Mohu rozdělit byt na 2 bez souhlasu svj??

Vložil Monika (bez ověření), 26. Březen 2021 - 12:08 ::

Dobrý den,

Mame byt 160 m2 kde muzeme z naší předsíně udělat vchod do obýváku tak ze by vznikla samostatná jednotka. Tedy z naší předsíně by byll vstup do dalšího bytu. Neměnili by se dveře z chodby ani žádné společně prostory. Byt je v našem vlastnictví. Radi bychom pak jednotku oddělili i takto právně a vyřešili tak i rozdělení bytu v rámci dědictví

Je prosím nutné pro rozdělení našeho majetku na 2 byty souhlas svj? Kdyz nezasahujeme nijak do chodby.

Děkuji za pomoc a odpověď

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Vlastník v SVJ (bez ověření), 31. Březen 2021 - 16:47

    JUDr. K. A. S. chtěla úpravy a smůla, nedocílila soudem se svým SVJ ničeho (i když má asi zdaleka největší podíl na domě a byla ve výboru), bylo zamítnuto:

    návrh na nahrazení projevu vůle účastníka (SVJ) udělit navrhovatelce (JUDr) souhlas s provedením stavebních úprav specifikovaných jako bod 2 a 3 jeho žádosti … u oken číslo 1 a 3, tedy v kuchyňce a v původní jednotce 39, která je až na konci domu, o povolení ubourání okenních parapetů o cca 60 cm a dále u okna 2 v prostřední místnosti vybudování dalšího vstupu do jednotky francouzským oknem jednokřídlým, stejným jako je z jednotky 37, to je francouzské okno (dveře) celoskleněné jednokřídlé, zastavil řízení o návrhu na nahrazení projevu vůle účastníka udělit navrhovatelce souhlas podle její žádosti ze dne 1. 2. 2015 s umístěním svítidla do fasády soklu nad vchodem jednotky č. 23 v ulici Španělská rozhodl, že navrhovatelka je povinna nahradit účastníkovi náklady řízení.

    Soudila se od 2015 do 2019 a předtím i potom byla ve výboru a v 2018 se do výboru nemohla dostat, všichni se zdrželi. Jednotka 39 už asi neexistuje a chce spojit další jednotky (asi kvůli větší AK) a změnit užívání.

    Sehnala si plné moci a už je ve výboru, vymyslela rotační princip, takže bude i předsedou… Tak třeba, po 6 letech ty jednotky konečně spojí, dveře na ulici zbuduje?

    Takže, pokud někdo potřebuje advokáta krze změnu PV, tak tahle už by to mohla znát:

    https://or.justice.cz/…is-sl-detail?…

    Vložil P_V (bez ověření), 28. Březen 2021 - 14:35

    Jak vyřešíte tu předsíň, aby její vlastník neblokoval vstup do druhého bytu?

    Vložil Vlastník v SVJ (bez ověření), 27. Březen 2021 - 15:09

    Viděl jsem to u městského bytu, tozdělili a stavebně upravili – ještě před vytvořením PV. Z předsíně vytvořili spol. chodbu, ze které se teprve vstupovalo do 2 bytů.

    Ve vašem případě si dovedu představit, že si velký byt po babičce prozatím rozdělíte do spoluvlastnictví v poměru výsledných ploch a můžete si i sjednat předkupní právo apod, a časem se dohodnete s ostatními členy na rozdělení BJ na 2.

    Hlavně ale asi máte problém dohodnout se se spoludědici?

    Vložil Vlastník v SVJ (bez ověření), 27. Březen 2021 - 15:23

    Zapomněl jsem zmínit, že “byt” musí splňovat hygienické a stavební normy, namátkou třeba výška stropu a šířka a minimální velikost obytných místností (a oken), proslunění a neprůzvučnost.

    Proto mnoho jednotek je nebytových (atelier), protože něco z toho nesplňuje. A myslím, že tam ani nejde přihlásit trvalý pobyt a brát Příspěvky?

    Vytvořit 2 plnohodnotné byty z 1 bytu někdy ani nejde (světlo). Akustická neprůzvučnost by se ještě dala nahnat přizděním, ale co osvětlení bytu? Každá obytná místnost musí mít okno.

    Doporučuji konzultovat s projektantem, pokud primárním cílem má být formální rozdělení na jednotky, ne jen faktické.

    Vložil Macegriffin (bez ověření), 26. Březen 2021 - 19:39

    To je nějaká nová móda? Mám velký byt – šup, překopu všechno a udělám dva menší. Nechápu proč to dělat. Prostě byt prodejte a kupte dva menší, nebo ho za dva menší vyměňte.

    Vložil Vlastník v SVJ (bez ověření), 29. Březen 2021 - 13:54

    A co když cena m2 u menšího bytu je neúměrně vyšší? A co když v lokalitě nejsou menší byty?

    Vložil Justitianus, 26. Březen 2021 - 13:22

    Už se mnohokrát řešilo. Stačí umět hledat a číst. Například před týdnem:
     http://www.portalsvj.cz/…na-dva-mensi

    Justitianus

    Vložil anonymouse (bez ověření), 26. Březen 2021 - 12:49

    „Rádi bychom pak jednotku oddělili i takto právně a vyřešili tak i rozdělení bytu v rámci dědictví“

    A jakým způsobem, chcete bez souhlasu SVJ, vyřešit přívody a měření energií? Co Vám říká § 1169,1175 a 1176 ?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".