celoroční vyúčtování

Vložil tr.dana (bez ověření), 15. Duben 2012 - 10:39 ::

Dobrý den, po obdržení celoročního vyúčtování, které se skládá z vyúčtování nákladů pro konkrétní byt. jednotku a vyúčtování nákladů pro celý dům jsem zjistila, že při uzávěrce za rok 2010 jsme měli jako zůstatek v FO částku 550 000, na počátku roku 2011 jsme měli jako částku z minulého období /tak je to uváděno ve vyúčtování/ částku 521 000, neměly by být tyto dvě čásky stejné, tedy jako konečný a počáteční stav?? Děkuji za vaše odpovědi.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil lake, 15. Duben 2012 - 18:18

    Pro tr.dana:
    rozdíl v částce na konci a na počátku účetního období signalizuje hrubou chybu ve vedení účetnictví, nebo hrubé chyby ve vedení přehledu o přijatých zálohách a čerpání nákladů na správu po jednotlivých vlastnících. Rozdíl který popisujete nesmí nikdy vzniknout. Obě částky musí samozřejmě být na haléř stejné.

    A to ani nemluvím o tom, že SVJ nemá žádný fond oprav. I kdyby mělo, neexistuje právní povinnost VJ hradit do něj ani korunu.

    lake

    Vložil N. Klainová (bez ověření), 15. Duben 2012 - 11:50

    Tzv. „bilanční kontinuitu“, tj. návaznost počátečních zůstatků, jimiž se otevírá účetní období na konečné zůstatky bezprostředně předcházejícího účetního období předepisuje zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví v § 19 odst. 4. Není-li bilanční kontinuita v rozvahách zachována, jde o porušení ZoÚ.

    Pokud nesouhlasí počáteční a konečné zůstatky ve vyúčtování se zůstatky vykázanými v rozvahách, ptejte se na důvod nesouladu toho, kdo vám sestavoval vyúčtování. Jedině on vám může podat vysvětlení.

    K rozdílům někdy opravdu dochází. Vznikají hlavně tehdy, když účetní zaměňuje náklady na správu a výdaje související se správou domu.

    N. Klainová

    Vložil Květoslav Vyskočil, Brandýs nad Labem (bez ověření), 15. Duben 2012 - 14:21

    „účetní zaměňuje náklady na správu a výdaje související se správou domu“

    Není to totéž?

    (1) náklady na správu,

    (2) výdaje související se správou domu.

    A co takhle:

    (3) výdaje na správu,

    (4) náklady související se správou domu.

    ZoVB přitom jednou uvádí:

    (5) náklady spojené se správou domu a pozemku (§ 15 odst. 1), jinde

    (6) výdaje spojené se správou, údržbou a opravami společných částí domu, popřípadě domu jako celku (§ 4 odst. 2 písm. g).

    V každém případě, ať je to jakkoli, člen společenství má povinost přispívat pouze na náklady spojené se správou domu a pozemku (§ 15 odst. 1) (a hradit služby), na ostatní nikoliv, není-li to totéž.

    Květoslav Vyskočil, Brandýs nad Labem

    Vložil N. Klainová (bez ověření), 15. Duben 2012 - 15:19

    Pane Vyskočile, kdyby byly náklady pokaždé současně výdaji, tak bych tu možnou záměnu nezmiňovala. Zaúčtovaná faktura za opravu je nákladem a snižuje zůstatek záloh na správu i v případě, že nebyla uhrazena. Teprve po úhradě faktury se náklad stává výdajem.

    Podrobnosti jsou např. tady:

    http://klaiex.webnode.cz/…ucetnictvim/.

    Stačí, když začnete číst až druhou polovinu příspěvku uvedenou slovem „Pozor !“.

    Dozvíte se tam, že ani výnosy nemusí představovat vždycky příjmy.

    Jiné právní předpisy (např. ZoVB, ZDP) výše uvedené rozdíly ve významu pojmů pro účely účetnictví neřeší.

    N. Klainová

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".