Katastr nemovitostí - sledování změn

Vložil Pub (bez ověření), 22. Únor 2016 - 3:09 ::

Zjistil, jsem že proběhlo již vícero změn v portfoliu, které vlastním (tam, kde jsem spoluvlastníkem v SVJ) o kterých jsem ale na email informován NEBYL. CUZK mi ale tvrdí, že email zaslalo, odkazuje na statistiku vedenou v datovém úložišti k mému cuzk-acountu a reklamaci o nezasílání emailů informujících o změně odmítá s pokazem na §20/4 vyhl.358/2013, který uvádí: „Při zaslání informace elektronickou poštou nebo prostřednictvím krátké textové zprávy Úřad odpovídá pouze za její odeslání. Uživatel odpovídá za funkčnost prostředku, který si pro zasílání zvolil.

  1. Zajímalo by mne zda máte někdo zkušenost či povědomost o tom jak prokázat, že email CUZK skutečně ani nezaslalo …můj poskytovatel emailu mi sdělil, že svoje log-záznamy po 4-dnech maže (čemuž nerozumím, neboť dle §97/3 zák.127/2005 je má uchovávat 6 měsíců) a i v případě, že by se nějakým „kouzlem“ nezvratně dokázalo, že CUZK informaci neodeslal, zda za důsledky nese CUZK nějakou odpovědnost.
  2. Zajímalo by mne zda máte někdo zkušenost či povědomost o tom, jak zajistit „…funkčnost prostředku, který si pro zasílání zvolil.“ tzn. jak uživatel zajistí v praxi – „funkčnost“ služby emailu nebo SMS, kterou nemá ve své moci?
  3. Zajímalo by mne zda máte někdo povědomost o tom, jak a kdo má odpovědnost za osobní údaje zasílané v datových zprávách na emaily příjemců služby „sledování změn katastru nemovistosí“

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil svjvmt, 22. Únor 2016 - 9:38

    Nebylo by lépe položit dotaz na na spešl fóru kde se podobné věci řeší? Je vůbec provozovatel za něco odpovědný, že majly dorazí?

    Vložil Složilová (bez ověření), 22. Únor 2016 - 9:11

    „Uživatel odpovídá za funkčnost prostředku, který si pro zasílání zvolil.“

    Může uživatel volit pro zaslání prostředek, za jehož funkčnost může odpovídat? Mám za to, že takovouto odpovědnost za funkčnost přepravy zpráv uživatel převzít nemůže (není-li držitelem poštovní licence apod.).

    Vložil tristone, 22. Únor 2016 - 10:37

    Na druhou stranu odesílatel se v případě emailu nemůže zavázat, že ho doručí. Email není z principu fungování zaručený prostředek. Nelze se na něj 100% spolehnout. Stejně tak na SMS.

    A občas se může dokonce stát i to, že ten software, co to má na starost, prostě kapku zblbne. A pak se oběma stranám jeví, že mají pravdu (odesláno vs. nepřijato).

    Proto jediná dobrá rada už tu padla – používat datovou schránku.

    Vložil Složilová (bez ověření), 22. Únor 2016 - 11:55

    Jistěže e-mail, SMS, listovní pošta jsou nespolehlivé.

    Řešení nicméně existuje a jmenuje se: Potvrzování (dodejka).

    Vložil tristone, 22. Únor 2016 - 12:23

    To je jen teorie. Je to nadstavba emailového protokolu a není povinná!

    A většina freemailových služeb to skutečně ignoruje a dodejku neposílá (namátkou Centrum a Gmail).

    Vložil katastr (bez ověření), 22. Únor 2016 - 8:51

    Doporučuji zřídit datovou schránku a nechat posílat upozornění z katastru do ní.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".