Hlasování - volba člena výboru

Vložil Anonymous, 26. Květen 2007 - 11:36 ::

Dobrý den. Prosím o názor ve věci hlasování – volba výboru. Naše malé SVJ má 6 členů (všichni cca stejný podíl). Z toho se zpravidla 3 členové schůzí neúčastní (nezájem). Schůze bývá usnášeníschopná jen díky tomu, že 3 aktivní mají podíl cca 50,3%. Při volbě členů výboru však vznikl problém, neboť nevíme, zda může sám o sobě hlasovat ten, který je za člena výboru navržen. Pokud by nemohl, pak by byl výbor za stávající situace nezvolitelný. Předem děkuji za názor.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Anonymous, 29. Květen 2007 - 20:59

    Dobrý den. Jsme SVJ v panelovém domě o 3 vchodech. Nyní chceme vchodové dveře měnit 2křídlé za 1křídlé – širší a zbytek výplně zazdít. Chceme měnit všechny dveře najednou, takže bude vzhled zase stejný. Obáváme se, že stavební úřad tuto změnu vzhledu nepovolí, když nemáme 100% souhlas všech vlastníků. 1 vchod svou většinou s tím nesouhlasí. Děkujeme

    Vložil HonzaT, 29. Květen 2007 - 21:17

    Na to nepotřebujete 100%, ale jen 75%, viz. § 11 odst.5 zákona o vlastnictví bytů.

    Vložil Anonymous, 29. Květen 2007 - 21:38

    Děkujeme za odpověď. Těch 100% po nás požaduje stavební úřad, ale obáváme se, že nebudeme mít ani těch 75%, takže nám nezbude, než ten zbytek nějak přesvědčit, přesto děkujeme.

    Vložil Anonymous, 8. Červen 2007 - 17:38

    Cituji – K přijetí usnesení o změně účelu užívání stavby , o změně stavby, jakož i o podstatných změnách týkajících se společných částí domu je zapotřebí souhlasu všech vlastníků jednotek – tedy 100%. Od 1.1.2007 – stavební úřad komunikuje pouze se statutárním orgánem SVJ – výborem, pokud výbor zajistí 75% odsouhlasení, staveb.úřadu to stačí, do vnitřních záležitostí SVJ se nemíchá, když tedy máte ve stanovách 100%,pak musíte zajistit souhlas 100%, nepřekračujte své pravomoci, mohlo by Vás to stát vlastní finanční prostředky.

    Vložil Anonymous, 29. Květen 2007 - 23:45

    Stavební úřad jistě myslí 72/1994, § 13:

    (3) Vlastník jednotky nesmí provádět takové úpravy jednotky, jimiž by ohrožoval výkon vlastnického práva vlastníků ostatních jednotek. Úpravy, jimiž se mění vzhled domu, může vlastník jednotky provádět jen se souhlasem všech vlastníků jednotek. Ustanovení § 11 odst. 5 věty druhé platí obdobně. Úpravy, jimiž se mění vnitřní uspořádání domu a zároveň velikost spoluvlastnických podílů na společných částech domu, může vlastník jednotky provádět jen na základě smlouvy o výstavbě (§

    1. uzavřené se všemi vlastníky jednotek v domě. Ustanovení zvláštních
    právních předpisů^7) tím nejsou dotčena.

    Tady je vyžadován souhlas všech. Otázka je, zda se to vztahuje na činnosti, které neprovádí přímo jeden vlastník, ale nějaká firma, kterou zajistí výbor nebo tak někdo. Nakonec vlastník by ten vzhled domu také asi neměnil sám, ale za pomoci nějaké firmy. Ale pravda je, že se nejedná o soukromou aktivitu vlastníka, ale o rozhodnutí shromáždění.

    Stavebnímu úřadu tohle ale asi těžko vysvětlíte, protože to lze chápat různě.

    Vložil HonzaT, 30. Květen 2007 - 4:42

    Ten paragraf se ale týká úprav jednotky, nevím jestli sjem to dobře pochopil, ale myslel jsem, že tazatel má na mysli vchodové dveře do domu a to je společná část domu.

    Vložil Anonymous, 30. Květen 2007 - 19:16

    V našem společenství máme podobný problém. Vlastníci ze 3 vchodů chtějí výměnu vstupních dveří do domu (s podstatnou změnou vzhledu) již letos ze společného fondu, krytého úvěrem, kdežto 2 vchody až napřesrok (do té doby si na ně do fondu našetří). Stavební úřad vyžaduje také 100% souhlas, protože se jedná i o podstatnou změnu vzhledu domu a jestli jsme si jisti, že si ony dva vchody dveře vůbec vymění a budou od stejné firmy tzn. stejné /materiál, tvar, barva, velikost…

    Vložil Anonymous, 30. Květen 2007 - 5:13

    Ano, měli jsme na mysli vstupní vchodové dveře do domu.

    Vložil Anonymous, 29. Květen 2007 - 8:42

    Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, zda je možné, aby si sám výbor ze svých členů ustanovil správce ? A zda je možné, aby takto zvolenému správci byla vyplácena odměna ze společenství bez vědomí a hlasování SVJ ? Děkuji za odpověď. (zítra máme schůzi společenství). Hajnovič, H.K.

    Vložil NKlainová, 29. Květen 2007 - 11:29

    Odpověď najdete ve schválených stanovách SVJ.

    Ve vzorových stanovách jsou informace o tom, co všechno zahrnuje správa domu, obsaženy v Čl. III – Správa domu a další činnosti.

    Čl. V stanoví, jak je možné zajišťovat správu domu. Zákon předpokládá, že správu domu zajišťuje výbor SVJ, stanovy doplňují, že činnosti související se správou domu (nebo jen některé z nich) může zajišťovat fyzická nebo právnická osoba na základě smlouvy.

    Pokud jste dosud měli externího správce, musí shromáždění odsouhlasit změnu osoby správce.

    Schválení odměny výboru patří do výlučné působnosti shromáždění.

    Při stanovení odměny jednotlivým členům výboru by mělo být jednoznačně stanoveno, jaká výše odměn se vztahuje k jednotlivým činnostem souvisejícím se správou domu. Např. za zajišťování revizí a prohlídek, za vedení účetnictví, za zajišťování dodávky služeb, za rozúčtování cen služeb a za provedení finančního vyrovnání s vlastníky atd… –

    Vložil milhaj, 29. Květen 2007 - 15:42

    Děkuji Vám za odpověď, ale není úplně uspokojivá, neboť jsem se ptal na odměnu správci, kterou mu schválil pouze výbor a ne společenství. Naše společenství bylo založeno 18.7.2001 a do října roku 2005 nebyl žádný určený správce ani tedy placený ze společenství. Z ničehož nic se objevila odměna správci 8 343,–Kč/měsíc. Bylo nám vysvětleno pouze, že tento nejmenovaný „správce“převzal na sebe jakousi odpovědnost atd. Lze to takto dělat? Děkuji Hajnovič H.K.

    Vložil NKlainová, 29. Květen 2007 - 17:15

    Promiňte, pokud nebyla odpověd srozumitelná. Pokusím se znovu. Protože jste neměli žádného externího správce, měl by vykonávat správu domu celý výbor. Schvalování odměn členům výboru patří do působnosti shromáždění. Pokud ostatní dva členové nedělají v souvislosti se správou domu nic, nemusí dostat žádnou odměnu. Ať ji dostane ten, kdo správu domu zajišťuje, ale až po schválení její výše shromážděním vlastníků.

    Vložil milhaj, 29. Květen 2007 - 17:52

    Děkuji Vám za odpověď a držte mi zítra pěsti. Hajnovič H.K.

    Vložil Anonymous, 26. Květen 2007 - 14:21

    Protože mu to žádný zákon nezakazuje.

    Vložil Anonymous, 26. Květen 2007 - 18:16

    Za předpokladu, že je to jeden z vlastníků, tak hlasovat může (a je to celkem logické – také by měl mít možnost vyjádřit svůj názor a podílet se na volbě). A samozřejmě může hlasovat pro sebe (což ve většině případů asi bude, protože kdyby byl proti, tak by asi vůbec „nekandidoval“).

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".