je to změna vzledu?

Vložil ostravák (bez ověření), 12. Leden 2012 - 12:01 ::

Při celkové revitalizaci našeho domu došlo i na výměnu balkonových zábradlí u všech lodžií. Stará konstrukce zábradlí byla ukotvena tak, že uchycení bylo na čelní straně podlahové plochy lodžie a na panelech, které tvoří boční část stěny. Lodžie jsou dlouhé přes celý dům, t.j. cca 20 metrů, to je 10 metrů na každou bytovou jednotku. Podotýkám, že ŽÁDNÝM způsobem konstrukce nezasahovala do prostoru bytu nad a nebo pod, teda do prostoru jiného bytu. Při rekonstrukci se změnilo uchycení zábradlí a to tak, že hlavní konsrukce ve tvaru L je uchycena zcela jiným způsobem. Zábradlí je uchyceno na čelní straně a spodní straně panelu. Uchycení na bočních stěnách není. Zábradlí vysoké 104 cm jakoby „viselo“ jen na čelním panelu. První, co uvidíte z pohledu z okna na oblohu, je železná konstrukce, která na vás kouká ze stropu lodžie, protože do ní zasahuje. Ukotvení bylo prováděno co 1,1m „chemickými kotvami“. To je ilustrační popis situace. Teď následuje dotaz, teda několik. Není to náhodou změna vzledu, která potřebuje souhlas každého vlastníka? Co na to bezpečnost za 10–15–20 let, díky nárazovým větrům? Že se zmenšila plocha lodžie díky zateplení o cca 2 metry čtvereční, o tom se ani nezmiňuji. Zná-li někdo odpověď rád si ji přečtu. Dal jsem konkretní otázky, očekávám konkretní odpovědi. Takové odpovědi, co by, kdyby, tak za to předem děkuji, ale nechci.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Jareš (bez ověření), 13. Leden 2012 - 0:04

    Opravy domů tohoto rozsahu jistě mají projektovou dokumentaci. Za provedení odpovídá projektant a za dodržení projektu zhotovitel. Ne vždy je možné použít řešení, které bylo původně na domu realizováno a ne vždy je původní vhodnější. Sám jsem takový případ řešil a projektant na shromáždění vlastníků osobně zdůvodňoval své postupy.

    Vložil Jindřich Krahulík (bez ověření), 12. Leden 2012 - 15:15

    Dobrý den,dovolím si poznámku.Mám za to,že to velmi dobře a stručně zde vystihl p.Lake.Jestliže je prováděna revitalizace celého domu,jistě se každý majitel bytu seznámil s charakterem všech stavebních záležitostí.Tedy i se způsobem úchytu zábradlí na lodžiích.Právě zde je ten fakt,že nikdo z vás nevznesl návrh na změnu dodavateli,všichni majitelé,včetně výboru odsouhlasili tyto záležitosti,tedy jak sám nyní poukazujete i změnu vzhledu domu,těžko dle mého názoru něco změníte.Dodavatel by se určitě bránil s vaším původním souhlasem,který byl bez námitek.To je tak vše,co bych já se vám takto vyjádřil. Prosím,berte tuto mou úvahu bez emocí.Chcete zde od lidí názory,prosím.Tedy hodně zdravý přeje Krahulík.

    Vložil lake, 12. Leden 2012 - 13:59

    Chcete konkrétní odpověď, tady je: Zvykněte si na nový výhled z okna.
    Zajímáte se o kotvení zábradlí a vzhled domu teprve nyní, dávno po schválení úprav, ukončení stavebního řízení a po dokončení všech prací. Vše bylo jistě jasné už z projektu.

    lake

    Vložil ostravák (bez ověření), 12. Leden 2012 - 14:27

    Jestliže neznáte konkretní odpovědi na konkretní otázky, proč odpovídáte?

    Vložil Ing. Tomáš Peterka, 12. Leden 2012 - 21:05

    Vaše otázky jsou sice konkrétní, ale informace které poskytujete a podle kterých by se daly zodpovědět jsou tak nekonkrétní, že na ně odpovědět nelze. Ovšem na místě je otázka, kterou si zřejmě položit nechcete a kterou vám p. Lake zodpověděl. K prvnímu dotazu – nevíme zda jste svj, družstvo......, nevíme jaké spolu/vlastnická práva máte vůči lodžiím, případně neznáme vaše stanovy… Každopádně s velkou pravděpodobností ale asi nebude potřeba 100% souhlasu. K druhému dotazu – zajistěte si projektou nebo výrobní dokumentaci zábradlí, z toho vemte staťák a podívejte se do něj. Informace, že je to kotvené po 1,1 m chem. kotvami má nulovou informační hodnotu. Jinak kotvení zábradlí do spodního líce desky není nijak nelogické, odpadají problematické prostupy hydroizolací, dimenze profilů nemusí být tak masivní (pro zajímavost, na 6 m rozpon při bočním kotvení se obvykle používají jakly 100/60, pro rozpon 10 m byste potřeboval profily s cca 7× větším průřezovým modulem, to je nesmysl, tj. musel byste kotvit zábradlí uprostřed pole nebo použít příhradu), 10 m délka není vhodná z hlediska dilatačních pohybů konstrukce.

    Vložil ostravák (bez ověření), 13. Leden 2012 - 9:12

    doplním tedy: Z dotazu ( Není to náhodou změna vzledu, která potřebuje souhlas každého vlastníka?) vyplynulo, že jde o vlastnictví bytů. Doplňuji tedy: Jedná se o dům se 16 b.j., všechny jsou v osobním vlastnictví. Pouze dva přízemní nemají lodžie. Jedná se tedy o SvBJ. Ve Smlouvě o převodu bytu stojí: „Balkon je nedílnou součástí bytové jednotky. Podlahová plocha balkonu se nezapočítává do podlahové plochy bytové jednotky.“ Další věc, balkony, řešíte spíše po technické stránce, které stejně moc nerozumím, ale přesto děkuji. Nyní k další části. Pan Lake to celé vyřešil hned. Přitom jej ani nenapadlo, že člověk může hledat odpovědi i na otázky ve věcech, které už nemůže, nebo ani nechce změnit. Mohou to ale být inspirace třeba pro druhé, ve stejné, nebo podobné situaci. Položil jsem jednoduchou otázku a pan Lake, místo jednoduché odpovědi řeší projekt a jiné věci, které v dotazu ani nebyly.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".