fond oprav

Vložil klokan, 21. Srpen 2012 - 11:30 ::

na Shromazdeni vlastniku jsme odsouhlasili tesne platbu do fondu oprav 25.- kc za m2 , dum je po celkove generalni oprave ,vymena oken ,zatepleni ,oprava strechy, nova kotelna/ cca opravy staly 17 milionu Kc/

Musine tuto castku platit,kdyz s ni nesouhlasime a co vice, nemame odsouhlaseny plan oprav ??????

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 21. Srpen 2012 - 21:36

    Pane klokane, na jakýsi „fond oprav“ nejste povinen hradit nic. Vaší povinností vlastníka je pouze skládat zálohy na správu, nebo hradit příspěvky na správu.

    Rozsáhlá diskuse k otázce oprávněnosti předepsaných záloh je zde:
    http://www.portalsvj.cz/…hy-na-spravu
    Postačí Vám přečíst z ní pouze úvodní příspěvek, zbytek klidně vynechte.

    lake

    Vložil anonn, 22. Srpen 2012 - 6:39

    Cituji „Postačí Vám přečíst z ní pouze úvodní příspěvek, zbytek klidně vynechte.“

    Aneb samolibost a arogance lake nezná mezí. Jak vůbec někdo může přijmout nějaký NÁZOR (ano názor ne pravdu jak se lake snaží stále prosazovat) od člověka, který je schopný napsat toto?

    Připomíná mi to ten fór „všichni jsou blázni jenom já jsem letalo“..

    Předseda

    Vložil Topinkovač (bez ověření), 22. Srpen 2012 - 20:58

    „fóru“ moc nerozumím. Co to je „…jsem letalo“ ? …nebo jste pane Předsedo nějaké části toho „fóru“ vynechal anebo si je jen nepamatujete a proto jim rozumí jen Vaši dyslektičtí příbuzní (včetně Vás pane Předsedo :)), to samozřejmě)?

    Vložil Berta (bez ověření), 24. Srpen 2012 - 12:10

    Topinkovači,
    dobře jste anonna vystihl.

    Vložil Ujec (bez ověření), 24. Srpen 2012 - 14:08

    Anonnovi vypadlo jedno písmeno. Topinkovači vypadla písmena dvě (místo „rozumí“ má být „rozumějí“). Spíše než druh překlepu to ale bude neznalost gramatiky.

    Nápis „Všichni jste blázni, jenom já jsem letadlo“ býval častým nápisem na tričkách. Smysl mi připadá průhledný (či spíše průhledně absurdní).

    Vložil lake, 22. Srpen 2012 - 8:10

    Pane anonne,
    v oné diskusi jste nebyl schopen tazateli v jeho situaci dát jakoukoliv radu, přestože jsem Vás k tomu dvakrát vyzval:
    http://www.portalsvj.cz/…hy-na-spravu#…
    http://www.portalsvj.cz/…hy-na-spravu#…
    Neměl jsem tedy důvod doporučovat tazateli povinnou četbu Vašich příspěvků, když v nich nelze nalézt nic k jeho věci.

    Jak každý vidí, ani v této diskusi tazateli nic neradíte. Snažíte se pouze rozpoutat „flame war“ vůči jinému diskutujícímu.

    Mějte se pěkně.

    lake

    Vložil Pavel, 21. Srpen 2012 - 12:35

    Klokane,

    Vaše platby asi nesměřují do fondu oprav, protože SVJ fondy oprav většinou nemají.

    Pokud je dům po generální opravě, asi plán oprav nebude obsahovat mnoho položek. Spíše neobsahuje žádnou.

    Ale nějaký plán, proč zrovna vybírat 25 Kč/m2, byste mít měli. Hlavní položkou v tomto plánu bude nejspíše „splátka úvěru“. Nebo jste si 17 mil. našetřili předem?

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil PatrikN (bez ověření), 21. Srpen 2012 - 16:37

    Pane Pavle, moc nerozumím části Vašeho výkladu „…protože SVJ fondy oprav většinou nemají“. U nás fond oprav máme a platíme z něj veškeré opravy domu apod. Pokud většíma SVJ fond oprav nemá, z čeho si financují náklady na opravu domu? Jsme nové SVJ, tak by mě tato věc zajímala. Děkuji. PN

    Vložil svjdukelská111, 21. Srpen 2012 - 19:02

    Fond oprav opravdu ve skutečnosti neexistuje. Správný název vaší platby je: Dlouhodobé zálohy na správu, opravy a údržbu. Tak to máte napsáno zřejmě i ve vašich stanovách.

    Vložil Janaa (bez ověření), 21. Srpen 2012 - 19:18

    A představte si, že on ten fond oprav opravdu existuje. Zkuste trochu pohledat a uvidíte. Hezký den Jana

    Vložil KH (bez ověření), 21. Srpen 2012 - 19:47

    Než začnete něco tvrdit seznamte se se základy účetnictví, bytovým zákonem a dalšími právnimi předpisy kolem SVJ. Nemáte pravdu u SVJ nic takového není, to, že někteří takto nazývají dlouhodobu zálohu či zálohu na správu je věc druhá. KH

    Vložil petrsv, 21. Srpen 2012 - 20:33

    Prosímvás, je snad jedno, jak tomu kdo říká. Tady jde snad o to, že něco takového v SVJ prostě existuje, jinak by SVJ nebylo schopno provozu. Myslím, že každému, kdo se v této oblasti pohybuje, je jasné, co se myslí pod pojmem Fond oprav. Tento pojem možná není v paragrafech, ale vžil se natolik, že každý snad ví, o co jde. A jestli tomu někdo říká „Fond oprav“, „Dlouhodobá záloha“ nebo třeba „Prasátko“, je naprosto jedno.

    Vložil lake, 21. Srpen 2012 - 21:09

    Pro petrsv:
    Petře, zadržte a přestaňte psát nesmysly. Nedá se to číst. Pište jen o věcech o kterých něco víte a používejte pouze termíny, které mají nějaký obsah i pro ostatní čtenáře. Fond oprav je něco zcela jiného než se mylně domníváte. Čtěte zde: http://www.portalsvj.cz/…u-fond-oprav

    lake

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".