hlasování o výši dlouhodobých záloh

Vložil mirek1, 25. Únor 2019 - 8:17 ::

Dobrý den, chtěl bych požádat o vysvětlení následujícího: za účelem financování oprav, modernizací a rekonstrukcí společných částí se z celkového příspěvku na správu domu a pozemku vytváří účetně oddělený dlouhodobý finanční zdroj-dlouhodobá záloha. Pravidla pro jeho tvorbu a použití schvaluje shromáždění vlastníků. Výše měsíčního příspěvku na dl.zálohy stanoví statutární orgán na základě plánu oprav, modernizací a rekonstrukcí. Pokud se jedná o změně poměrů výše příspěvku na správu domu a pozemku jinak než v důsledku změny podílu na společných částech, je vyžadován souhlas všech členů společenství. Tedy pokud chceme navrhnout změnu výše příspěvku na dlouhodobé zálohy (kvůli modernizaci domu), je nutné si vyžádat souhlas všech, nebo stačí nadpoloviční většina přítomných na schůzi. Moc děkuji za vysvětlení

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil 25Malý (bez ověření), 26. Únor 2019 - 8:31
    1. Sestavte rozpočet na příští rok. Do jednoduchých tabulek zapište, co vás budou jednotlivé činnosti na domě stát, kolik chcete mít rezervu na havárie a nenadálé opravy, kolik na provoz, kolik na plánované opravy. Do tabulky vložte, kolik vám na konci roku zbude, nebo kolik bude manko.
    2. Tabulky dělte podle účelu prostředků, se kterými hospodaříte, např. na dlouhodobou zálohu (FO), na vlastní správní činnost (kancelář SVJ) a třeba na další zálohy jak jste zvyklí.
    3. Výsledek v tabulkách nákladů placených podle plochy podělte 12 (dostanete měsíční částku) a poté plochou všech jednotek (dostanete platbu za 1 m2).
    4. Výsledek v tabulce vlastní správní činnost podělte 12 (dostanete měsíční částku) a poté počtem jednotek (dostanete platbu za 1 jednotku).
    5. Takto vytvořený rozpočet nechte schválit shromážděním.
    6. Na základě schváleného rozpočtu vypočítejte každému vlastníkovi, kolik má měsíčně platit za 1 m2 a kolik má měsíčně platit za svoji jednotku. A to už nemusíte schvalovat, neb je to již schváleno, že.
    7. Obdobně se vytvoří návrh záloh na služby, dají se na hromadu náklady na teplo, teplou vodu, studenou vodu, společnou elektřinu, provoz výtahu, úklid atd., podle vývoje cen se stanoví odpovídající zvýšení (snížení), může se přidat drobná rezerva abyste vlastníkům spíše vraceli, zjistíte jak se každá jednotka na celkových nákladech každé položky podílela, a nakonec tento návrh necháte schválit shromážděním. A rozdělit výsledek mezi jednotky ve formě zálohy na každou službu je pak jednoduché.
    8. I když vám třeba dělá předpis záloh správce, každopádně byste měli mít možnost jeho předpis zkontrolovat, zda se příliš nevymyká vámi odhadované skutečnosti.
    9. Je jasné, že když chcete připravit rozpočet na příští rok, musíte shromáždění svolat co nejpozději (abyste měli přesnější odhad výsledku běžného roku) a na druhé straně co nejdříve (abyste měli dost času na schválení). Vypadá to na listopad.
    10. Při schvalování rozpočtu je vhodné schválit, jak naložit s očekávaným zůstatkem záloh v běžném roce. Dlouhodobá záloha se vyúčtuje, ale zpravidla se nevypořádává (nevrací) – primárně slouží k akumulaci financí na větší dlouhodobě plánované opravy. Ale ostatní se mají vypořádat. Není ale praktické vracet pár stokorun a vzápětí předepsat o to vyšší zálohu na příští rok. Rozumní vlastníci schválí převod zůstatku do rozpočtu příštího roku.
    Vložil Markéta Gr., 25. Únor 2019 - 11:48

    Dobrý den, je nutné rozlišovat pojmy:

    1. výše příspěvku (myšleno kolik celkem měsíčně vyberete)
    2. poměr pro rozdělení celkové částky příspěvky mezi jednotlivé jednotky.

    O výši rozhoduje shromáždění nadpoloviční většinou – např. 20Kč/m2 plochy jednotky.

    Se změnou poměru, tedy, že se nebude celková částka dělit podle velikosti spoluvlastnických podílů na společných částech domu u jednotlivých vlastníků, ale např. rovným dílem, musí souhlasit VŠICHNI spoluvlastníci.

    Příklad: Chcete vybírat měsíčně 20000Kč u 2Oti bytů,kdy celková plocha bytových jednotek je 1000m2 tak si odhlasujete, že za metr se bude platit 20Kč a rozdělíte celkovou částku podle ploch bytových jednotek..např. garsonka 25m2 = 25×20Kč = 500Kč/měs., byt 3+1 60m2 = 60×20Kč = 1200Kč/měs.

    Pokud chcete, aby každá bytová jednotka platila 1000Kč/měsíčně = stejný podíl z celkové částky, pak s touto změnou musí písemně souhlasit všichni vlastníci a tato změna poměrů výše příspěvku můsí být zanesena i do stanov a prohlášení vlastníka.

    Vložil mirek1, 25. Únor 2019 - 12:21

    Mnohokrát děkuji za vysvětlení. Ten „poměr“ mne zmátl.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".