kontrola účetnictví

Vložil rive (bez ověření), 30. Březen 2011 - 9:23 ::

Dobrý den, stali jsme se čerstvě SVJ a původní BD (vzniklé v rámci privatizace) chceme zrušit. Nyní podáváme daňové přiznání za rok 2010 (ještě BD). BD zatím nyní (do zápiu SVJ na OR a získání IČO) provádí správu SVJ včetně účetnictví. Prosím o odpovědi na tyto otázky: 1)Provádí účetní správně účetnictví, jestliže zaúčtovává veškeré účetní doklady (původního BD i nynějšího SVJ)v rámci jednoho účetnictví BD? Nebo má existovat samostatné účetnictví původního BD (kam již neplynou žádné příjmy a ojediněle výdaje) a zvlášť účetnictví SVJ (které BD „pouze“ spravuje pro SVJ)?

  1. Budou se veškeré finance z tohoto jednoho účetnictví BD (tedy původního BD i spravovaného SVJ dohromady) v rámci likvidačního zůstatku BD vyúčtovávat tak, že zůstatek původního BD bude vyplacen členům BD a částky příslušící SVJ budou převedeny do v tu dobu vzniklého účetnictví SVJ? Zase vzniká otázka, jestli má mít SVJ samostatné účetnictví již nyní, nebo stačí až po likvidaci BD…Nemusí samostatné účetnictví vzniknout při vzniku SVJ?
  2. Pokud vznikla – vznikne nějaká chyba v rámci účetnictví BD, ze které vyplynou dluhy (např. špatně spočítaná daň), budeme to vědět (a moci vypořádat) do likvidace BD, anebo hrozí, že ještě zpětně po vypořádání likvidačního zůstatku (např. za 2 roky) se může něco vyskytnout s tím, že bychom museli na dluh vybírat peníze od lidí?
  3. Jak správnost pojistit? Pokud bychom chtěli učinit pro jistotu kontrolu, je třeba audit? Resp. jak moc je příp. audit spolehlivou kontrolou a kolik asi tak stojí?

Velice děkuji za odpovědi a omlouvám se za rozsah otázek. R. V.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.