je možnost instalace solár.kolektorů na střechu strojovny? příp.na svůj balkón?

Vložil Anonymous, 17. Leden 2011 - 23:16 ::

shromáždění SVJ zamítlo návrh na instalaci solár.kolektorů na TUV,zájemci o instalaci SK na střechu strojovny výtahu pro svou potřebu bylo shromážděním zamítnuto.Má tento zájemce nějakou možnost se bránit? Má příp.možnost si instalovat SK na svůj balkón? Děkuji za rady a příp.návrh postupu.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymou (bez ověření), 18. Leden 2011 - 19:27

    S prominutím je to nesmysl. Kolektor na vodu pro celý dům ano. Ale nějaký kolektor pro jednoho člověka? Na střechu? Na balkon? Co je to za blbost? To jako potáhnete trubky s vodou buď ze střechy do jednoho bytu případně od balkonu po bytě do koupelny? Kam dáte další potřebnou techniku? Do obýváku?

    Ale abych odpověděl – na fasádu (balkon) žádný takový nesmysl rozhodně nepatří!

    Předseda

    Vložil Karel Popper (bez ověření), 18. Leden 2011 - 22:51

    Pane anonyme, alias předsedo. Rovněž i Vám moc děkuji za Vaší odpověď a vyslo vený názor. Jsem taky ještě předseda SVJ. Podívejte se na tyto „nesmysly“ na internetu a „spatříte“, kde všude jsou v naší republice tyto Vámi nazvamné nesmysly instalované!!Všde jde i z balkónu řešit zavedením průrazu do obývací místnostipodél rohu, se zakrytím byt.stěny, jako je to obvyklé u instalaceplynu při rozvbodu v bytě. Nic světového zde nikdo neobjevuje.A jinak Vám ještě sdělím, že právě tyto trubky 1/4" se zavádějí do koupelny, která je navíc nově zbudovaná a rozšířená.Zde jde umístnit „kotlík“ např. pro 50 i 60 litrů se zapojením trojcestného ventilu. No, vidím, že jsem „zabrousil“ tam, kam jsem nechtěl. Že neznáte vlastní možnosti instalce SK pro soukromou osobu s využitím balkónu, když společdenství dělá „problémy“ a pro sebe nic realizovat nechce,chtěl jsem právě na tomto portálu zjistit kvalifikové a fundované odpovědi, které jak vidím, od Vás sde n edočkám.Rovněž tak od lidí,kteří zde např. uvádějí,jako Vy, že nelze vést ze střechy strojovny výtahu trubky k bytu. I toto lze jasně využít.Nebudu Vás zde přesvědčovat. Chtěl jsem v zásadě „právní radu“ o kterou by se vlastník za kterého píši tento názor,o který by se mnohl „opřít“. Děkuji za pochopení. Prozatím jsou to jen „plky“, které jen názorově kritizují dané konkrétní věci o kterých jak vidím, řada lidí nemá ani „páru!“ Budu se asi muset obrátit někam jinak. Jenom čekám, co mi k tomu „řekne“ či poradí pan Lake…Vcelku fundovaný pán. I já si nechám občas od něj poradit!!!

    Vložil Anonymous Karel Sadilek (bez ověření), 18. Leden 2011 - 18:34

    Pokud mohu trochu do mlýna k problematice slunečných kolektorů a tím i el.energie- tak zasadní problem je v tom , že pokud jste v domě pouze jako SVJ – zákon to nedovoluje neboť by šlo o zisk z podnikání – což je v rozporu se zákonem o SVJ. Potěšilo by mně, pokud by toto mohl někdo vyvrátit, či nalezt způsob jak by kolektory na střechu panelového domu šly umístit. (nikoliv jako černou stavbu či rozporu se zákonem)

    Vložil Karel Popper (bez ověření), 18. Leden 2011 - 23:01

    Vážený pane, i Vám děkuji za Váš názor k problému SK. Jen malé upozornění. Nejde v zásadě vůbec žádnou „podnikatelskou“ činnost SVJ, když by si instalovaly SK.Ty by byly vždy jen pro svou spotřebu! Podnikatelský záměr by byl pouze v případě, že by se TUV, vytvořená za pomoci SK, nabízela k prodeji např. jinému sousednímu baráku.To si můžete jinak sám a Vám podobní lidé s tímto názorem sami přesvědčit o mém názoru a tedy pravdě mého tvrzení.Opakuji, jde mi o právní zjištění, o který se lze „opřít“.Konkre­tizaci daných § a příp.novelk zákonu č.72/94 Sb.Nermám žádnou možnost k této problematice zjistit skutečný stav věcí, které by byly právně ošetřené…

    Vložil Jožo (bez ověření), 18. Leden 2011 - 19:31

    „pokud jste v domě pouze jako SVJ – zákon to nedovoluje neboť by šlo o zisk z podnikání“

    Zákon říká, že společenství pro své členy zajišťuje služby. O žádné podnikání v tomto případě nejde.

    Dokonce se dá vybruslit i z toho, když společenství zajišťuje služby pro členy jiného společenství.

    Vložil Jaroslav Jaroslav (bez ověření), 18. Leden 2011 - 13:26

    kolektor na ohřev vody – to mejete tolik nádobí ??, nebo předěláte celé rozvody vody v bytě ?? a jak zajistíte cirkulaci ?? jako řešení pro jeden byt v domě mi to přijde trochu mimo, a chápu riziko zásahu do rozvodů v domě a poškození ostatních vlastníků v domě.

    Vložil Karel Popper (bez ověření), 18. Leden 2011 - 22:32

    Dám Vám malý příklad. Máte celk.spotřebu TUV za rok cca 50 m3, což je pro tříčlenou rodinu vcelku „normální“.Násobte tento počet(50 m3) částkou 270,–Kč (za m3 TUV) a vyjde Vám po „teple“ druhá velká fin.nákladná položka po úhradě „tepla“.V daném uvedeném příkladu by to bylo 13.500,– Kč z výtopny.A teď si vemte, že si v průběhu roku, např. v měsících březen – říjen,když bude „dobrý“ listopad jako vloni, tak i vč.tohoto měsíce, vynásobte si spotřebu za toto období(březen-listopad) se spotřebou TUV cca 40 m3 TUV,(což by byla částka 2.800,–Kč.Zimní období (leden-únor – prosinec, ev.i listopad) by byla úhrada ve výši 10m3×270,–Kč, což je 2.700,– Kč. Celkem za rok by byla úhrada za TUV při použití „solárek – kdy budete dílčím způsobem hradit TUV cenou za SV, což je cca 70,–Kč (“letní" měsíce) řádově v množství cca 40m3, což dohromady činí 2.800,– + 2.700,– =5.500,– Kč.Úspora by byla ve výši 13.500 mínus 5.500,– =8.000,– Kč a o tom to je. Teď mě snad již chápete. Jinak, jestliže návrh na solárka shromáždění SVJ zavrhlo, byl projeven zájem jedním vlastníkem o možnost instalace SK v počtu třech ks na střeše strojovny výtahu, což mu bylo zamítnuto, i když je znalý věci, že si tento projednaný a neschválený návrh shromážděním m§že dát k občanskoprávnímu soudu. Je ale skutečnost,že se sopudit nemíní ale dotazuje se na skutečnost,zda si tyto SK může instalovat na svůj barák. Otázka je zásadní. Musí mít rovněž souhlas SVJ? I když se jedná o balkón,solárka by nenarušovala barvu pláště domu a rovněž by nepřečnívala „fasádu“.Jednalo by se o svislou souběžnou instalaci s balkónem.Vychází se ze skutečnosti, že na balkónech jsou „běžně“ umístěné satelitní „talíře“… A o tom to je!

    Vložil Karel Sadílek (bez ověření), 18. Leden 2011 - 18:42

    Pisatel má zřejmě alternativní myšlení. Není podstatné co budou s el.dělat a jak sní naloží podstatné je aby jak
    je shora sděleno toto nebylo v rozporu se zákonem o SVJ.

    Vložil Karel Popper (bez ověření), 18. Leden 2011 - 15:15

    přesto, že mi předkládáte negativnbí názor, tak i za něj moc a moc děkuji.Prostě je vidět, že dostávám i takové rady od lidí, kteří neznají vůbec problematiku solárek. Nechvci Vám zde vykládat smysl solárek a možnost jejich využití i v rámci paneláku.Mj.,je doslova jednoduché, instalovat technologii a napojit na stávající rozvody.To už se ale dostávám někam jinam. Ještě jednou za Váš „taky názor“…

    Vložil svjvmt, 18. Leden 2011 - 9:54

    Na společný majetek se souhlasem. Jak na svůj balkon? Co kdyby to chtěli pro sebe i jiní, jak by to vypadalo. Stačí, když se to tady ježí SATama aj. bez souhlasu. Nicméne můžete jít k soudu.

    Vložil Karel Popper (bez ověření), 18. Leden 2011 - 13:09

    Pane SVJVMT, děkuji za Vaší reakci, ale znovu uvádím, že celé shromáždění SVJ návrh kolektorů pro sebe zamítlo a následně návrh vlastníka jednotky přesto zamítlo.Proto otázka, když by se nechtěl soudit, i když by měl možnost, protože navrhoval využití střechy strojovny výtahu, použilby jinak svůj balkón když by byly kolektory v souladu s barvami pláště zatepleného domu. Děkuji za opětovnou ale fundovanou odpověď.S pozdravem v očekávání Karel P.

    Vložil svjvmt, 18. Leden 2011 - 18:39

    Pochopte, že potřebujete souhlas, jedná se o společné prostory. Přečtěte si ZoVB.

    Vložil Karel Popper (bez ověření), 18. Leden 2011 - 23:34

    Vážený pane, ještě má poslední připomímnku, kterou Vám zde musím sdělit.Jak „jistě“ mě uvádíte, jsou balkóny zahrnuty do společných prostor SVJ. Faktem je, že se tato otázka v nedávné dobbě řešila na úrovni Min.pro místní rozvoj, kde byl nadnesen „problém“ balkónů, zahrnutých do obvodu, jinak pláště domu. V tomto „duchu“ byl řešen problém i oken v bytech. Dle výmkladu a konkrétní statě je v zákonu o SVJK, č.72/94 Sb. uvdeno, že do společných prostor jsou zahrnuty prakticky všechna okna v suterénu, což je suščárna,prádelna, místnost pro zálohovanou el.energii – (baterie) a dále sklepní okna na každé straněsuterénu, vč. mandlu a prádelny. U oken v bytech se jedná dle vákladu pouze o „otvory“ pro samotná okna. Což je s podivem. Proto řada SVJ nehradí ledm výměnu z FO, a nechává tyto výměny pouze na vlastnících jednotek!Rovněž tak je to s balkóny, kdy na základě vznesených „protestů“ že nemůže jít o společné prosatory, protože by si jinak mohla „sousedka“ nárokovatsušení svého prádla na balkónu vlastníka, který tento má…Proto byla příprava ke změně ve formě, že vlastníci, mající balkóny, budou za tyto hradit fin.čászt, snad jako za byt.plochu.Tento návrh co vím, dodnes nevyšel. Takže jinými slovy, balkóny jak jistě každý rozumný člověk chápe, nemohou být ve společném vlastnictví, i když je zde paradox, že při zateplování a revitalizaci našeho domu bylo výkladem stavebního odboru sděleno, že do opravy balkónů se bere jen čelní „podlahová“ část.Povrch balkónu si musí hradit každý VJ, který balkón „okupuje“.Takto to bylo řešeno i u nás.Viz renovace povrchu balkónu,polložení dlaždic a okapniček, což si jinak hradil kaýždý sám. Tak co mi teď vážený pane napíšete? S úctou K.Popper, uvedl jsem zde i můj e-mail.

    Vložil Karel Popper (bez ověření), 18. Leden 2011 - 22:07

    Plně Vás pane chápu, ale tázal jsem se na možmnost umístění solárních kolektorů na balkon.Tedy zda i v tomto případě potřebuji souhlas, když balkon „snad“ nespadá do společného majetku…Co tedy s tím? I tento způsob by se měl rovněž schválit na SVJ?

    Vložil Anonymouss (bez ověření), 18. Leden 2011 - 15:26

    v souladu se zákonem máte možnost obrátit se na soud jako přehlasovaný vlastník.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".