neumožnění odpočtu SV - dopočet

Vložil Hanka7, 12. Květen 2016 - 19:17 ::

Máme v domě vlastníka, který umožnil v roce 2011 odečet, v roce 2012 a 2013 neumožnil, tedy mu firma, která odečty a výpočty zpracovává, vyúčtovala nějakou dopočtenou spotřebu, asi 75% spotřeby v roce 2011, ale uvedli ve vyúčtování stav vodoměru s tímto hypotetickým dopočtem jako konečný a potom počáteční stav vodoměru. Další rok už v polovině roku umožnil odečet, tedy opět 6 měsíců neměřená dopočtená spotřeba, přesně spočítaná podle 6 měsíců, které byly měřené. Vlastník vyúčtování ve lhůtě nereklamoval. V roce 2015 byly měněny vodoměry, konečný stav měl nižší, než byly uváděny z důvodu neměřené a dopočtené spotřeby. Od té doby vlastník píše žádosti o nápravu stavu, že mu nesedí stavy, že nenavazují k prvnímu kontrolnímu odečtu v polovině roku 2014. Nechci už dotaz komplikovat skutečností, že za rok 2013 mu částka byla vrácená v rámci opravného rozúčtování vody z jiného důvodu. Lze takto reklamovat – to znamená, neumožnit odpočet, vyúčtování s dopočtenou spotřebou nereklamovat a po několika letech se domáhat vrácení? Podotýkám, že žádná vnitřní pravidla pro rozúčtování SV v SVJ nejsou. Může mi někdo poradit? Moc děkuji, Hanka

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Požárník (bez ověření), 14. Květen 2016 - 10:51

    Pokud rozúčtovatel uvádí chybné stavy vodoměrů, potom je reklamace důvodná, protože podle chybných stavů vodoměrů nelze správně rozúčtovat.

    Vložil Hubert (bez ověření), 14. Květen 2016 - 1:15

    V prípade že tyto hodnoty nejsou k dispozici ci se zmenil způsob využití prostoru ci bytu, použijí se hodnoty dle vyhlášky c. 428/2001 Sb.

    Vyhláška 372/2001 Sb. par 5

    odst 7) Neumožní-li konecný spotrebitel instalaci vodomeru, nebo pres opakované prokazatelné upozornení neumožní jejich odecet, nebo je ovlivní, ciní v daném zúctovacím období u tohoto konecného spotrebitele spotrební složka nákladu trojnásobek prumerné hodnoty spotrební složky nákladu pripadající na 1 m2 podlahové plochy zúctovací jednotky. Pri výpoctu se postupuje podle prílohy c. 2 k této vyhlášce.

    Předpis č. 67/2013 Sb par 6 odst 4

    Neumožní-li příjemce služeb instalaci vodoměrů na teplou vodu nebo přes opakované prokazatelné upozornění neumožní jejich odečet, nebo je neoprávněně ovlivní, činí v daném zúčtovacím období u tohoto příjemce služeb spotřební složka nákladů trojnásobek průměrné hodnoty spotřební složky nákladů připadajících na 1 m2 podlahové plochy zúčtovací jednotky.

    Návrh řešení situace:

    • vyvěsím oznámení
    • nebyl přítomen, zavolám mu
    • nereaguje, pošlu mu výzvu s popisem co bude následovat

    Pokud bych při vyúčtování volil násobky, dal bych to ještě do zápisu schůze shromáždění při schvalování vyúčtování služeb a reklamací.

    Pak už to výbor vůbec nemusí řešit a dotyčný se může obrátit na nejvyšší orgán – shromáždění vlastníků, nebo na soud.

    U nás se většinou vždy sousedsky dohodneme, nikdo nemá potřebu to hnát do extrémů.

    Vložil Hanka7, 14. Květen 2016 - 12:06

    pouze studenou vodu máme měřenou, jinak jsou v jednotkách bojlery. Vyhláška č. 372/2001 Sb., se podle mě vztahuje na teplo a teplou vodu. Neupravuje SV. Sousedsky by to bylo nejlepší, ale toto je situace za dávno minulá období – ani jsem v té době nevlastnila jednotku v tomto domě. Vztahy jsou lhostejné, a každý si hraje na svém písečku, bytů je tam pouze 22, zbytek jsou kanceláře, kavárna, obchod a 5 sklepních jednotek a sklad. Jsou to všechno jednotky z prohlášení vlastníka. TUV a vytápění si vlastníci zajišťují sami, jedná se pouze o odečet SV.

    Vložil Hubert (bez ověření), 14. Květen 2016 - 12:44

    Už jsem viděl také dům, kde nebytovky byly v majetku vlastníku a dotovaly jim cely provoz a ještě davaly peníze.

    V tomto pripade bych pouzil ustanoveni o podani reklamace služeb, které se podava do nějake doby ( u nas do 21 dnu od vyuctovani ), dále bych uvedl, ze SVJ není podnikatelsky subjekt, tj nemá fondy jakym zpusobem mu uvedenou pripadnou skodu kompenzovat. V pripade jakekoliv upravy bude nutne upravit minule vyuctovani a uvedene prostředky opet vybrat.

    S ohledem na skutečnost, ze je jiz ucetnictvi ( predpokladam ) uzavrene shromazdenim vlastniku doporucil bych mu svůj požadavek prednest na shromazdeni, dal mu prostor a o jeho pozadavku dat hlasovat.

    Pokud by jej hlasovani shromazdeni neuspokojilo, muze se obrátit na soud, který vynese rozsudek.

    Pak seznamite spolecenstvi s rozsudkem a budete se podle nej ridit.

    Vložil Elvir (bez ověření), 14. Květen 2016 - 12:59

    Re:Už jsem viděl také dům, kde nebytovky byly v majetku vlastníku a dotovaly jim cely provoz a ještě davaly peníze

    Takový dům také znám!

    Vlastníci dotují opravu střechy, kde jsou antény, dokonce i elektřinu poskytovatele internetu, firmy správě domu platí, ale nikdo z majitelů – spoluvlastníků, neviděl smlouvy a ani korunu z toho, co firmy uhradily.

    Vložil Hubert (bez ověření), 14. Květen 2016 - 14:07

    Tak navrhnete opravu … požádejte vybor, v pripade požádejte zaradit bod k jednani na shromazdeni.

    nikde nevidim zadny problém

    Ted budu vyplácet z pronajmu přes 350.000,– Kc

    vlastnici to zdanuji.

    Vložil Karel Novotný (bez ověření), 13. Květen 2016 - 7:11

    Podle mého, pokud někdo neumožní odečet, např. vody, nebo byla zjištěna nefunkčnost vodoměru. Jak jsem přečetl v zákonu, může mu být naúčtováno až 35 m3 na osobu za rok. Pokud někdo schválně poškodí vodoměr a nebo plombu, naúčtoval bych mu rozdíl ve spotřebě mezi hlavním vodoměrem a a podružnými vodoměry. Vyfotil bych si poškozený vodoměr nebo plombu. A nechal provádět odečty 2× za rok. Rozhodně bych mu nevracel žádné peníze, reklamaci vyúčtování by měl podat do 30 dnů od obdržení vyúčtování, na pozdější reklamace by neměl být brán zřetel. Je pravda , že pokud provedl odečet v dalším roce mohl mít takřka nulovou spotřebu vody, vzhledem k vypočítané spotřebě. Ale podle mě pokud jednou někdo neumožní odečet, již by se v dalším roce nemělo příhlížet na nahlášenou spotřebu,ale měla by se mu počítat spotřeba dle zákona. Dokud nedojde k výměně vodoměru, jednou za 5 let nebo mimořádně kvůli poruše nebo poškození.

    Vložil Požárník (bez ověření), 14. Květen 2016 - 10:55

    „pokud jednou někdo neumožní odečet, již by se v dalším roce nemělo příhlížet na nahlášenou spotřebu“

    Pane Novotný,

    takovýto postup nemá oporu.

    Vložil Hanka7, 13. Květen 2016 - 11:31

    Jedná se o záměrné neumožnění odpočtu, v nebytové jednotce kavárna, vlastník právnická osoba, takže o bydlících nelze mluvit. Vodoměr nebyl poškozený, pouze ze dvou úplně tajil, ale na něm byla malá spotřeba. Takže tak. A teď chce vrátit za m3, které byly dopočteny náhradním způsobem, a ke dni výměny vodoměru narovnat na skutečný stav a tedy spotřebu. Hanka

    Vložil Hubert (bez ověření), 14. Květen 2016 - 1:22

    nejedna se o bytovy prostor.

    Doporucil bych mu dodržovat pravidla, v pripade jejich poruseni bych navrhnul, ze prece nemá cenu se zbytecne rozčilovat. Prostor pouziva k podnikani, dal bych mu cas na zrizeni samostatného fakturačního vodomeru a odpojil ho od bytoveho domu.

    Uvedene rozdily bych s ohledem na stav věci – nezpristupneni vodomeru vůbec neresil a v pripade nesouhlasu mu doporucil zkracenou dobu na prechod na samostatny fakturacni vodomer ci jinou dodavku vody.

    Vložil Požárník (bez ověření), 14. Květen 2016 - 10:54

    Pane Huberte,

    s jakým vodárenským podnikem jste konzultoval Vámi doporučovaný postup:

    „dal bych mu cas na zrizeni samostatného fakturačního vodomeru a odpojil ho od bytoveho domu.“

    Měl bych zájem o totéž.

    Vložil Hubert (bez ověření), 14. Květen 2016 - 12:29

    Domnívám se, že to bude spíše starost toho druhého.

    Napsal bych mu něco ve smyslu, že přes nepřekonatelné rozpory při přeúčtování nákladů vody a vznikající emoční situace bylo by velmi nespravedlivé pro obě strany pokračovat v tomto vztahu… stačí doložit

    V rámci dobrých vztahů však umožníme veškerou součinnost při projektových prací a další realizaci dalšího fakturačního vodoměru na jedné vodovodní přípojce.

    Nemůžete ho hned odříznout.

    Existují i jiné možnosti, jako náhradní dodávky vody, ukončení nájemního vztahu.

    Co mám osobně zkušenost s vodárnami, je někdy velmi těžké dostat nějakou informaci. Po nějaké době jsem přišel na to, že nejlépe je podat přímo žádost a člověk pak dostane písemnou odpověď, či požadavek doplnění žádosti. Určitě bude nutné k žádosti přiložit projekt.

    Vložil PavelII (bez ověření), 13. Květen 2016 - 12:36

    čeho se chcete domoci? Kavárníkovi bych sdělil, že neumožnil odečet a jeho reklamace se z tohoto důvodu zamítá. Ať se soudí. Dal bych ke schválení všem pravidla nebo lépe se všemi uzavřel smlouvu na dodávku vody (kde by i neplacení záloh zakládalo právo přerušit dodávku a byla jasná pravidla co se stane, když někdo neumožní odečet) a namontoval radiové odečty. Jednorázově 6000 za odečítací modul a o pětistovku za vodoměr navíc. Pak budete repasovat a už to tolik nebude.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".