Musím si znovu hradit instalaci plyn.topidla?

Vložil Anassasi, 20. Září 2014 - 16:23 ::

Dobrý den.. V 10/2013 jsem koupila nové plynové topidlo (s odtahem spalin přes zeď), zaplatila jsem firmu, která mi topidlo odborně nainstalovala (bez zásahu do původního krytu na fasádě) a následně jsem i zajistila revizi plynu. Jedná se o jediné topidlo v mém bytě. Při plánované revitalizaci 4–7/2014 proběhla i výměna fasády. Od řemeslníků na lešení mi bylo řečeno, že si mám odpojit zmiňované topidlo, neboť prý venkovní kryt je souběžný se starou fasádou a při nanesení nové, by byl „utopený“, následkem čehož by mohlo dojít k vyboulení nebo odloupnutí, proto kryt potřebují „vysunout“.Jsem jediná, kdo měl tento problém. Sousedé mají ve směs topení na elektřinu nebo kotle. Šla jsem za pověřeným vlastníkem (paní) s otázkou kdo uhraní opětovné připojení (a myslím si, že budu potřebovat i novou revizi). Ta mi řekla, že se jedná o čistě můj problém, že topidlo je v mém vlastnictví a platba (v 10/2013 jsem platila 2200,–)je jen na mě.. Když jsem nesouhlasila, navštívila mě druhý den s majitelem firmy, která fasádu dělala. Po přesvědčování proč je potřeba topení odinstalovat, jsem jim vysvětlila, že důvody chápu a souhlasím, ale nelíbí se mi, proč bych to vše měla dělat na svoje náklady. Moje argumenty, že se jedná o problém fasády a že by se při zadávání zakázky mělo ve smlouvě s podobnými problémy počítat jako s vedlejšími výdaji nikoho nezajímaly. Když jsem trvala na svém (že topení nechám odmontovat až po písemném příslibu o uhrazení opětovného připojení) řekl mi majitel firmy (se souhlasem pověřeného vlastníka), že mi to nikdo neuhradí, ale že mi přenese k podpisu „papír“, kde „MUSÍM“ podepsat, že jsem vše, co po mě chtěli omítla s tím, že pokud dojde k jakýmkoliv následným vadám na fasádě, budu hradit opravy já..Nemůžu si pomoct, ale přišlo mi to jako vydírání..BUĎ A NEBO! Pod nátlakem jsem tedy topení nechala odmontovat (do dnes není přidělané, neboť na to nemám – jsem v invalidním důchodu, ale chápu, že to nikoho nemusí zajímat). Dne 25.9 máme shromáždění vlastníků a chtěla bych se zeptat, co a jak můžu dělat.. Jestli mám šanci s odvoláním se na „slušné – dobré mravy“ (ani nevím co přesně tenhle termín definuje)? Nebo je nějaká jiná možnost a argumenty, abych nemusela něco, co jsem nezavinila hradit ze svého? Děkuji za rady

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil svjvmt, 21. Září 2014 - 20:23

    Vy nepíšete, jak to šlo časově po sobě, jistě jste v době instalace věděla, že se jedná o budoucím zateplování (sama píšete o plánované revitalizaci), tedy že se bude dělat nová fasáda. Nebo jste se měla zeptat co a jak s vaším topidlem, jaký to bude mít vliv při té revitalizaci. Máte pravdu, že při zadávání zakázky se s tím problémem mělo počítat. Vaším partnerem není firma. Díru jste si nechala udělat vy. MŮJ názor – já být v tom SVJ, tak se šprajcnu, abych se na platbě ve váš prospěch podílel.

    Vložil Anassasi, 27. Září 2014 - 11:01

    Nová fasáda (zateplovala se pouze boční, návětrná strana, která se mého problému netýká) se projednávala na shromáždění 11/2013. Začátkem října jsem zjistila, že mi nefunguje topení.. Mnou objednaná a zaplacená firma vyměnila nové plyn. topidlo za vadné (10/2013) a to tak, že „pouze“ demontovala to staré a na původní uchycení a vývod ve zdi nainstalovala nové (neproběhlo žádné kopání děr, žádná manipulace s krytem na staré fasádě). Chtěla bych proplatit opětovné připojení topidla a revizi, pokud bude nutná. Jak jsem psala v dotazu, o „problému s krytem“ jsem se dozvěděla, až od řemeslníků na lešení v 6–7/2014(bydlím v prvním patře a žádný viditelný problém na krytu není a nebyl). Nejsem odborník a netušila jsem, že může nastat něco podobného (a ani mě nikdo na možnost takové to situace neupozornil, pokud někdo takový měl).. Nechci, aby se v svj, v můj prospěch podíleli na „neoprávněné“ platbě, ale jen mi mozek nějak nebere, proč bych na tom měla být „bitá“ já. Zatím jsem postupovala podle rady „lake-ho“ (ještě jednou mu děkuji)a uvidím co dál.. Anassasi

    Vložil lake, 21. Září 2014 - 21:13

    Svjvmt napsal: „Díru jste si nechala udělat vy. MŮJ názor – já být v tom SVJ, tak se šprajcnu, abych se na platbě ve váš prospěch podílel.“

    To je mudrování bez znalosti právní úpravy. Je-li takovýto neználek předsedou výboru SVJ, je to pro vlastníky noční můra: musí se soudit o každou drobnost, i když na ni mají nepochybně nárok.

    Samozřejmě, že SVJ je povinno nahradit veškerou škodu v tomto případě. Jasně jsem napsal, že jde o vyvolaný náklad. O tom zde nemusíme vůbec diskutovat. Pro neználky jako je svjvmt to uvádím v citaci:

    89/2012 Sb. § 2926 Škoda na nemovité věci
    Kdo, byť oprávněně provádí nebo zajišťuje práce, jimiž se jinému působí škoda na nemovité věci, nebo jimiž se držba nemovité věci znemožní nebo podstatně ztíží, nahradí škodu z toho vzniklou.
    89/2012 Sb. § 1183
    (1) Vlastník jednotky se zdrží všeho, co brání údržbě, opravě, úpravě, přestavbě či jiné změně domu nebo pozemku, o nichž bylo řádně rozhodnuto; (…).
    (2) Při poškození jednotky prováděním prací podle odstavce 1, nahradí vlastníku jednotky škodu společenství vlastníků, a nevzniklo-li, nahradí ji poměrně spoluvlastníci domu. Prováděl-li však tyto práce ve svém zájmu jen některý vlastník jednotky, nahradí škodu sám.

    lake

    Vložil lake, 20. Září 2014 - 17:42

    Bylo chybou, když jste ztrácela čas diskusí s osobou z dodavatelské společnosti. S dodavatelem nejste v žádném právním vztahu. Vaše práva jste měla uplatňovat u SVJ.

    Bylo chybou, že jste podepsala nějaký papír.

    Jde jednoznačně o vyvolaný náklad. Je to společenství, které provádí opravu fasády domu. Společenství tedy uhradí veškeré vyvolané náklady s tím spojené, tedy i nové připojení Vašeho spotřebiče.

    • Vyžádejte si PÍSEMNÉ instrukce s daty který den musí být Váš spotřebič odpojen pro provedení prací a který den jej můžete nechat opětovně zapojit.
    • Na adresu SVJ odešlete písemně výzvu s doručenkou do vlastních rukou, ve které SVJ oznámíte, že odpojení a připojení spotřebiče Vás bude něco stát a že tyto vyvolané náklady budete na SVJ vymáhat v plné výši.
    • Objednejte si odpojení a připojení.
    • Zaplaťte.
    • Vymáhejte vynaložený náklad na SVJ.

    Pokud tvrdíte, že nemáte peníze, nemohu Vám nijak pomoci. Asi tedy nebudete v zimě topit.

    lake

    Vložil Anassasi, 20. Září 2014 - 17:53

    Děkuji za Vaši radu.. A chtěla bych upřesnit, ten „papír“ jsem nepodepsala, raději jsem nechala to topení (neodborně a zadarmo)sundat a to byla ta chyba. Měla jsem a nejspíše tak budu postupovat, jak píšete v bodech, jen s rozdílem, že na nějaké písemné instrukce s daty je už pozdě. A přesto, že jsem Vám za vaši „pomoc“ opravdu vděčná, poznámka (Pokud tvrdíte, že nemáte peníze, nemohu Vám nijak pomoci. Asi tedy nebudete v zimě topit.) mi nepřijde na místě. Svoji finanční situaci si uvědomuji dost jasně, ale ta tu nebyla předmětem diskuse (byla čistě jen pro upřesnění situace)a myslím si, že kdybych ty peníze měla, spolknu pocit křivdy a svoji hrdost a neřeším to.. A pokud tvrdím, že Vám děkuji, myslím to vážně :o) Anassasi

    Vložil Emill (bez ověření), 20. Září 2014 - 19:08

    případně i přívodu vzduchu (pokud topidlo nebere vzduch z místnosti) je jednoduchá věc pro klempíře a dokud je instalováno lešení není problém jej nainstalovat. Demontovat spotřebič je potřebné pouze v případě, že čelo trubky odtahu je s ní pevně spojeno. Jinak stačí demontovat pouze ochranný kryt (typicky u wawek). Po montáži není třeba žádná revize. Pokud zhotovitel fasády bude zajišťovat i klempířské prvky mohl by to jeho klempíř provést. Je to doslova prkotina.

    Vložil lake, 20. Září 2014 - 19:00

    Vážená paní,
    vím, že mé rady se zde mnohým nelíbí, ale každý může zajít za právníkem a nechat si od něj poradit nějak jinak, samozřejmě za 1500 Kč na hodinu.

    Má poznámka ovšem byla na místě, bohužel. I když se Vám nelíbila. Pokud takovou prkotinu jako je zapojení roury plynových kamen hodláte řešit přes „pocit křivdy“ a „hrdost“, pak ode mne jinou radu nedostanete než tu, kterou už jsem Vám dal.

    lake

    Vložil penik, 20. Září 2014 - 21:08

    A to je v tomto státě svinstvo. Když člověk nemá finance, tak nemá právo na právo.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".