Administrativní fond
Dobrý den, v předpisech měsíčních záloh máme položku Administrativní fond. Z něho se platí odměny členů výboru, správcovská firma a možná ještě něco jiného – uvedené dedukujeme z toho, že položky vyjmenované v rozpisu schází. Je to OK ? Jsme noví vlastníci bytu, takže se nejprve rozkoukáváme a je nám hned trapné se ptát výboru SVJ.
Může jít o náklady vlastní správní činnosti, které se podle § 1180 odst. 2 rozvrhnou na každou jednotku stejně.
„(2) Příspěvky určené na o dměňování osoby, která dům spravuje, nebo členů jejích orgánů, na vedení účetnictví a na podobné náklady vlastní správní činnosti se rozvrhnou na každou jednotku stejně“
Podrobněji jsou uvedené náklady řešeny v NV č. 366/2013.
Ostatní náklady na správu se rozvrhují (uvedeno to máte ve stanovách) zpravidla podle výše spoluvlastnických podílů.
Invence v některých SVJ je obdivuhodná. Není nic trapného se zeptat co se za tím názvem skrývá. Kdo jiný než SVJ by na to měl odpovědět? Já si pod pojmem administrace představuji náklady na tonery, telefony, tužky a papír. Rozhodně ne odměny a platy.
které platíte by měly být uvedeny ve stanovách , či jiných směrnicích. Tam by mělo být uvedeno , kdo přispívá a co se z toho platí.
Poslední komentáře