Jak postupovat při zasklení balkónu

Vložil Anonymous, 7. Listopad 2010 - 14:22 ::

Dobrý den, v našem mladém SVJ (4 měsíce) si někteří členové SVJ chtějí provést zasklení balkónů na své náklady tzv. rámovým systémem umístěným na zábradlí. Ve smlouvě o převodu jednotky je balkon definován jako společná část. Schválené stanovy máme v rozsahu NV 371/2004 Sb. Protože se, ale objevilo několik různých názorů na způsob jak správně postupovat, prosím o odpověď na následující dotazy:

  1. musí zájemce toto oznámit výboru SVJ nebo si toto zasklení může provést bez jakéhokoliv ohlašování?
  2. jaký % souhlas vlastníků potřebují členové, kteří chtějí provést zasklení? Popřípadě kdo o tom rozhoduje?
  3. může být k zjištění % souhlasu/nesouhlasu provedeno korespondenční hlasování, jaké musí mít náležitosti?
  4. musí toto hlasování zajistit výbor SVJ nebo si ho můžou zajistit sami vlastníci balkónů?
  5. je možné, aby někteří vlastníci nebyli vůbec osloveni při získání souhlasu k provedení zasklení? Nebo musí být nějaký doklad, že je nebylo možno zastihnout?
  6. někteří členové SVJ tvrdí, že vyhodnocení korespondenčního hlasování o povolení zasklít balkón (otázka „souhlasíte aby pan/paní si na vlastní náklady provedli zasklení balkónu rámovým systémem?“ odpověď: ANO-NE) se provede systémem co vlastník to jeden hlas. Je toto správně?
  7. musí být výborem SVJ k tomuto hlasování vytvořen nějaký zápis?
  8. jakou formou je nejlepší informovat ostatní vlastníky o výsledku hlasování, když shromáždění SVJ je v nedohlednu?
  9. je potřeba, aby k hlasování bylo doloženo nějaké povolení (např. stavební povolení, ohlášení stavby apod.)?

Omluvte možnou neodbornost ve vyjadřování, a větší počet dotazů, ale nechceme udělat nějakou nezvratnou chybu.

Za odpověď děkuji Václav

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 8. Listopad 2010 - 16:56

    Pane Václave,

    bezrámové zasklení balkonů/lodžií je v mnoha obcích považováno za úpravu, která nemění vzhled budovy ve smyslu stavebního zákona. Rozhodující bude dobrozdání odborníka, např. z Útvaru hlavního architekta obce, architekta či urbanisty "s kulatým razítkem", či soudního znalce v oboru architektury. Teprve pak, podle tohoto odborného posouzení, má smysl zabývat se otázkou schvalování v SVJ podle § 13 odst. 3 ZoVB, či jednáním se stavebním úřadem. Viz FAQ "Změna vzhledu".

    S přihlédnutím k tomu, že zájemců o zasklení je ve vašem domě více, netrýzněte se schvalováním úprav jednotlivě. Raději si v SVJ odhlasujte, že:
    bezrámové zasklení typu *** výrobce *** šířky segmentů ** cm není považováno za změnu vzhledu domu a jeho montáž je možná i bez jednotlivého schválení. Napoak zakazují se montáže systémů s rámovým zasklením popř. svisle svinovaných plastových rolet - ty budou nadále považovány za úpravy měnící vzhled.

    Jde vám snad o to, aby úpravy na domě byly jednotné a aby bylo všem členům SVJ zřejmé, jaká jsou pravidla hry.

    lake

    Vložil Stejskalova Ivana (bez ověření), 11. Prosinec 2016 - 22:52

    Prosim o radu,delalo se zatepleni paneloveho bytu po mesici jsem si nechala zasklit balkon po trech mesicich se ne ozvala firma co zateplovala ze jsem je predem neuporzornila ze bubu zasklivat balkon a ze ho mam odstranit Pokud ho nedstranim ze nebude nase Spolecenstvi bytu mit narok na zaruku zatepleni celeho domu pritom jsem tento pozada Vek hlasila na schuzi spolecenstvi vlastniku kde nebylo namitek,ale preceda neudelal zapis co mam delat?

    Vložil vn (bez ověření), 11. Prosinec 2016 - 23:53

    Podmínky záruky jsou předpokládám ve smlouvě o realizaci zateplení domu. O tom měli být informování všichni vlastníci. Co tedy dělalo společenství? Podmínky záruky se vlastníkovi neoznamují měsíc po zateplení domu. Oosobně bych, co se týče balkonu, nehnul prstem.

    Vložil Anonymous1 (bez ověření), 8. Listopad 2010 - 23:16

    Ano odhlasovat by to šlo, nicméně souhlasné vyjádření musí dát 100% majitelů (kde není žalobce není ani soudce). V případě, že jen jediný bude proti, pak je takové hlasování napadnutelné, neboť zákon neumožňuje svévolně upravovat co změnou vzhledu je a co již není. Pravdu máte v tom, že to posuzuje příslušný úřad.

    Je potřeba nezapomenout na to, zda jsou balkony na trvalé zatížení stavěny. Již jsem se v praxi setkal s případem, kdy developer jakékoli statické zatížení na konci konstrukce balkonu zásadně zamítal, protože balkony nebyly na takovou zátěž dimenzovány.

    V případě, že by náhodou SVJ šlo cestou montáže na drzo ve smyslu odhlasování si, co změnou je a co není, pak doporučuji alespoň konzultaci s developerem anebo statický posudek…

    Vložil Anonymous2 (bez ověření), 9. Listopad 2010 - 7:47

    Má developer něco společného s vaším dome. Zcela jistě ne, tak na něj kašlete. Tady se radami nahrává jenom vytahování peněz vlastníkům a oddůvodňuje se to jedním paragrafem za druhým. Tolik pokroucených prafagrafů nikde nalítá jako na tomto portálu.

    Vložil Anonymous1 (bez ověření), 9. Listopad 2010 - 10:42

    Jde-li o novostavbu (předpokládám, že mladé SVJ vzniká ve dvou případech, a to buď v novostavbách, nebo ve starším objektu, který dříve patřil městu či jinému majiteli a kde došlo k zakoupení b.j. novými majiteli), pak na stavbě běží záruky – opravdu developer v takovém případě nemá s domem nic společného? Objeví se praskliny na fasádě a rázem tu je spor o to, zda dodatečné zatížení na konci balkonů mohlo či nemohlo praskliny způsobit (následují posudky soudních znalců a soud vlekoucí se mnoho a mnoho let…). Předpokládám, že ani bezrámové uchycení nedrží pouze dobrou vůlí, ale musí se někam kotvit – nedochází tím k zásahům do konstrukce domu stejně jako v případě změny zatížení? Vnitřní byty jsou konstruovány tak, aby de facto jakékoli přesouvání nábytku nezpůsobilo problém, ale balkony jsou i při částečném propojení se stropní konstrukcí staticky oddělené – proto taky mluvíme o balkonech. Lodžie je součástí stavební konstrukce, balkon je ke konstrukci připojený… A za poslední, postavím-li do možné únikové cesty skleněnou zástěnu, nezhorší se náhodou poměry požární bezpečnosti?

    Na tyto otázky může odpovědět u novostavby pouze 1) stavební úřad 2) hasiči 3)developer. U starší zástavby kromě bodu 3).

    Honza

    Vložil Anonymous, 8. Listopad 2010 - 17:19

    Odhlasujte si změnu zákona, jak radí lake.

    Vložil Anonymous, 8. Listopad 2010 - 17:20

    Rovněž pan Pavel zde opakovaně radí odhlasovat si změnu zákona.

    Vložil H (bez ověření), 8. Listopad 2010 - 16:06

    Odpovím pouze na některé body, protože zbývající jsou po mých odpovědích bezpředmětné. Většinu Vašich otázek řeší Stavební zákon, Zákon o vlastnictví bytů a případně Občanský zákoník upravující spoluvlastnictví.

    ZoVB, paragraf 13, odst.3: Úpravy, jimiž se mění vzhled domu, může vlastník jednotky provádět jen se souhlasem všech vlastníků jednotek

    Stavební zákoník: hovoří v tom smyslu, že ohlášení stačí na takové stavební úpravy jimiž se m.j. nemění vzhled stavby (to platí i pro montáž předokenních rolet či předokenních žaluzií…)

    Bod 2. – 100% je nutné myslet i na podílové spoluvlastnictví; tedy vlastní-li jednu jednotku více majitelů, potřebujete nadpoloviční souhlas za jednotku – je-li spoluvlastnictví (mimo společného jmění manželů, kde se bere souhlas jednoho jako souhlas obou) v poměru 50:50, pak musíte mít souhlas obou, nebo prohlášení jednoho majitele, že může zastupovat druhého) Bod 3. – v zásadě ano, technika provedení musí být taková, aby bylo zajištěno, že dopis dostanou a vrátí všichni členové SVJ (lepší forma je osobní či na shromáždění, ale sehnat vyjádření od všech najednou je dost a dost práce…) Bod 4. – není to povinností výboru, pakliže není tato povinnost taxativně vyjmenována ve stanovách Bod 5. – v žádném případě, výjimka neexistuje Bod 6. – kromě spoluvlastněných jednotek (ty jsou řešeny výše) to je vzhledem k nutnosti 100% souhlasu bezpředmětné Bod 9. – dokládání není nutné a dokonce ani možné, protože k udělení stavebního povolení je právě potřeba doložit 100% souhlas všech majitelů…

    Držím palec! Honza

    Vložil Anonymousqwerty (bez ověření), 7. Listopad 2010 - 16:13

    Jak postupovat při zasklení balkónu? Nebuzerovat. At si ho zaskli jak chteji.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".