Obdržel jsem výzvu k plnění dle §142a z.č.99/1963

Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 10:48 ::

Obdržel jsem výzvu k plnění dle §142a z.č.99/1963 od Správce SVJ. Správce SVJ (tj. SBD) chce zaslat částku na jeho bankovní účet za měsíce květen-srpen (zálohy-měsíční platby). Tyto zálohy jsem vlastně zaplatil na poštovní adresu SVJ, ale vrátily se mi nevyzvednuté. Potřebné dokumenty a podrobnosti jsem popsal v dotazu s názvem Zaplacené měsíční zálohy se mi vracejí nevyzvednuté.
Malé shrnutí:
- nemáme stanoveno jak a komu platit měsíční zálohy,
- nemám problém platit na bankovní účet SVJ, ten ale nemáme,
- vadí mi posílat peníze na účet Správce s nímž nejsem v žádném právním vztahu jen tak, sám od sebe.

Důležité pasáže ohledně plateb a jejich vymáhání ze "Smlouvy o zajišťování správy společných částí domu" mezi SVJ a Správcem (tj. SBD):
Čl. III
8. Správce se zavazuje vybírat platby od vlastníkú, případně další platby související se spravovanými nemovitostmi, na účet objednatele vedený u banky. Dispoziční práva k účtu se zřizují jak pro objednatele, tak pro správce....
čl. VI. Zmocnění
2.Objednatel pověřuje správce k vymáhání dlužných plateb, zasílání upomínek k úhradě dlužných částek za služby a příspěvky vlastníků jednotek na náklady spojené se správou domu a pozemku.

Také upozorním, že ve výzvě k plnění je uvedena nepravda, cit. "...že jste výše uvedené platby zasílal k rukám člena výboru Společenství...". Tady Správce lže a mlží, platby byli zasílány na poštovní adresu SVJ
poštovní poukázkou C s doplňkovou službou "Dodejka" a "Dodání do vlastních rukou" tzn., že si peníze může vyzvednout oprávněná osoba.

Momentálně mám na výběr:
A) Udělám vše dle výzvy. Možná budu mít klid, ale tím dám najevo, že jsem pochybil. Jsem přesvědčen, že svoje povinnosti ohledně plateb řádně plním (chci také dosáhnout toho, aby si SVJ založilo svůj vlastní bankovní účet).
B) Výzvu nerespektovat.

Vzhledem k výše uvedenému jak mám reagovat na obdrženou výzvu k plnění? Honí se mi hlavou tyto otázky:

  1. Je výzva k plnění, která je od Správce (tj. SBD) vůbec právně oprávněná/správná, protože nemám se Správcem žádný právní vztah (prosím zohlednit text z čl. VI. Zmocnění odst.2 ze Smlouvy o správě ... mezi SVJ a Správcem viz výše uvedený text)? Může Správce svým jménem takto činit?
  2. Pokud bych teď peníze poslal/posílal na bankovní účet Správce nejedná se v tomto případě o porušení § 1414 NOZ?
  3. Ve výzvě je uvedeno, že můžu za další měsíce hradit na jeho bankovní účet. Mám vůbec akceptovat platební podmínky od "Správce" "na papíru" s jeho hlavičkou a podpisem? Je to právně v pořádku, protože nemám se Správcem žádný právní vztah.
  4. Mám/měl bych na výzvu a její obsah reagovat? Proč, popř. jakým způsobem a komu reakci zaslat?

Jsem přesvědčen, že svoje povinnosti ohledně plateb řádně plním. Možná to "jen zkoušejí". Soudu bych se nebál, ale je potřeba zvážit svoje šance a činit dále správné kroky. Docela by mě zajímal text žaloby, SVJ by muselo doložit, že neplním svoje povinnosti. Faktem je také to, že by mě muselo žalovat SVJ, tedy to samé SVJ, které si měsíční platby zaslané na poštovní adresu SVJ nevyzvedlo. Nevím, možná si nechám vysvětlit soudem, že vlastně dělám všechno "nějak" špatně.

Případné další info na dotaz doplním.
Můžete poradit, díky.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Dĺhá Lehota (bez ověření), 21. Říjen 2016 - 22:05

    Postupujete správně. Povinnost hradit na bankovní účet není dána. Můžete hradit způsobem dle své volby, úhrada na adresu při tom připadá v úvahu jako první volba.

    Hradit na adresu (uvést sídlo a IČO) lze jen doporučit, pochopitelně spolu se službou „Dodejka“ a „Do vlastních rukou“. Je to průkazné, buď se vrátí dodejka, nebo potvrzení o nedoručení, v obou případech je povinnost prokazatelně splněna.

    Na adresu umožňuje hradit Česká pošta a dále i ČSOB, Raiffeisenbank, Česká spořitelna. Ještě některá další banka? Nemám přehled o službách všech bank.

    Vložil Anonymouk (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 14:20

    Krátce. A proč si SV nezřídí vlastní účet u banky?? Proč posílat peníze na cizí účet nad kterým nevládnete?? K čemu máte výbor, jak jsou odpovědní vlastníci?

    Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 14:33

    Výbor si myslel, že za 15000,- ročně 1x za rok roznesou vyučtování služeb a svolají shromáždění. K čemu je dobré, aby SVJ mělo vlastní bankovní účet to oni neví. Rizika, proč mít peníze na cizím účtu nad kterým nevládneme nechápou, protože se o nás přece stará "zbožňované" SBD.

    Vložil Vlastník bytu (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 12:13

    Na účet uvedený ve výzvě poukažte částku ve výši Kč 0,01. Z výpisu z Vašeho účtu zjistíte, na koho je účet veden. Pokud to bude SVJ, omluvíte se a doplatíte, co je žádáno. Pokud to nebude SVJ, podle své povahy buď nebudete reagovat, a nebo odpovíte, že se jedná o pokus o podvodné získání peněz. Potud jasné.

    Zajímavější je otázka, jak dlouho máte hradit na adresu SVJ, když jste zjistil, že se platby vracejí. Patrně bych v tom nepřestával, i když mohou být i jiné názory, abyste mohl prokázat, že řádně hradíte.

    Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 13:01

    Účet uvedený ve výzvě je Správce (SBD), sám to v té výzvě píše, takže tam 0,01,- Kč posílat nemusím.
    Důvod proč jsem začal posílat měsíční zálohy jsem popsal v tématu Zaplacené měsíční zálohy se mi vracejí nevyzvednuté.

    Vložil Zdenek 22, 13. Říjen 2016 - 11:50

    Ve shora citované smlouvě stojí:

    Čl. III 8. Správce se zavazuje vybírat platby od vlastníkú, případně další platby související se spravovanými nemovitostmi, na účet objednatele vedený u banky. Dispoziční práva k účtu se zřizují jak pro objednatele, tak pro správce…

    SVJ (zde objednatel) tak vede či musí vést účet. Potom by neměl být žádný problém, aby správce (nebo SVJ) sdělil číslo tohoto účtu.

    Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 11:58

    SVJ nemá bankovní účet, takže tento bod smlouvy nemůže Správce plnit. Peníze SVJ jsou na jeho bankovním účtu.
    Dodám, že v zápisu z 12/2015 je uvedeno cit. ".. shromáždění neschvaluje založení vlastního účtu SVJ, finanční prostředky budou deponovány jako doposud na účtech Správce SBD ..".

    Vložil vn (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 13:32

    Zdeňku, už jsem napsal, že vám není pomoci. Filozofujete o kravinách a neřešíte podstatnou věc. Víc už vám k tomu nic psát nebudu, každý je strůjcem svého štěstí. Chybí vám, k vaší škodě, jakékoliv právní vědomí a poradit si nenecháte.

    Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 13:55

    Ale kdepak, naopak na Vaše rady dám, do konce týdne dopis pro Správce SBD napíšu tak jak jste radil. Kopii toho dopisu také pošlu na adresu SVJ.
    A souhlasí, moje právní vědomí je bída.

    Vložil ANON_ (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 14:22

    Pane Zdeňku, pro vás by byla asi užitečná též rada zn.JaVa, který vám už může sdělit, jak se to dělá, aby v nově založeném SVJ, s novým – řádně zvoleným výborem to tento do roka vzdal, a s ohledem na nebývalou důvěru k některým aktivistům si většina spoluvlastníků raději jako statuární orgán zvolí staronového správce (SBD), který vám jistě rád umožní po dobu nezbytně nutnou platit úhrady poštovní poukázkou (za příslušný poštovní poplatek) k rukám statutárního orgánu SVJ, když vám nevyhovuje platit přes SIPO, jako zatím platí zřejmě ostatní spoluvlastníci. Samozřejmě, že zatím jste v právu a rozhodně nejste povinen platit úhrady v rozporu se současným zněním vašich stanov. S ohledem na problémy, které vám byly způsobeny, jistě většina spoluvlastníků ale ráda odsouhlasí příslušnou změnu ve stanovách a v uzavřené smlouvě, kterou snad nový statutár navrhne a dá to do souladu se závěry vašeho ustavujícího shromáždění, včetně příp. přehodnocení postoje k vlastnímu účtu a případný převod prostředků od České pošty na tento účet. Jak vyplývá z vašich sdělení, zatím jste si jako SVJ zřejmě oprávnění pro předsedu přijímat platby v hotovosti a vést pokladnu neodsouhlasili a samostatný bankovní účet jste zatím odmítli. A soudu (o kterém se zmiňujete) se jistě nemusíte bát – statutární orgán SVJ vám nějaký návrh na smírné řešení asi na radu soudu předloží, vy to všechno doplatíte a všichni budou spokojení….. Pokud ale nechcete vytvořit podmínky pro hladký návrat plně pod kontrolu SBD, pokus o smír bych raději hledal již se současným výborem SVJ.

    Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 17:06

    Nejsem žádný aktivista, vůbec to takle nemuselo být, chtěl jsem jen vidět a ofotit si zápis. Vžijte se do mé situace, kdy o SVJ máte chabé znalosti se skutečností, že ani po 5 měsících od založení SVJ není zveřejněn zápis. Je 5/2016 a dostanete předpis plateb platný od 5/2016. Za týden dostanete další předpis plateb platný od 6/2016. Co teď, požádáte dopisem o zápis a jeho ofocení a zjistíte, že je problém se k zápisu dostat.

    cit. "...zatím jste si jako SVJ zřejmě oprávnění pro předsedu přijímat platby v hotovosti a vést pokladnu neodsouhlasili ..."
    Nevím, na přijímání plateb v hotovosti potřebuje předseda SVJ oprávnění od shromáždění?

    Vložil JaVa, 13. Říjen 2016 - 15:47

    Pane Anon.Ještě musím doplnit,že v mém případě se nejedná o SVJ založené dle § 24 odst.3 z.č. 311/2013 Sb.(jako v případě pana Zdeňka 88),ale o SVJ vzniklé ze zákona 72/1994 Sb.,§ 9 odst.3 již v roce 2007,které SBD milostivě dovolilo zapsat do RS až v roce 2015.Co se týká mých zkušeností s platbou na cizí účet,tak musím podotknout,že ve Vámi zmiňovaném SVJ stihla paní předsedkyně samostatný účet pro SVJ založit a původní vlastník SBD na něj v 8.měsíci roku 2015 převedl celou finanční částku DZ mimo právě oné povinné„jistiny“ za svůj úvěr u ČSOB.Předseda SVJ, dle zápisu ze shromáždění konaného dne 30.11.2015, všem přítomným členům SVJ založení tohoto bankovního účtu oznámil a doložil výpisem z tohoto účtu,který je nedílnou součástí zápisu.Kdo měl zájem, tomu tento kompletní zápis vytiskl a předal.Požádali o něj dva vlastníci z 30 a z toho pouze jeden,začal své měsíční povinné platby zasílat na tento účet,tak jak mu to přikazují stanovy.Ostatní „ovčané“ si s radostí vyslechli abdikaci předsedkyně SVJ a stále platí na účet SBD-externí správce,které se mezitím stalo předsedou tohoto SVJ.Tento nový předseda SVJ a dle " místních ovčanů" nejlepší správce, na účet SVJ od srpna roku 2015 již žádné další peníze neposlal a všechny platby vlastníků (kromě jediného) si ponechává na svém účtu.Účetní závěrka za rok 2015 zatím ke schválení předložena nebyla a netuším zda bude vůbec do konce listopadu 2016 uložena ve SL.Takže,podobné problémy s molochem typu SBD a jeho „ovečkami“,nemá jen pan Zdeněk 888,ale i spousta členů SVJ napříč celou republikou.JaVa

    Vložil JaVa, 13. Říjen 2016 - 12:14

    Byl na pozvánce na toto shromáždění vlastníků uveden jako jeden z bodů, také bod o zřízení samostatného bankovního účtu SVJ?JaVa

    Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 13:19

    Ano, zřízení samostatného bankovního účtu na pozvánce bylo. V zápise z 12/2015 je uvedeno cit. "Usnesení: shromáždění neschvaluje založení vlastního účtu SVJ, finanční prostředky budou deponovány jako doposud na účtech Správce SBD ..".
    Ohledně bankovního účtu SVJ, v 5/2016 jsem dopisem SVJ požádal cit."..o zaslání platebních informací pro bezhotovostní platby na bankovní účet společenství...
    Odpovědí bylo, že cit."Z hlediska právní úpravy založení společenství vlastníků nebylo založení účtu povinné za situace, kdy společenství vlastníků po souhlasu se správcem používá jeho účet. Ani zákon o účetnictví takovou povinnost nestanoví. Ten stanoví vést účetnictví, což se děje. Podle § 9 odst. 4 písm. i) zákona č. 563/1991 Sb. v platném znění (zák. o účetnictví) upravujícího rozsah vedení účetnictví, účetní doklady, účetní zápisy a účetní knihy, společenství vlastníků jednotek vede účetnictví ve zjednodušeném rozsahu tak, jak to máme upraveno. Není sporu o tom, že povinností společenství vlastníků je vést účetnictví v intencích § 8 téhož zákona. Účetnictví naší účetní jednotky je průkazné a je srozumitelné, což plně koresponduje s §8 výše uvedeného zákona, neboť průkaznost i srozumitelnost účetnictví je zachována i při neexistenci samostatného účtu. Dále Vám k této záležitosti sdělujeme, že výbor již při jednání s předsedou SBD v rámci přípravy založení společenství vlastnictví projevil svoji vůli založit samostatný bankovní účet. Protože však takový úkon nebyl povinným předpokladem založení společenství vlastnictví, nedošlo k němu ani v souvislosti se zápisem společenství vlastnictví do obchodního rejstříku, jímž de iure SVJ účinně vzniklo, což bylo prioritou v tomto období. Již při zakládání našeho společenství bylo pane předsedou SBD jednáno, že v průběhu dalších měsíců tohoto roku se na něj společenství vlastníků obrátí, aby SBD se svými zkušenostmi, právním servisem a možností porovnání bankovních účtů doporučilo a připravilo potřebné podklady. Časový harmonogram byl zamýšlen do konce tohoto roku, protože současně s informacemi od SBD chce výbor získat určitou možnost porovnání podmínek a úročení účtu v dalších bankovních institucích před zahájením vlastního jednání s bankou...

    Vložil Pavel, 13. Říjen 2016 - 13:46

    Zdenku,

    z citace tuším, že výbor je prodchnut snahou zřídit pro SVJ účet do konce roku 2016. Je třeba vytrvat v požadavku, aby se tak stalo.

    Máte v rozvaze uvedeno, že SVJ má bankovní účet (na účtu 221)? Pokud ano, tak se účetnictví nevede správně. Dostanete z výboru hlavní knihu resp. obratovou předvahu třeba za 1–6/2016?

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 14:22

    Výbor určitě žádnou snahu zřídit účet pro SVJ nemá. Uvedený text ohledně účtu SVJ jsou jen "kecy" pro mé "oblbnutí", doufaly, že to spolknu a dám pokoj. Výbor jsou lidé, kteří funkci vzali se slovy "tak já to teda vezmu". Dělají co řekne "jejich bůh" předseda SBD. Oni SVJ rozumí ještě méně než já.
    Cit...."Dostanete z výboru hlavní knihu ...".
    Co je v rozvaze nevím a to jestli bych z výboru dostal hlavní knihu to pochybuji, tak lehce mi ji nedají. Všechny listiny jsou u Správce (SBD). A jak jsem také někde zmínil, jen dostat z nich zápis ze shromáždění vlastníků 12/2015 mi trvalo 4 měsíce. Nechali mi ho ofotit jenom proto, že jsem jim pohrozil trestním oznámením, a poté členové výboru odstoupily.

    Vložil JaVa, 13. Říjen 2016 - 14:32

    Ve Vašem příspěvku píšete,že váš výbor SVJ odstoupil.Jakým způsobem k tomu došlo a kdo nyní vaše SVJ právně zastupuje vůči vlastníkům jednotek a smluvním partnerům? Máte soudem určeného správce,nebo tomu u vás šéfuje na základě mandátní smlouvy váš externí správce. SBD? JaVa

    Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 14:57

    Výbor odstoupil písemným oznámením, poté projednáno na shromáždění vlastníků s volbou nového výboru. Kromě mě se do nového výboru nikdo nehlásil, ale mě shromáždění nezvolilo. Soudem určeného správce nemáme, členové výboru jsou stále zapsáni v OŘ.

    Vložil Novák (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 16:54

    Co je to OŘ?

    Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 16:59

    Pardon, překlep, má být OR tj. Obchodní rejstřík.

    Vložil vn (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 10:59

    Zdeňku, vám není pomoci. Už jsem vám napsal, co máte udělat. Další věc, kterou udělejte, napište jako odpověď tomu spropadnému SBD dopisem s dodejkou,ať vám pošle číslo účtu svj, že pak ty platby okamžitě uhradíte. Dále mu napište, že si svoji povinnost plníte, že je hradíte pravidelně každý měsíc a že se vám vrací. A jako třetí věc mu napište, že nemáte povinnost posílat na účet SBD žádné peníze, protože máte byt ve vlastnictví a v domě vzniklo svj. Dotaz pro vás: skutečně to svj vzniklo, opravdu vzniklo?

    Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 11:35

    Ano, SVJ založeno 12/2015, vznik SVJ na jaře 2016 (ověřeno v OŘ).
    Je také vůbec "právně" správné, abych vše co jste zmínil posílal Správci (SBD). Nemám to poslat na adresu SVJ?

    Vložil JaVa, 13. Říjen 2016 - 11:57

    Pane Zdeňku,vaše SVJ nevzniklo,ale bylo založeno dne 9.12.2015, dle § 24 odst.3 zákona 311/2013 Sb., jak vyplývá z NZ pořízeného téhož dne.JaVa

    Vložil Novák (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 17:05

    Co je to NZ?

    Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 17:10

    NZ = Notářský zápis

    Vložil Zdeněk888, 13. Říjen 2016 - 12:11

    Souhlasím, že SVJ bylo založeno dne 9.12.2015.
    Ale měl jsem za to, že vznik SVJ je až zápisem do OŘ (tedy v našem případě v 3/2016). Domníval jsem se, že pojmy založení SVJ a vznik SVJ nejsou synonyma a každý vlastně znamená něco jiného.

    Vložil JaVa, 13. Říjen 2016 - 12:46

    Do konce roku 31.12.2013 SVJ vznikala za zákona automaticky.Od 1.1.2014 jsou ze zákona zakládána.JaVa

    Vložil Novák (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 17:02

    Pane JaVa,

    proč matete Zdeňka? On to píše dobře. SVJ založeno 12/2015, vznik SVJ na jaře 2016. Že bylo založeno? To samozřejmě ano, ale vzniklo až zápisem do veřejného rejstříku. Netvrďte, že SVJ nevzniklo. Vzniklo zápísem do veř. rejstříku, předtím bylo založeno schválením stanov. Co se vám na tom nelíbí?

    Vložil levape, 14. Říjen 2016 - 9:41

    Pan JaVa neklame, ale vysvětluje panu Zdeňkovi jeho pomýlený názor. A to přesně v souladu se zákony.

    Vložil Novák (bez ověření), 14. Říjen 2016 - 9:56

    Levape,

    můžete prosím uvést také argumenty?

    Napište, co je pomýlené na Zdeňkově vyjádření:

    „Ano, SVJ založeno 12/2015, vznik SVJ na jaře 2016 (ověřeno v OŘ).“

    Vložil JaVa, 14. Říjen 2016 - 7:44

    Zdravím pane Novák.Musím to opakovat znovu.Do 31.12.2013.vznikala SVJ automaticky ze zákona 72/1994 Sb., a to doručením listiny o zápisu vkladu jednotky do KN třetímu rozdílnému vlastníkovi a všechna se automaticky řídila n.v.371/2004(vz­orovými stanovami).Od 1.1.2014 jsou SVJ dle § 1194 z.č. 89/2012Sb.,Spo­lečenství vlastníků zakládána schválením stanov a zápisem do RS je potvrzen vznik právnické osoby SVJ.

    § 1194 z.č.89/2012 Sb.,: (1) Společenství vlastníků je právnická osoba založená za účelem zajišťování správy domu a pozemku; při naplňování svého účelu je způsobilé nabývat práva a zavazovat se k povinnostem. Společenství vlastníků nesmí podnikat ani se přímo či nepřímo podílet na podnikání nebo jiné činnosti podnikatelů nebo být jejich společníkem nebo členem.

    JaVa

    Vložil Novák (bez ověření), 14. Říjen 2016 - 9:40

    Dobře pana JaVa,

    to co tvrdíte je pravda, ale vůbec to nezpochybňuje to, co napsal Zdeněk tj.. „Ano, SVJ založeno 12/2015, vznik SVJ na jaře 2016 (ověřeno v OŘ).“

    A právě toto jste zpochybnil svým tvrzením:
    „Pane Zdeňku,vaše SVJ nevzniklo,ale bylo založeno dne 9.12.2015, dle § 24 odst.3 zákona 311/2013 Sb., jak vyplývá z NZ pořízeného téhož dne.JaVa“

    Musím to opakovat, toto vaše tvrzení je nesprávné.

    Vložil vn (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 11:43

    Ano, polal vám výzvu, je to právně správě. Na adresu svj pošlete kopii toho, co pošlete SBD, taky s dodejkou. Co máte poslat svj jsem vám napsal v minulém vlákně. Na co čekáte, vždyť těmi dopisy chráníte sám sebe, tak na co tedy čekáte?

    Vložil Pavel, 13. Říjen 2016 - 11:42

    Zdenku,

    pošlete to jak SVJ, kam to patří, tak i SBD. Ať se nikdo nevymlouvá, že neví.

    Sice pro Vás není smlouva mezi SVJ a SBD závazná, ale upozornil bych na to, že smlouva je porušována a že platby mají být zasílány na účet SVJ. Což Vy chcete, ale není Vám to umožněno.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil vn (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 11:06

    „Objednatel pověřuje správce k vymáhání dlužných plateb, zasílání upomínek k úhradě dlužných částek za služby a příspěvky vlastníků jednotek na náklady spojené se správou domu a pozemku.“ Ojednatel, tedy svj, ovšem musí zajistit, aby členové ty platby měli kam posílat. A účet SBD to není, kam je mají posílat. To tedy má vaše svj trochu divné představy.

    Vložil Oldfox (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 13:21

    Nějak nechápu smysl. Je tam sice chyba ohledně smlouvy se správcem, ale smysl mi uniká. SVJ chtělo ušetřit. Každý účet měsíčně něco stojí. Ve finále je jedno na jaký účet to pújde, jestliže správce k němu má také přístup.

    Vložil Pavel, 13. Říjen 2016 - 13:40

    Oldfox,

    1. není pravda, že by vedení každého BÚ muselo být zpoplatněno
    2. není pravda, že je jedno, zda se jedná o účet SVJ nebo správce, pokud má správce právo s účtem nakládat. Pokud správce neoprávněně odčerpá z účtu SVJ peníze, jedná se o trestný čin. Pokud správce spadne do insolvence, tak se prostředky SVJ, deponované na účtu správce, stanou součástí konkurzní podstaty a řešíto zákon o insolvenci a nikoliv trestní zákon
    3. také v účetnictví bude asi problém. Předpokládám, že SVJ bude v rozvaze vykazovat, že má BÚ i když jsou peníze zasílané na účet správce. Pokud tomu tak je, tak je účetnictví vedeno špatně. Správně by SVJ mělo vykázat za správcem pohledávku.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Oldfox (bez ověření), 15. Říjen 2016 - 18:53

    Dik za poučení. Z Pavlova hlediska absolutní souhlas. Já to bral z idealistického pohledu, ne z toho horšího.

    Vložil šetřílek (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 13:36

    Pokud je důvodem nezaložení účtu SVJ šetření za bankovní poplatky , není nic jednoduššího, než založit účet např. u Fio banky, kde se za vedení účtu a běžné transakce nic neplatí. Možná jsou i jiné banky, kde mají účet „zdarma“ také pro právnické osoby.

    Vložil JaVa, 13. Říjen 2016 - 14:22

    Já osobně, bych v tom nezřízení samostatného bankovního účtu hledal dalekosáhlejší důvod.Většina velkých SBD si myslela ,že budou své původní majetky spravovat na věky a aby se náhodou některá SVJ netrhla,tak si SBD-čka nabrala spousty úvěrů, na co nejdelší splátkové období (zateplení,výtahy aj.) a banky ve svých smlouvách mají požadavek o povinné měsíční jistině zůstatku, na účtu SBD.Pokud si vzniklá(založená) SVJ zřídí samostatné účty,tak si SBD na svém účtu potřebnou jistinu musí vytvořit.Kde na to SBD vezmou?Dohodnou si s jednotlivými dlužníky mimořádnou splátku?Nehledě k tomu,že peníze dvou právnických osob(dvou účetních jednotekz nichž jedna má dluh u banky)na jednom účtu,nemohou splňovat vedení účetnictví dle z.č.563/1991 § 4/1., pro SVJ. JaVa

    Vložil Vlastník bytu (bez ověření), 13. Říjen 2016 - 13:27

    „Každý účet měsíčně něco stojí.“

    Naštěstí nikoliv.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".