nefunkční kalorimetr

Vložil kiki, 12. Leden 2016 - 17:01 ::

Dobrý den. Můžete mi poradit, jak se bude dělat vyúčtování, když nám vypadl kalorimetr? Je vybitá baterie. Zjistila jsem, že i několik dalších vlastníků, mají stejný problém. Na kalorimetru nejsou žádná data ke dni 31.12.2015. E­xistuje podle zákona nějaké rozúčtování? Děkuji kiki

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil mx mx (bez ověření), 16. Leden 2017 - 13:37

    Máme v domě podobný problém a obrátili jsme se s radou na sdružení ARTAV. Odpověď je:

    Předpisy pro rozúčtování řeší situaci, kdy dojde k poruše měřidla, která nabyla zaviněna uživatelem bytu. Pro takové byty se stanoví náhradní spotřeba, nejlépe podle náměrů za poslední dvě měřená období s ohledem na podobný průběh zimy, případně lze náměr z odlišného klimatického období přepočítat podle počtu denostupňů ve srovnávaných sezónách.

    Vložil benik (bez ověření), 13. Leden 2016 - 19:39

    Dobrý den, taky se nám to stalo. Nevím, jak to bude správce řešit. Někdo má kalorimetr v pořádku a asi 15 lidí z 58, ho mají nefunkční. Taky jsme dělali revize, jak píše kiki, baterie nám dávali nové v lednu 2015. Nevíte někdo, kde se dá zjistit, podle jakého klíče se to dá rozúčtovat? Benik

    Vložil Zdeněk II (bez ověření), 12. Leden 2016 - 22:21

    K problému rozúčtování nákladů za teplo při nefunkčním kalorimetru hledejte postup, který jste si měli stanovit v zásadách pro rozúčtování této služby v domě, protože nic jiného nikde nenajdete. Pokud už došlo k tomu, že napájecí zdroj v kalorimetru má už svou životnost za sebou, je to přinejmenším s podivem a odhaduji to tak, že nefunkční kalorimetry ukazují na stav, kdy nebyly v řádných termínech podrobeny jejich úřednímu ověření. Při úředním ověření se totiž napájecí zdroje mění, aby byla zajištěna funkčnost těchto měřidel zase na stanovenou dobu jejich ověření, tedy 4 roky. Obvykle napájecí zdroj vydrží i 10 let, takže to vypadá, že jste dva termíny úředního ověření tzv. prošvihli. V takovém případě měřidla nejsou použitelná pro účely rozúčtování služby tepla pro ÚT v domě a rozúčtoval bych jedině a zásadně podle podlahových ploch jednotek.

    Zdeněk II

    Vložil Ctirad (bez ověření), 14. Leden 2016 - 14:58

    „hledejte postup, který jste si měli stanovit v zásadách pro rozúčtování této služby v domě,“

    To platí pro jiné služby než je rozúčtování nákladů na teplo na vytápění a nákladů na teplo na ohřev teplé vody. Rozúčtování nákladů na teplo na vytápění a nákladů na teplo na ohřev teplé vody je dáno právním přespiem, pane Zdeňku II.

    Vložil benik (bez ověření), 15. Leden 2016 - 9:12

    Dobrý den pane Ctirade. Můžete mi prosím napsat, o jaký právní předpis jde, kde je napsáno co dělat, když je nefunkční kalorimetr? Hledáme a nemůžeme nikde nic najít. Děkuji benik

    Vložil benik (bez ověření), 14. Leden 2016 - 14:43

    Mohl by nám někdo poradit, jak se má správně udělat vyúčtování? Neradi bychom, aby správce něco udělal špatně. Měl jste někdo tento problém? Děkuji benik

    Vložil kiki, 12. Leden 2016 - 22:37

    Bohužel, máme vyměněné baterie asi rok a půl. Ověření se u nás provádí ve stanovených termínech. V tom to není. Kiki

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".