fond oprav

Vložil Anonymous, 4. Únor 2007 - 0:20 ::

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak se účtuje fond oprav? Dohromady s vyúčtováním za služby nebo se vede účetnictví FO zvlášť. Také bych se chtěla zeptat, zda je možné z účtu fondu oprav platit např. za dodávku tepla. Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil bit4byt, 5. Únor 2007 - 16:35

    V rámci jednoho účetnictví je třeba fond oprav a služby účtovat odděleně. Oboje jsou zálohy, ale každé se účtuje jinak. Doporučuji sledovat poradnu Byt magazínu na serveru STARLITu.

    Vložil Anonymous, 4. Únor 2007 - 15:04

    Doporučuji samozřejmě zvlášť. Otázkou je, co míníte tím „vyúčtováním fondu oprav“. Co vím, tak se fond oprav nevyúčtovává, ale zůstatek se převádí do dalšího roku. To samé by mohlo platit o výdajích na správu společenství (administrativa, vedení účetnictví, výplaty výboru), takže se vlastně rozúčtovávají jen ty služby.

    Vložil Anonymous, 4. Únor 2007 - 23:54

    Určitě je lepší vést fond oprav zvlášť a dodávka tepla by měla být hrazena ne z fondu ale se záloh na služby.

    Vložil Anonymous, 5. Únor 2007 - 0:50

    Zajimalo by mě, jestli máte někdo zkušenost s umístěním nějaké reklamní cedule na dům za účelem zisku. Jestli by se potom tenhle zisk mohl připočíta do fondu oprav a z takto získaných prostředků provádět nějaké opravy a úpravy na domě. Muselo by toto umístění odsouhlasit celé shromáždění, nebo jen nadpoloviční většina?

    Vložil Anonymous, 6. Únor 2007 - 16:08

    Záleží na tom, co máte ve stanovách. Pokud jsou vzorové, tak tam o zisku rozhoduje skutečně shromáždění a to nejméně přísnou kvótou, tedy prostou většinou (napolovinou hlasů přítomných, pokud je shromáždění usnášení schopné). Jinak samozřejmě se může tento zisk poukázat ve prospěch fondu oprav, ale je zajímavé (bohužel), že z takového zisku je každý vlastník (a tedy spoluvlastník společné části domu, kde je reklama) povinen zaplatit daň, tedy podat daňové přiznání :-(

    Vložil Anonymous, 4. Březen 2007 - 13:33

    Včera jsem diskutoval s několika účetními problem příjmu do FO za převaděč umístěný na střeše.

    Závěr byl – přihlásit SVJ u Fú jako plátce daně

    • zaúčtovat příjem jako zálohu do FO
    • podat „oranžové“ daňové přiznání
    • maximální výše příjmu 300000/rok
    • částku je nutno proinvestovat do 2 let
    • neplatí se daň
    Vložil Pavel, 4. Březen 2007 - 16:57

    Problematika SVJ je dost specifická a málokterá/ý účetní o ní něco ví.

    Musíte si uvědomit, čí prostory pronajímáte. Jsou to přece prostory patřící členům SVJ a nikoliv přímo SVJ. Proto musí danit členové SVJ a nikoliv SVJ (s využitím osvobození).

    Podrobněji v odborné literatuře, např. Neplechová Účetnictví pro bytová družstva a SVJ, ANAG 2006, str. 92.

    Hezký den PavelSVJ@centrum­.cz

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".