Nabíjení elektromobilu ve společné podzemní garáži

Vložil martin_strnad, 18. Květen 2018 - 13:54 ::

V souvislosti s rozvojem elektro-mobility očekávám že budou SVJ více řešit nabíjení aut ve společných garážích. Nejdříve to bude pár výjimek ale za pár let může být v bytovém domě třeba 20% vozidel na elektřinu a jejich majitelé je budou chtít přes noc v garáži nabíjet. Máte s tím někdo už zkušenosti? Jaké řešení byste doporučili?

Osobně o pořízení elektromobilu uvažuju v horizontu do cca 3 let takže to budu určitě časem řešit

  • elektromobil - nabíjení

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Vložil VN (bez ověření), 18. Květen 2018 - 18:47
  1. Nějaký projektant bude muset spočítat, zda to současné rozvody vůbec utáhnou.Předpo­kládám , že všichni budou chtít dobíjet přes noc.
  2. Pokud ano , poté OK. Pokud ne , bude třeba rekonstrukce rozvodů elektřiny . Tu by měly zaplatit pouze vlastníci garážových stání
  3. Každé garážové stání by mělo být vybavené vlastním elektroměrem.
Vložil Pavel II (bez ověření), 20. Květen 2018 - 10:49

je odsouhlasení podstatné změny v domě (zřízení nabíjecích míst) vlastníky. Dalším je žádost obchodníku i distributorovi s elektřinou o navýšení dodávaného množství. (Měl by to vyřídit sice obchodník, ale praxe vypadá poněkud jinak.) Na základě těchto dvou kladných stanovisek je pak možno přistoupit ke změně rozvodů v domě včetně jističů, což na základě projektu provede oprávněný dodavatel (ideálně alianční partner distributora). Po té se změní sdružená smlouva o dodávce elektřiny a především paušální platba za jističe. Je velmi pravděpodobné, že budoucí dramatické zvyšování odběrů distributor nebude schopen ve větší míře akceptovat, protože uliční rozvody nízkého napětí, případně i transformátory mají omezenou kapacitu a s autami na baterky se nepočítalo.

Vložil Knoflík Karel (bez ověření), 18. Květen 2018 - 16:49

A v čem je problém?

Vložil Pavel II (bez ověření), 20. Květen 2018 - 10:50

To poznáte při praktické realizaci.

Vložil Markéta Gr., 18. Květen 2018 - 15:53

Nejzákladnějším je asi sledovat spotřebu elektřiny za účetní období v době, kdy nikdo v vlastníků nedobíjel auto. Z toho vycházet a vše co bude nad pak rozúčtovávat vlastníkům elektroaut rovnoměrně, at se poperou.

Jinak bude muset mít každý vlastník elektra vlastní elektroměr k parkovacímu stání, které mu bude vyhrazeno.

Vložil Pavel II (bez ověření), 20. Květen 2018 - 10:52

a jejich evidence na odběratele je v dnešní době to poslední co by znamenalo nějaký technický problém. Snad jen finanční pokud se bude jednat o sofistikované zařízení na čip. kartu.

Vložil saky89, 22. Květen 2018 - 20:58

..zajištění takové stanice pak dle mně může být buď elektronicky nebo mechanicky.

Myslím, že jediný podstatný problém může nastat buď v únosnosti el. soustav, což zde už padlo a nebo v případě členů SVJ (nátura :) ).

Volby prohlížení komentářů

Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".