Hlasování o zřízení věcného břemene a zřízení telekomunikační přípojky.

Vložil René Berger (bez ověření), 6. Červen 2012 - 17:53 ::

Jsme nově založené SVJ, kdy na společném pozemku jsou vybudovány dva domy tj. dvě nezávislá SVJ na společném pozemku (majetku). Předpokládám, že ke zřízení připojení od O2 a věcného břemene s tím souvisejícího je nutné svolat společnou schůzi shromáždění obou společenství a hlasovat dohromady. Dále bych chtěl vědět, zda je pro výše uvedené nutný souhlas nadpoloviční většiny nebo tříčtvrtinové většiny. Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 6. Červen 2012 - 18:46

    Předpokládáte špatně. Ani jedno z obou SVJ není vlastníkem pozemku, takže nemají s věcí naprosto nic společného. SVJ není oprávněno rozhodovat o cizím majetku.

    O zřízení věcného břemene se nehlasuje. K tomu je třeba smlouva, kterou uzavírají všichni spoluvlastníci pozemku s podnikatelem (O2). Nedojde-li k úpravě vzájemných vztahů smlouvou, rozhodne na návrh podnikatele stavební úřad (§ 104 zákona č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích).

    lake

    Vložil René Berger (bez ověření), 6. Červen 2012 - 19:51

    Upřesním tedy dotaz. Máme vyjádřit souhlas s již připravenou smlouvou a parcely, zastavěná plocha a nádvoří jsou ve spoluvlastnictví vlastníků jednotek domu. Tudíž smlouva je uzavírána s jednotlivými vlastníky zastoupenými Svj. Jak tedy postupovat, když 10 spoluvlastníků souhlasí a dva ne ?

    Vložil lake, 6. Červen 2012 - 20:59

    Tvrdíte, že vlastníci pozemku jsou zastoupeni SVJ.
    Zároveň ale píšete, že dva z nich zastoupeni nejsou.
    Jak to tedy je?

    V úvodním dotazu jste psal, že pozemek je ve spoluvlastnictví více osob, které jsou též vlastníky jednotek ve dvou různých domech. Podle toho jsem Vám odpověděl.
    Nyní píšete, že pozemek je "... ve spoluvlastnictví vlastníků jednotek domu".
    Takže pozemek má vlastníky z JEDINÉHO domu? Jak to tedy je?

    lake

    Vložil René Berger (bez ověření), 6. Červen 2012 - 21:16

    Zhotovitel vybudoval na pozemku dva domy. Každý z těchto domů má 6 byt. jednotek a vlastní domovní číslo, tudíž musela vzniknout společenství za každý dům. V prohlášení vlastníka je, že k vlastnictví jednotlivých bytových jednotek náleží spoluvlastnické podíly na pozemcích, které mají spoluvlastníci právo užívat a povinnost udržovat.Jelikož spoluvlastníci tvoří společenství dvě – cca 12 podílů dvou společenství na jednom pozemku, mám za to, že ve věci rozhodnutí ve výše uvedené věci musí rozhodnout společná schůze shromáždění dvou společenství. Jedná se o to, že 10 spoluvlastníků souhlasí s tím, aby O2 provedla a zase zahladila výkop nutný pro vedení uvedené přípojky. 2 mají problém s tím, že na společném pozemku se bude kopat. Jak tedy docílit realizace připojení internetu ve prospěch většiny ? Působí to trochu zmatečně, nicméně úředníci nepovolili vznik jediného společenství.

    Vložil JanB (bez ověření), 7. Červen 2012 - 10:59

    Jak píše Lake, toto nemá s SVJ nic společného. Jedná se o standardní spoluvlastnictví řešené podle občanského zákoníku.

    Pod smlouvu s O2 je teda potřeba připojit nadpoloviční počet podpisů (souhlasů). V případě, že je vás 12, tak to nevidím jako problém. Nás je takto 250 a v těchto případech nás zastupuje správcovská firma, které dáme plnou moc k zastupování v každé záležitosti zvlášť.

    Vložil lake, 7. Červen 2012 - 5:03

    Odpověď jste už dostal v příspěvku http://www.portalsvj.cz/…cni-pripojky#…

    Pozemek který popisujete nemá nic společného ani s vlastnictvím jednotek, ani s kterýmkoliv z obou SVJ.

    lake

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".