Napojení elektriky

Vložil Arven (bez ověření), 12. Září 2016 - 22:24 ::

Dobrý den, Elektriku ve společných prostorech máme odpojenou cca 2 roky. Nyní si začaly okolní byty napojovat určité společné prostory na své byty, bez vědomí všech majitelů bytů, je to v pořádku? Jakou mám jistotu, že nás za nějaký čas nebudou stíhat za černý odběr? Jak vím, že to nenapojili třeba na můj byt? A jak je možné, že k tomu nepotřebují souhlas všech? Moc děkuji.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Elektrikář (bez ověření), 15. Září 2016 - 7:05

    Připojte elektriku a – VYŘEŠENO. Na předsedu podejte trestní oznámení pro obecné ohrožení v souběhu s porušováním povinností správce majetku. Rovněž můžete na hasiče pro porušení požární bezpečnosti – únikové cesty musí být osvětlené.

    Vložil Arven, 15. Září 2016 - 9:21

    Děkuji za váš názor-radu, dle vaši odpovědi jste určitě nečetl celou problematiku, takže tato vaše rada je bohužel úplně mimo mísu, ale i přesto děkuji.

    Vložil JaVa, 15. Září 2016 - 14:27

    Bohužel paní Arven,ta rada „elektrikáře“ opravdu mimo mísu není.Pevně věřím,že Váš manžel šel do výboru s přesvědčením,že se mu to ve vašem SVJ podaří změnit k lepšímu.Jak se sám přesvědčil,lépe se mu bude „tlačit na pilu“, z pozice pouhého vlastníka jednotky.JaVa

    Vložil Arven, 15. Září 2016 - 19:01

    Ano, tomu přeci rozumím, ale kdo to zprovoznění a následné poplatky zaplatí? My dva? Takhle ale ne :( Takhle to přeci chtěl, odpíchnout se od nuly a začít normálně fungovat, zatím jen platíme výdaje za zrušení bývalého účtu a běhání po právnících a to něco stojí! Nejsme sponzoři všech bytů, opravdu ne.

    Vložil Taisa, 15. Září 2016 - 8:04

    ale raději ať napřed manžel paní Arven odstoupí z funkce předsedy SVJ :-)

    Vložil Fantomas (bez ověření), 13. Září 2016 - 13:59

    Dobrý den,

    nevím, proč má dotaz štítek nejasný dotaz. Dotaz je jasný a z něj odvoditelné, že se tazatel obává a zároveň problematice ne zcela rozumí. K dotazu: O černý odběr jde tehdy, kdy spotřebitel odebírá energie před jemu přiděleným odběrným místem, tj. elektroměr. Tzn. pokud si vlastník bytové jednotky, připojí pronajímaný společný prostor do sítě za jeho elektroměrem, není zde žádný problém (pokud tedy není připojení provedeno technicky špatně). Pro zjednodušení si můžete představit, že je to stejné, jako by si do společného prostoru dotáhli prodlužovačku z bytu…

    Vložil Arven... (bez ověření), 14. Září 2016 - 8:56

    Děkuji za odpověď… To je na dlouho…Ano, černý odběr nám přibližně před 3 léty ČEZ vyčíslil na téměř 1/2 mil., takže mi prosím mé obavy z opětovného ,,tajného,, odběru nemějte za zlé, i když přímý dotaz neumím zcela přesně definovat. Mou otázkou bylo, zda je v pořádku to, že si okolní byty napojují elektriku společných prostor (kotelna, sušárna-prostě to, co se jim hodí ) na své byty bez toho aniž by s tím souhlasili všichni majitelé. Prodlužovačka mi to krásně osvětlila, moc děkuji :D.

    Vložil Taisa, 14. Září 2016 - 9:14

    Pokud jste měli v domě tak vysokou částku za černý odběr, je pochopitelné, že máte obavy, aby se to neopakovalo. Můžete snad někoho z ČEZ pozvat do domu na kontrolu?

    Vložil JaVa, 13. Září 2016 - 13:39

    Každá místnost, ze společných prostor v domě, má ze zákona předepsánu povinnou intenzitu osvětlení, odborně provedenou instalací svítidel a jejich bezpečnému ovládání dle ČSN..Pokud někdo toto osvětlení zruší(ve vašem případě odpojí),porušuje tím zákon,neboť vystavuje sebe i ostatní uživatele společných prostor nebezpečí úrazu!Zkuste nám více přiblížit, co za místnosti ze společných prostor si jednotliví vlastníci připojují na své odběrné místo a kde máte uloženy příslušné revizní zprávy,které jsou k tomuto rozšíření elektroinstalace nezbytně nutné.Pokud to neodporuje ČSN,hygienickým ,bezpečnostním vyhláškám a prohlášení vlastníka,tak vám všem vlastně šetří náklady na osvětlení společných prostor.JaVa

    Vložil Arven, 14. Září 2016 - 9:14

    Elektřinu ve všech společných prostorech nechala odpojit bývalá předsedkyně SVJ(snad to dobře nazývám), nesvítí se tedy v žádné místnosti společných prostor (chodba-3.patra, sklepy, kolárna, sušárna, kotelna, sklepy bytů, zvonky ). K opětovnému napojení je zapotřebí mít peníze, a to tedy nejen ty moje, ale všech vlastníků bytů. Ostatní nechtějí jakkoli přispívat na fondy atd, takže se nadále v domě nesvítí. Zvolili si nového předsedu SVJ (mého manžela, kterého využili jen pro nové stanovy ), ale se vším ho obcházejí. Nemáme na ně žádný metr. Mě osobně nešetří nic, zapojili si to, co chtějí využívat oni,kam nám zamezili přístup. Pokuď chci světlo ve svém sklepě, tak jsem nyní nucena si ho také tak nějak lajcky jako oni napojit? Sakra! je mi jasné, že to takhle být nemá, ale…policii nepomáhá, soud dal ruce pryč…O revizních zprávách apod. těžce pochybuji :(

    Vložil MartinII, 14. Září 2016 - 15:18

    Arveno, jak mohou (kdo ?) obcházet předsedu. Ten má podpisové právo, nebo např. v bance to podpisové právo nezměnili po změně (volbě) nového předsedy ? Snad aby manžel raději podal demisi, jinak se dostane do průšvihu, i když je otázka jak se odpovědnost statutárů v NOZ změnila oproti ZoVB.

    Vložil Arven, 14. Září 2016 - 16:02

    Ano podpisové právo má, ale aby vůbec zřídil nový bankovní účet, musí se podepsat i místopředseda, který se do banky nemíní dostavit, takže vše co vyběhal, je vlastně úplně zbytečné. Účet není ani aktivní. Nyní je nám již úplně jasné, proč s jeho osobou jako předsedou ostatní souhlasili, potřebovali, aby jim vyběhal nové stanovy a teď ho mají na párku. Bohužel, takhle to u nás funguje, nikdo ho nerespektuje…

    Vložil JaVa, 14. Září 2016 - 11:51

    Neuvedla jste zde, z jakého důvodu nechala elektřinu odpojit.Pokud to bylo z důvodu zamezení ohrožení obyvatel domu na základě možnosti úrazu el.proudem,tak jednala správně.Každý jiný důvod bude zřejmě špatný. 1)Máte výbor, nebo jen předsedu SVJ(Váš manžel)? Pokud je váš statutární orgán jednočlenný,tak mu nezávidím. Svým nekonáním si koleduje o trestní postih.Je jeho povinností zajistit,aby byly veškeré elektroinstalace ve společných prostorách vašeho domu uvedeny do provozu schopného stavu a to na náklady SVJ, o které, v případě nedostatku financí na účtu SVJ, okamžitě navýší povinné platby všem vlastníkům jednotek v domě,dle jejich spoluvlastnického podílu na společných částech domu a pozemku.Jedná se nejspíš o havarijní stav a v tom případě je rozhodnutí o jeho nápravě plně v dispozici statutárního orgánu.Pokud tak neučiní, hrubě porušuje § 159 z.č.89/2012 Sb.JaVa

    Vložil Arven, 14. Září 2016 - 12:10

    Proč tak učinila nám nebylo oznámeno, prostě to jen udělala. Domníváme se, že to udělala z důvodu nulového stavu společných financí. Néné výbor je tvořen 5 členy, takže manžela, tedy předsedu obcházejí.

    Vložil anon (bez ověření), 14. Září 2016 - 13:15

    A co insolvence, ta nemůže nastat?

    Vložil Arven, 14. Září 2016 - 16:16

    Není důvod si myslím. Peníze mají všichni :D , jen když mohli 8 let fungovat bez stanov, předsedy, a vůbec všech plateb a jakéhokoli fungování, když si tady dělá každej co chce, tak proč by do fondu platili dále? Asi si na noční život s baterkami již zvykli.

    Vložil JaVa, 14. Září 2016 - 12:34

    V tom případě Vám doporučuji,aby jste svému manželovi dala několikrát přečíst plné znění § 159 a pokud ho nepochopí a okamžitě nezačne dělat to, k čemu se přijetím funkce zavázal,tak bude nejvhodnější,když pošle svoji písemnou rezignaci na členství ve výboru SVJ(samozřejmě s doručenkou)a to na doručovací adresu vašeho SVJ.Po uplynutí dvou měsíců od obdržení potvrzení o převzetí zásilky SVJ,bude opět pouhým členem vašeho opravdu „zvláštního společenství vlastníků“.JaVa

    Vložil Taisa, 14. Září 2016 - 13:25

    může začít rozesílat stížnosti na obecní úřad, stavební úřad, hasiče, atd. :D

    Vložil Arven, 14. Září 2016 - 12:53

    Děkuji, přesvědčuji ho o jeho odstoupení již delší dobu :D. Ale měl snahu dát vše do pořádku, bohužel ostatní nespolupracují.

    Vložil Taisa, 14. Září 2016 - 9:37

    Minimálně vodu snad platit musí? A nejen vodu - pojištění domu, povinné revize, účetnictví a nakonec i to osvětlení společných prostor. Pokud je Váš muž předsedou SVJ, tak je za to vše přece zodpovědný!
    Mimochodem jeho povinností je i vymáhání peněz od dlužníků.
    Když ho se vším obcházejí, to nemá přístup ani na bankovní účet SVJ?
    Policie asi Vám nepomůže, pokud se nejedná vyloženě o trestný čin. Soud dal ruce pryč - podrobnosti?

    Vložil Arven, 14. Září 2016 - 12:16

    Ne, voda ani nic jiného co uvádíte se neplatí. Ano, zní to podivně, ale je to tak. Ano zodpovědný, letos přebral funkci po předchozím předsedovi, který fond ,,vytuneloval,, když jsme požádali o pomoc policii, neměli jsme důkazy, když jsem se obrátili s podezřením na soud, bylo nám odpovězeno, že s tím nic neudělají, pokuď předchozí předseda nepředloží účetnictví atd., což z něj vymámit sami nejsme schopni. Tady si každý dělá co chce. Ten chce pořezat stromy, tak to udělá, ten chce odpojit plyn ze společného kotle, tak pořeže trubky všem a mohla bych pokračovat :(

    Vložil Taisa, 14. Září 2016 - 12:35

    To máte vlastní studnu? Nebo žijete v domě bez tekoucí vody? Společný plyn taky neplatíte? Ale to je jedno.
    Důležité je, jak Vám psal pan Java, že Váš muž je teď za vše odpovědný. Včetně funkční elektřiny s platnou revizí, včetně funkčního plynu s platnou revizí. Pochybuji, že by revizní technik ignoroval jakési rozřezané trubky od kotle.
    Finance na tyto nezbytné výdaje musí předseda předepsat vlastníkům a dluhy z nich vymáhat, klidně i soudně a exekučně, pokud to nepůjde jinak.
    Co se týká účetnictví, lze udělat zpětně rekonstrukce účetnictví. Máte nebo si můžete vyžádat opisy bankovních výpisů a faktur od dodavatelů.

    Vložil Arven, 14. Září 2016 - 14:30

    Ne, každý byt si vodné a stočné platí sám za sebe. Vodu, kterou se užívalo v jednom ze společných prodtor nechali také odpojit. Stejně tak plyn-každý byt má svůj termostat a platíme si každý svoje. Společné vytápěné prostory nejsou, zdejší magor pořezal všechny trubky od kotle, takže se společné prostory nevytápí. Nezbyde nám nic jiného, než se poohlédnout po něčem jiném, takhle se žít nedá. Děkuji :)

    Vložil Kočí (bez ověření), 14. Září 2016 - 15:11

    „každý byt si vodné a stočné platí sám za sebe“

    Byty jsou v jednom domě (není to nějaká řadovka se samostatnými vstupy do bytů z ulice)? Pokud ano, potom tento stav není souladný s právem. Jak jste toho docílili? Také by se mi to líbilo.

    „plyn-každý byt má svůj termostat“

    Nerozumím. Jak souvisí termostat se samostatnou dodávkou plynu do bytů (která je obvyklá – na rozdíl od vodného a stočného samostatného pro jednotlivé bytu).

    Vložil Arven, 14. Září 2016 - 16:10

    Nejspíš se španě vyjadřuji. Máme jednu budovu s jedním vchodem. V budově se nachází 7 bytů. Každý rok platím vodné a stočné za svůj byt.Pouze za svůj byt.Placeno minulý týden, takže ano…A stejně takto platí svou spotřebu ostatních 6 bytů. Hromadně naplatíme a neužíváme vůbec žádnou vodu. Na wc mám hodiny, ze kterých si každý rok vyčte pán, který to má na starosti spotřebu vody, stejně takto to dělají i u ostatních bytů. A úplně stejně platíme plyn. Každý má ve svém bytě zřízen svůj plyn, na svůj byt. Můj byt není žádnou trubkou propojen s jiným bytem a obráceně. Takže si každý sám topíme ve svém bytě jak a kdy chceme, né, že Pepovi z horního bytu je teplo, tak ubere na teplotě a já dole mrznu…

    Vložil JaVa, 14. Září 2016 - 17:36

    Zdravím paní Taiso.Vzniklo ve vašem domě opravdu Společenství vlastníků a je řádně zapsáno v RS.Má vaše SVJ vůbec IČO?Jak dlouho takhle vlastně fungujete.Zkuste nám to trošku více přiblížit,abychom se mohli podobných situací vyvarovat.Nesedí mi totiž Vaše informace o HUP a patním vodoměru Děkuji.JaVa

    Vložil Arven, 14. Září 2016 - 20:59

    Ano, naše společenství je opravdu zapsáno v RS, a máme své IČO. (což nově zařídil manžel ).Tato situace vznikla z toho, že se ,,do naší bytovky,, přistěhoval člověk, který začal silně ovlivňovat většinu majitelů bytů, který koupil 2 ze 7 bytů, tímž má dva hlasy. Když jsem se tady před 10 lety nastěhovala vládla tady absolutní pohoda. Platilo se do fondu, vše fungovalo. Předseda se rozvedl, odešel, svou fci nepoložil, jeho ex žena se začala starat o finance. Po nějakém čase jsme si s manželem řekli, že přestaneme platit do fondu, protože jsme neměli přehled o tom, co se tady děje…Časem se nechali vyplatit ostatní byty. Ve společném fondu byla 0,–. Nějaký čas jsme to nechali takto běžet s podezřením na vytunelování fondu, s tímž, že jsme se postupem času začali bránit a žádat policii o pomoc, poté jsme se obrátili i na soud (okresní, správní, teď si nejsem jistá). Nepomohli. Manžel se tedy obětoval a řekl DOST!!! Dám to vš do pořádku. Předělal stanovy, zavedl schůze, kde se odsouhlasila měsíční částka do fondu, co a jak bude se nadále dít.....bohužel, část bytovky s tím nesouhlasila a vše se vrátilo do starých kolejí. Majitelé jednoho bytu se již vystěhovali a nám nezbývá nic jiného než tohle udělat také… Když jsme se tehda nastěhovali náš jediný byt ze 7 byl samostatný-plyn jsme si platili sami. Ostatních 6 bytů bylo připojeno na jeden společný kotel. Časem se jeden , výše uvedený šprýmař zapříčinil k tomu, že ostatní byty napojil taktéž na samostatné vytápění a kotel jednoduše odžezal, proto si nyní každý byt platí plyn sám. Sama vidíte, že je to prostě neuvěřitelné a lze takto fungovat. Nevím, na koho se obrátit, kdo pomůže, myslím si, že takhle to prostě není v pořádku.

    Vložil xyz (bez ověření), 14. Září 2016 - 21:10

    Člověk, který vlastní dva byty nemá dva hlasy. Ve společenství se hlasuje podle podílů. Vy jste fakt podivné společenství, to je přímo kocourkov. Co bych dělal já? Honem rychle bych z tohoto společenství zmizel.

    Vložil Taisa, 14. Září 2016 - 21:21

    Paní se již za špatnou terminologii omlouvala. Je přece zřejmé, co má na mysli. V takto malém SVJ tomuto člověku stačí 1 spojenec, za určitých okolností může i sám jakékoli hlasování zablokovat.

    Vložil Taisa, 14. Září 2016 - 17:48

    Je to dotaz na mne?

    Vložil JaVa, 14. Září 2016 - 18:02

    Omlouvám se paní Taiso,příspěvek s dotazem samozřejmě směřoval na „Arven“. JaVa

    Vložil Taisa, 14. Září 2016 - 16:16

    Vodárny Vám posílají fakturu na každý byt zvlášť? Nemáte patní vodoměr někde ve sklepě?

    Vložil Arven, 14. Září 2016 - 16:19

    Ano, každému zvlášť. Určitě né. Vodoměr máme každý ve svém bytě v prostorách wc.

    Vložil Taisa, 14. Září 2016 - 16:24

    To je tedy vážně zvláštní. O tom slyším poprvé.

    Vložil Emilie H. (bez ověření), 14. Září 2016 - 16:22

    Vyúčtování vody, co Vám chodí každému zvlášť, jakou má nahoře hlavičku, jaká společnost (typově, nevyzvídám název) je uvedena v nadpisu? Děkuji.

    Vložil Taisa, 15. Září 2016 - 8:01

    Aha, toto je velmi trefný postřeh. To mě nenapadlo. Jste dobrá! :-)

    Vložil Vodohospodář (bez ověření), 15. Září 2016 - 7:06

    Od koho jsou faktury za vodu?

    Vložil Taisa, 14. Září 2016 - 14:34

    Taky by se mi nechtělo žít v takovém domě s takovými sousedy :( Přeji šťastnou ruku při hledání jiného bydlení, Arven. I když tohle, co jste tu popsala, to je takový extrém, že Vy si můžete jedině polepšit.

    Vložil Arven, 14. Září 2016 - 16:21

    Dík, už aby to bylo…

    Vložil Taisa, 13. Září 2016 - 13:57

    To je zajímavé téma… Máme starší bytový dům, jen 9 jednotek, každá má zděný velký sklep, cca 5×4m. Sklepy jsou napojeny na společný elektroměr. Někteří vlastníci jsou kutilové a mají ve sklepě dílnu. Jiní vlastníci se ptají, proč je společná spotřeba elektřiny tak vysoká. To by u nás také šlo připojit každý sklep k elektroměru příslušného bytu?

    Vložil JaVa, 13. Září 2016 - 14:24

    Záleží na prohlášení vlastníka a na tom jaký příkon ti „tzv.kutilové“ na společný elekroměr připojují a hlavně jak dlouho.1)Častým připojováním spotřebičů o výšším příkonu,než na jaký je dimenzovaná elektroinstalace,se zvyšuje nebezpečí jejího prohoření a následnému požáru domu.2)Neoprávněným napojováním ručního el.nářadí na rozvod společných el.instalací,které k tomu nejsou určeny a dimenzovány se „kutilové“dopou­štějí neoprávněného obohacování na úkor ostatních členů SVJ.Pokud „kutil“ chce používat společný rozvod el.instalace ke svému soukromému účelu,měl by mít svůj sklep napojen na podružný elektroměr, nebo by mohl být jeho sklep, v případě jednodušší(méně nákladné,ale vždy dle ČSN) možnosti napojení, připojen na odvody za jeho bytovým elekroměrem.To vše samozřejmě až na základě dodatečné revizní zprávy! JaVa

    Vložil Taisa, 13. Září 2016 - 14:37

    Děkuji i Vám. Je fakt, že asi nikdo revizního technika při revizi neinformuje, že má některý z vlastníků ve sklepě DIY soustruh. :D

    Vložil JaVa, 14. Září 2016 - 7:21

    Místnosti společných prostor jsou kolaudovány(ur­čeny)pro přesně vymezené užívání.Sušárny k sušení,prádelny k praní, kolárny pro uložení kol atd.Bez patřičného povolení SÚ,HASIČŮ a následné stavební úpravy,včetně zanesení do dokumentace k domu, nelze tyto místnosti užívat k jinemu účelu, než je uvedeno ve stavební dokumentaci.JaVa

    Vložil Taisa, 14. Září 2016 - 13:22

    Aha. No, mám obavy, že ty sklepy jsou stále zkolaudovány jako sklepy na uhlí, kterým nikdo už snad 40 let netopí… :-)

    Vložil Fantomas (bez ověření), 13. Září 2016 - 14:01

    Zde byste měli mnohem jednodušší namontovat si sami do každého sklepa elektroměr (ne od poskytovatele ale pro svůj vlastní přehled)a udělat si poté interní vyúčtování…

    Vložil JaVa, 13. Září 2016 - 14:32

    Pokud se jedná o společné prostory „právnické osoby SVJ“,tak je lepší mít na každé nainstalované podružné měření výchozí revizi a nainstalovány cejchované elektroměry,za­bráníte tím možnosti případné nesrovnalosti v rozúčtování a jeho napadení.JaVa

    Vložil Taisa, 13. Září 2016 - 14:12

    Aha, to nás nenapadlo. Tedy něco na způsob poměrových vodoměrů. A jistě by to bylo levnější a jednodušší. Moc Vám děkuji za konzultaci!

    Vložil Ignác (bez ověření), 13. Září 2016 - 10:53

    Dám Vám zdarma návod, jak ušetříte. Kromě elektriky odpojte ještě vodu a teplo.

    Vložil Taisa, 13. Září 2016 - 10:32

    Vyhoďte svoje pojistky a uvidíte :-)

    Vložil Arven, 14. Září 2016 - 9:16

    Nemám možnost si to v těch prostorech vyzkoušet zda svítí, když vyhodím pojistky :D , ale dobrej nápad…

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".