Nahlížení do dokumentů

Vložil vlaštovka, 16. Únor 2014 - 14:42 ::

Nahlížení vlastníků bytových jednotek do smluv, podkladů a faktur znamená dle předsedy SVJ, že přinese originály dokumentů do sklepní místnosti, zájemce do nich nahlédne za jeho přítomnosti a dozoru po dobu, jakou má on čas. Na vytváření kopií nemá čas a pokud ano, probíhá několik dnů emailové korespondence za jeho velmi peprných poznámek, na co to chce zájemce vidět. Je pojem nahlížení někde blíže specifikován?

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil správce předseda (bez ověření), 20. Únor 2014 - 9:28

    Vlaštovko! Jako správce taky nepoustim z dohledu případného prohlížeče dokladů. Sice né ve sklepě, ale v obýváku. Mám špatnou zkušenost, těžko jsem vymáhal papíry zpět. A zodpovědnost je na mé straně. A kopie? Jen za úhradu. Někdo je schopný si vyžádat celé účetnictví.

    Vložil solaris, 20. Únor 2014 - 5:40

    pokud vedeni SVJ a spravce BD brani regulernimu nahlizeni je nutno se ochrany svych prav domahat u OVM, mj. hospodarske kriminalky…Delka archivace dokumentace SVJ je castecne diskutabilni, nicmene nutno 10let zpet.

    Vložil Karel5 (bez ověření), 20. Únor 2014 - 6:35

    Nevím bohužel, co je to OVM. Měl by to být nějaký trestný čin, třeba neoprávněné nakládání s cizí věcí.

    Vložil 987 (bez ověření), 20. Únor 2014 - 6:38

    Solaris neumí psát s diakritikou. Zkratkou OVM asi myslel orgán veřejné moci.

    Vložil solaris, 20. Únor 2014 - 6:42

    ano, Organy verejne moci…

    Vložil MartinII, 17. Únor 2014 - 12:00

    Vše bývá v zákonech, Vyhláškách a Stanovách. Co takhle se trochu namáhat a nezakládat nová vlákna.

    Viz

    http://www.portalsvj.cz/…ri-nahlizeni

    http://www.portalsvj.cz/…ni-vlastniku

    • – – – – – – –

    NOZ § 1179

    Vlastník jednotky má právo seznámit se, jak osoba odpovědná za správu domu hospodaří a jak dům nebo pozemek spravuje. U této osoby může vlastník jednotky nahlížet do smluv uzavřených ve věcech správy, jakož i do účetních knih a dokladů.

    Vložil igorhnizdo, 20. Únor 2014 - 9:09

    To je nádherná odpověď. Kdyby to takhle fungovalo. tak asi se vlaštovka neptá.

    Vložil Karel 5 (bez ověření), 17. Únor 2014 - 21:47

    Ale coVám to je konečně platné, když výbor za nic přeci nezodpovídá.

    Vložil Karel5 (bez ověření), 20. Únor 2014 - 6:40

    Místo těch mínusů, tedy nesouhlasů, by bylo lepší napsat za co ty uliční výbory tedy vlastně zodpovídají,to jsou padesátý léta, majitel jednotky je obyčejný vazal těchto ničemných výborů. A mínusujte.

    Vložil asd (bez ověření), 17. Únor 2014 - 23:22

    Členové výboru odpovídají podle § 159 NOZ. Když o problému nic nevíte, tak tu nepublikujte své myšlenkové zvratky.

    Vložil Pro ASD (bez ověření), 20. Únor 2014 - 7:09

    Přečetl jsem si ten § 159 NOZ, bohužel a to zdůrazňuji, majetkem odpovídá pouze právnické osobě, právnickou osobou majitel bytové jednotky ve vztahu k výboru myslím není. Takže to jenom k těm myšlenkovým zvratkům. Navíc, a to je velmi podstatné, tento portál není o tom, že tu nemůžete publikovat mylné názory, v opačném případě by neměl smysl.

    Vložil Karel5 (bez ověření), 20. Únor 2014 - 7:22

    Ale pokud je to myšleno tak, že odpovídá například SVJ, což už právnickou osobou je, tak má smůlu, ale jak se to bude soudně řešit, ví bůh.

    Vložil Karel 5 (bez ověření), 20. Únor 2014 - 7:30

    A výbor by neměl škodu hradit z peněz SVJ, neboť tím by dál škodil.

    Vložil správce předseda (bez ověření), 18. Únor 2014 - 6:39

    Není to dávno......kvůli tomuto paragrafu mě lake znectil. Prý žádná odpovědnost neexistuje. Tak jsem zmaten.

    Vložil bublifuk (bez ověření), 18. Únor 2014 - 9:55

    Samozřejmě, že má p. Lake pravdu. Do 31.12.2013 u členů výboru a KK bYla odpovědnost nevymahatelná. Od 1.1.2014 je dle NOZ odpovědnost členů výboru a KK vymahatelná-ručí celým svým majetkem. Na tomto portále bylo na tuto důležitou změnu v odpovědnosti opakovaně upozorněno.

    Vložil čtverák (bez ověření), 18. Únor 2014 - 10:11

    Kecáš a vymýšlíš si, čáryfuku. Ten borec předseda se na toto dotazoval již v lednu t.r.! Tady nejde o laka, tady jde o pravdu.

    Vložil správce předseda (bez ověření), 18. Únor 2014 - 18:50

    A lake mlčí. A já kvůli tomu špatně usínám. Mít v SVJ borce ze Smíchova, tak už pletu mašli.

    Vložil bublifuk (bez ověření), 18. Únor 2014 - 10:57

    Možná kecám v té části, kdy byl dotaz položen, t.j., kdy údajně p.Lake odpovídal na dotaz. Ale nekecám v tom, že dle NOZ od 1.1.2014 nesou plnou odpovědnost jak členové výboru tak členové KK a ručí jednotlivě veškerým svým majetkem za svou činnost v SVJ.

    Vložil Karel IV. (bez ověření), 20. Únor 2014 - 7:57

    Bublifuku, máš samozřejmě pravdu. Chybujici člen musí nahradit škodu. Ta mu musí být uložena soudem. Neni-li schopen okamžitě škodu nahradit, tak se z něj stane rucitel k SVJ. PO-SVJ následně vymáhá na dlužníkovi a může to vyústit např. exekucí majetku (bytu). To je ten strašák. A proto jsme svědky, jak se různé správní firmy podbizeji a jsou ochotni převzít za tučnou úplatu funkci předsedy SVJ.

    Vložil správce předseda (bez ověření), 20. Únor 2014 - 8:12

    Taky to chápu stejně. Proč lake nevysvětli svůj způsob chápání, to nevím. A ty firmy fakt nabízejí. Už mi došly 2. Centra a ta druhá, co neznám a nepamatuju si název. Něco na tom bude. Možná, že by se mohl ozvat Pavel. Tomu důvěřuji víc, než lakovi. Málo se zapojuje, asi ho někdo naštval.

    Vložil xyzz (bez ověření), 17. Únor 2014 - 21:35

    Po zkušenostech s předchozím pověřeným vlastníkem,který svj úspěšně vytuneloval, mohou vlastníci kdykoli požádat mne coby předsedu výboru, domluvit si schůzku a nahlédnout do vÿpisů a všech dokumentů společenství.Na každé shromáždění vytisknu výpis z banky za poslední měsíc, vždy ví i stav hotovosti,o všm ví zbylí členové výnoru. Pokud to u vás nefunguje průhledně,dejte návrh na odvolání a zvolte nový výbor. Jde přece i o vaše peníze !!

    Vložil evika (bez ověření), 17. Únor 2014 - 23:33

    Prosím nezlobte se, svůj dotaz myslím naprosto vážně. Jak může jeden člověk vytunelovat svj? Můj rozum to nebere, vždyť je to všechno vidět v účetních dokladech a výpisu z banky.

    Vložil IvaP. (bez ověření), 17. Únor 2014 - 22:51

    Gratuluji všem vlastníkům, kterým děláte předsedu. Napsal jste „jde přece o Vaše peníze“. Ale co má vlastník dělat, když výbor dělá mezi jednotlivými shromážděními vlastníků tzv. mrtvého brouka. Poslední případ – pět vlastníků (celkem je nás v SVJ 20) předalo předsedovi výboru písemně požadavek o sdělení, kolik činí dluh neplatiče v našem SVJ a jakým způsobem je tento dluh vymáhán (náhodou jsme se zhruba po roce dozvěděli o tom, že máme mezi sebou neplatiče jehož dluh již dosahuje značnou částku, a při shromáždění vlastníků výbor jaksi opoměl o tom informovat). V dopise bylo stanoveno i datum do kdy požadují vlastníci odpověď od výboru, případně požádali ať výbor zajistí aby jim tuto informaci podal smluvním správcem (ten s jednotlivými vlastníky odmítá komunikovat). Stanovená doba již utekla a výbor nijak nereagoval. Většinu v našem SVJ tvoří lidé starší 70 let, a dle názoru naší místopředsedkyně „ti ničemu nerozumí“, ovšem ti kdo se ozvou jsou podle ní arogantní. Těch „co ničemu nerozumí“ je většina, takže výbor vydrží jakékoliv hlasování. Dokonce jeden případ již část vlastníků řeší žalobou u soudu. Zjistila jsem za poslední rok, že když výbor nekomunikuje tak je minimální šance se k nějakým informacím dostat, toho kdo chce poskytnout informaci k hospodaření mají plné zuby a koukají na něj jak na obtížný hmyz. A na soudní výlohy většina nemá, právní služby jsou setsakra drahá záležitost.

    Vložil Bóža (bez ověření), 18. Únor 2014 - 10:17

    Spojte se s Karlem z Vašeho okresního města,on Vám s jistotou poradí i po stránce Práva. Věřím, že jste nyní pochopila koho myslím…

    Vložil xyzz (bez ověření), 18. Únor 2014 - 3:55

    Máte pravdu že je to těžké,ale jde to! Musí ovšem chtít ta nadpoloviční většina..I bez výboru lze vyvolat schůzi a pak se s tímto nefunkčním výborem rozloučit.Nebo ta poslední možnost-obrátit se na soud a ti už si poradí. I správci ve většině případů musí každý měsíc dát přehled o hospodaření a dlužnících.Záleží na tom,jak máte se správcem uzavřenou smlouvu. Nedejte se!!

    Vložil Karel 5 (bez ověření), 17. Únor 2014 - 21:46

    Ano, tak by to mělo být, ale bohužel lidé jsou ovce a nechají se tunelovat. Ostatně Vy jste byli také tunelováni, jak píšete a nic se nedělo o postihu ani nemluvě.

    Vložil xyzz (bez ověření), 18. Únor 2014 - 3:38

    Šlo to výborně,právě pro ty lidi-ovce, kteří panu Magistrovi vše odkývali a do ničeho neviděli.Pověřený vlastník-žádný výbor,žádná kontrola.Karle,u­dělalo se-vlastníci svolali výbor,odvolali ho,zvolili výbor atd…dokonce to jako výboráci děláme zadarmo bez odměny. Jde to-odvolat nefunkční statutáry-jen znát stanovy,zákon a musí chtít lidi!! Pověřeného vlastníka šetří policie,tunel za 750 tisic,sazba 3–8 let. A samozřejmě házení klacků pod nohy,když jsme toho chudáka připravili o snadný zdroj příjmu.

    Vložil evika (bez ověření), 18. Únor 2014 - 5:30

    Nepochopila jsem sice co vlastně provedl ten váš pověřený vlastník, co vlsstníci můžou někomu odkrývat, ale i přesto vám děkuji za odpověď.

    Vložil xyzz (bez ověření), 18. Únor 2014 - 18:33

    Bývalý pov.vlastník se choval jako i někteří současní předsedové-o všem rozhodoval naprosto sám bez žádné kontroly.Nevedl účetnictví,vybíral a utrácel hotovost dle svých osobních potřeb,posílal peníze z účtu svým dětem a platil jejich dluhy,svoje telefony,zkresloval cenu tepla a vody atd. Na shromáždění si pět let dával schvalovat zateplení půdy,které se nikdy neudělalo a nezbyly ani ty peníze. Jen příklad,jak dopadne hospodaření svj bez kontroly.

    Vložil evika (bez ověření), 19. Únor 2014 - 6:17

    Jak se chová pověřený vlastník, to vypovídá jednak o jeho charakteru a jednak o stavu společenství, ale také o stavu společnosti. Pročpak se u vás nevedlo účetnictví, zkreslovaly ceny převáděly peníze, copak jste tam všichni dělali? Nic, protože jste všichni čekali, že se vám někdo postará a vás to nebude nic stát. Tak se postaral. Člen statutárního orgánu si nemůže proplácet svoje telefony z účtu společenství, člen statutárního orgánu má nárok, aby mu společenství proplatilo telefony, nemá povinnost vyřizovat záležitosti společenství svým telefonem za své vlastní peníze. Pověřený vlastník je kompetentní rozhodovat sám, od toho je pověřeným vlatníkem, proč se tomu divíte. Na shromáždění 5 let nechával schvalovat zateplení půdy, a vám to připadalo normální, vy jste mu to schvalovali a ani jste se na tu půdu nepodívali. Kontrolovat vše je tak jednoduché, k tomu není potřeba aby ve výboru sedělo deset členů společenství.

    Vložil xyzz (bez ověření), 19. Únor 2014 - 7:25

    Vážený/á Evika, nikdo by neměl nic proti rozumným výdajům za telefon statutárů, pokud by to ovšem bylo k něčemu a hlavně kvůli společenství. Neznáte a nepíšu zde všechny podrobnosti, proto nemusíte hned dělat ze všech lidí blbce, ikdyž ovce tady mnozí dělali dlouho – protože PAN MAGISTR, který 1 rokkdesi dělal z nouze náměstka ředitele, vzdělaný člověk – to přece musí dělat dobře a přece to není zloděj a podvodník, haha. Samozřejmě že lze dělat kontroly hospodaření snadno – ale musí chtít vlastníci a pak jim to musí umožnit statutáři. Jak si dočtete v příspěvcích výše a mnoha dalších, tak když už se lidé zajímají a je jim něco divného, tak jim statutáři nahlédnutí do hospodaření neumožní. O to tady jde..

    Vložil host (bez ověření), 19. Únor 2014 - 8:02

    Proto tu máme nový občanský zákoník, aby se toto právo dalo vymáhat. Sice složitě, ale máme to černé na bílém. Laďa

    Vložil xyzz (bez ověření), 18. Únor 2014 - 3:40

    Svolali samozřejmě shromáždění

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".