Koupe bytu v rekonstruovanem dome

Vložil Ferrry (bez ověření), 9. Listopad 2013 - 8:54 ::

Potreboval bych poradit. Koupili jsme byt v rekonstruovanem panelaku a majitelka nam rikala, ze si SVJ bralo uver na rekonstrukci, ktery bude splacen za cca 4 roky. Smlouvu nam nikdo neukazal. Splatka uveru je soucasti „fondu oprav“. Nyni se ukazalo, ze je uver az do roku 2027, coz je misto ctyr let ctrnact a za tech deset let rozdilu bychom zaplatili cca 300 000,– SVJ ma s majiteli BJ podepsany dokument o souhlasu s hrazenim uveru, takze uver nespada na BJ, ale na majitelku. Otazka zni, jak se toto standarne resi. SVJ po nas bude chtit podepsat dokument, ze uver prechazi na nas, ale to ja jim nepodepisu, dokud se k tomu nejak nepostavi majitelka a rozdil nam nevykompenzuje. Muzu to udelat takto? Dekuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 9. Listopad 2013 - 10:02

    Postupujete naprosto správně. Dluh má vůči SVJ předchozí vlastník, pro kterého SVJ práci provedlo. Vy nejste povinna přistoupit na převzetí cizího dluhu.

    Váš výbor má malé plus za to, že postupuje v souladu s právem a nepokusili se Vás podvést – ukrýt cizí splátky do Vašeho předpisu záloh. Tyto podvody jsou v SVJ velmi časté a zde je k tomu rozsáhlá (a zbytečná) diskuse .

    Na závěr jedna poznámka: Splátka úvěru NENÍ součástí „fondu oprav“. Splátka úvěru vůbec není nákladem na správu domu. SVJ ostatně žádný „fond oprav“ nemá, nikdy jej nemělo ani mít nebude. Vy nejste povinna hradit na takový podivný účel vůbec nic. Neplaťte na tajemný „fond“ ani korunu, jinak se už nikdy nedozvíte na co kdo vaše peníze použil a jak je zpronevěřil.

    lake

    Vložil Ferrry (bez ověření), 9. Listopad 2013 - 12:23

    Pani majitelka je takova „akuratni“ dama a dokonce o tom uveru mluvila i u pravnika, kde jsme podepisovali kupni smlouvu, tak je mi divny, ze to nezakomponovali do ni. Chovala se slusne a ferove, tak ted nevim, jak ji oznamit, ze nam dluzi 300k. Jestli to mam udelat tak, ze to nepodepisu a necham to platit ji, nebo at nam doplati ten rozdil a co jsme si, to jsme si. Mate nejake doporuceni, jak to treba nekdo vyresil. Kazdopadne 300k lezet nenecham. Btw. jsem muz, ale to nevadi. ;-)

    Vložil lake, 9. Listopad 2013 - 14:34

    Pane Ferry, omlouvám se za nesprávné oslovení. Prodávající se možná naivně domnívala, že není povinna splácet své dluhy. Že se z nich prostě vyvleče tím, že Vám prodá byt. Neznalost ovšem neomlouvá.

    Každý normálně a slušně uvažující člověk ví, že buď investoval a prodává opravený byt za plnou cenu, nebo chce splácení svých dluhů přenést na kupujícího – ovšem pak musí jít s cenou dolů právě o ty splátky + úroky. A zajistit si přechod dluhu písemnou smlouvou. Není možné koláč sníst, a přesto jej pořád mít v kapse.

    Švindl, o kterém se zde bavíme, má bohužel obrovské rozměry. Je to snad v české povaze: kdo nekrade, okrádá rodinu (české přísloví). Vida, i můj předchozí příspěvek je v tomto okamžiku vyminusovaný. Pročpak? Inu, to jsou ti členové výborů, kteří se podílejí na podvodech vůči nabyvatelům jednotek a velmi jim vadí, že o jejich švindlování někdo otevřeně píše …

    lake

    Vložil Ferrry (bez ověření), 9. Listopad 2013 - 14:47

    Neni potreba se omlouvat, osloveni je asi to nejmensi… ;-) To je prave to, co mi moc nesedi. Ta pani je fakt slusna dama a byt prodava z duvodu, ze se stala vdovou a je na ni moc velky. Obchod probehl naprosto korektne, proto me ted trochu mrzi, ze ho dokoncime timto zpusobem. Ale mate pravdu v obou pripadech. Jednak neznalost neomlouva a druhak my jsme skutecne zaplatili cenu za byt, kde je dum kompletne zrekonstruovan a uver mel byt pouze 4 roky (per huba). Uplne posledni dotaz. Je sance, ze by z placeni pani vyklouzla tim, ze by byl uver na BJ a ne na ni? Existuji takove pripady?

    Vložil chápající (bez ověření), 11. Listopad 2013 - 6:23

    Pokusil jste se např. zjistit za kolik je možné a obvyklé koupit byt stejné kvality ve Vaší lokalitě? Od této znalosti by se měly odvíjet další kroky. Jestli je paní prodávající a potažmo makléř vykuk zjistíte velmi snadno. Také je potřeba počítat s možností, ze jste vykuk vy. Nezlobte se, ale diletanstvi z Vaší strany je zřejmé. Zvlášť, když se o úvěru mluvilo. Přeji Vám brzké vyřešení problému ke spokojenosti obou zúčastněných. SVJ ať počká, domluvte se na odkladu plateb na úvěr, než si vyjasnite vzniklý problém.

    Vložil Petr, 9. Listopad 2013 - 16:47

    Já také považuji za správné odečíst cenu rekonstrukce placené v budoucnu od ceny.

    Paní ještě byla slušná či nevědomá či hloupá, když jak píšete

    "majitelka nam rikala, ze uver na rekonstrukci bude splacen za cca 4 roky. Smlouvu nam nikdo neukazal. Nyni se ukazalo, ze je uver az do roku 2027,

    o tom uveru mluvila i u pravnika, kde jsme podepisovali kupni smlouvu, tak je mi divny, ze to nezakomponovali do ni".

    Smlouvu na závazek domu nikdo neukázal – to jste naivní kupec

    Nezakomponovali – proč jste to nezakomponoval vy ?

    • – – – – – – – – – – – –

    Snažte se najít něco konkretního ve smlouvě, na co byste ji zpochybnil

    Vložil Janaa (bez ověření), 9. Listopad 2013 - 14:06

    Paní majitelka vám žádných 300 tisíc nedluží, nevím jak jste na to přišel ? Výše píšete, že SVJ má s bývalou majitelkou podepsaný souhlas s hrazenim úvěru. Jestli chcete dobrovolně bez vyrovnání v tomto pokračovat místo původního vlastníka klidně můžete je to čistě na vás. Proč jste se o tyto věci nezajímal při podpisu smlouvy? Vy sám dobře víte co ve smlouvě máte. Nepřebíráte náhodou její závazky ? Pokud ne tak to nehraďte bez předchozího vyrovnání a hlídejte si co je vám předepisováno v měsíčním předpisu.

    Vložil Ferrry (bez ověření), 9. Listopad 2013 - 14:34

    Ale o tom celou dobu mluvim/pisu. Ve smlouve o tom nic neni, cist umim. Jde o to, ze si pani majitelka mysli/myslela, ze je tam uver uz jen na cca 4 roky a my ji rikali, ze to neni problem a ze (z duvodu uveru) navyseny fond oprav platit budeme. Jenze z toho vylezl uver jeste na 14 let a to je ten rozdil 300k. Coz my platit nehodlame a tak to pro ni bude asi spatna zprava. Takze bud nam rozdil vrati a my nechame smlouvu o uveru prepsat na nas, nebo to budu platit ctyri roky za ni a pak prestanu. Slo mi o radu, jestli tam muze byt nejaky zadrhel, pripadne pokud s tim ma nekdo zkusenost.

    Vložil morthis, 12. Listopad 2013 - 10:20

    Skušenosti s tím nemám,ale nás by jste se stal po těch 4 letech neplatičem.

    Vložil Janaa (bez ověření), 9. Listopad 2013 - 18:25

    Vážený pane Ferrry píšete, že číst umíte tak se pořádně podívejte do kupní smlouvy zda jste souhlasil s převzetím konkrétního dluhu. Pokud ne tak nechte splácení na tom kdo tuto dohodu uzavřel. Také nechápu to, že 4 roky jste ochoten splátky tohoto dluhu platit a potom chcete přestat ? Nebude náhodou vaše placení bráno, že s tím souhlasíte ? Za ty 4 roky jste dostal nějakou slevu ? Pokud něco kupuji tak si zjistím vše u tom co kupuji (prohlášení vlastníka, různá věcná břemena, zatížení ůvěrem atd.) a potom jednám o ceně.

    Hezký večer Janna

    Vložil Petr, 12. Listopad 2013 - 10:26

    Ferry, už jste si nechal předložit onu zmíněnou smlouvu mezi SVJ a vlastníkem bytu ? Taková smlouva by Vás neměla k ničemu zavazovat, leda by to bylo obsahem kupní smlouvy bytu.

    Vložil Ferrry (bez ověření), 13. Listopad 2013 - 12:02

    Uz jsme dokumety videli a skutecnost je nasledujici. Uver ma banka s SVJ a SVJ ma smlouvu s majitelkou, coz znamena, ze pokud my platit uver nebudeme, tak to banka bude vyzadovat po SVJ a ti na majitelce. Tedy pokud si to nenechame prepsat na sebe. Takze ted je na rade majitelka, jak se k tomu postavi a s nami se domluvi. :-)

    Vložil X (bez ověření), 13. Listopad 2013 - 14:57

    Především neplaťte žádné příspěvky do fondu oprav. Platíte zálohy na budoucí náklady na správu domu (k tomu je tu bohatá diskuse, nemá smysl to stále opakovat). Žádný úvěr nesplácejte ani jeden měsíc. To byste tomu dal. SVJ musí vymáhat splátky nebo splacení úvěru (jak to vyplývá ze smlouvy mezi SVJ a vlastníkem bytu) od původního vlastníka. Vy s tím nemáte nic společného kromě toho, že jste ručitel (stejně jako ostatní členové SVJ). Cena, kterou jste zaplatil s tím také nemá nic společného, byla to smluvní cena za byt. Jestli byla nízká a vy teď kvůli tomu nemůžete spát, tak můžete původní majitelce dát nějaký dar nebo od ní něco odkoupit, ale do smlouvy o převodu už nezasahujte žádnými dodatky, ještě byste to pokazil a zkomplikoval (kdoví jak by potom soud rozhodl).

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".