměru pro 859. Vodoměr pro 859 byl v listopadu vyměněn za stejný typ jako má 861. Jen se chci zeptat – dle čeho jste došel k záměru, že vodoměr 860 „podměřuje“? Takže pro začátek požádám 860, aby si pořídili stejný vodoměr, jako mají ostatní.

    (3) Náš problém je rozdíl mezi domovním poměrovým a bytový. Ztráty jsou v posledních letech dost vysoké 44%;33%;22%;2­3%;15%;13%;14%;10% Více je uvedeno zde xls http://bit.ly/U1YsUd nebo PDF http://bit.ly/VnbMT7

    Určitě provedeme kontrolu vedení. Možná by nebylo od věci nasadit měření pod každou stoupačkou (jsou 3). Co se týče bytových vodoměru, doporučil byste instalaci dálkově odečitatelných vodoměrů? Např. Maddalena?

    Děkuji rex.

    Vložil taky vlastník (bez ověření), 14. Leden 2013 - 18:04

    my máme 35% i bez samoodečtů. Co tomu říkáte? …nějaký super-mário Anon tady v minulosti tvrdil, že 20% je „normálka“ a 50% standard

    a jak vidět někdo si může napustit i bazén: http://www.portalsvj.cz/…ani-zahradky

    Vložil Jandus (bez ověření), 14. Leden 2013 - 15:57

    Jedna důvěryhodná osoba, která to odečte a současně přezkouší, zda se vodoměry točí. Zkontrolujte také platnost cejchování. Když si ovšem někdo vodoměr jen trochu „sofistikovaně“ zastaví, nemáte šanci, pokud nemáte rádiový odečet během roku. Odchylka by se měla vejít tak asi do 5%.

    Vložil Krobot (bez ověření), 16. Leden 2013 - 14:11

    mezi 8 – 15 % a to se snažím aby odečty proběhly v co nejkratším časovém rozmezí.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".