Vložil lake, 4. Říjen 2011 - 0:49

Pan Smetana napsal: „Jde o to, že jsem zatím nedostal odpověď (už je více jak měsíc) a nevím jak mám dále postupovat.“

Postupujte zcela v souladu s obecnými pravidly. Podal jste řádnou reklamaci ročního vyúčtování, a to písemně k rukám osoby oprávněné k jejímu přijetí. Tím se zastavil běh lhůty splatnosti nedoplatku (pokud Vám z vyúčtování vyplynul nějaký nedoplatek).

Dále je třeba vyjít z konkrétních pravidel pro vyúčtování SV, platných ve Vašem družstvu pro nájemce družstevních bytů. (Tato pravidla znáte Vy, my však nikoliv.) Po marném uplynutí konečné lhůty pro vyúčtování budete oprávněn požadovat na družstvu vrácení všech zaplacených záloh za zúčtovací období. Při nevrácení budete oprávněn připočítávat k dlužné částce úrok z prodlení podle Občanského zákoníku.

Budete rovněž oprávněn provést vzájemné započtení pohledávek podle Občanského zákoníku, tedy o nevrácenou zálohu (včetně případného úroku z prodlení) můžete zkrátit Vaši pravidelnou měsíční platbu družstvu.

Samozřejmě platí, že po řádném vyřízení reklamace (i opožděném) bude Vaší povinností uhradit dlužnou částku plynoucí z řádného vyúčtování. Promlčecí doba je podle mého názoru dvouletá od okamžiku, kdy nejpozději mělo být vyúčtováno + lhůta splatnosti.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.