Zákon & prováděcí Vyhláška

Vložil rivr, 11. Srpen 2011 - 4:55 ::

Dobrý den,
rád bych se zeptal jaký je mezi těmito 2-ma právnímy předpisy (konkrétně mi jde o zák.458/2000 a Vyhlášku 372) rozdíl.

  • Je to ve vymahatelnosti, v tom kdo posuzuje spory nebo v čem? – prosím obecně o rozdíl mezi zákonem a její prováděcí vyhláškou.

příklad: na MMR byl Vlastníkem zaslán dotaz:
Je nepředání správného vyúčtování za předchozí období možno vyložit tak, že po marném uplynutí lhůty dle §19/3 zák.64/1996 lze žalobou vymáhat navrácení zaplacených ročních záloh případně považovat nezúčtované zálohy za „přeplatek“ pro budoucí období – a to až do doby předání správného (s náležitostmi dle §7/2 Vyhlášky 372/2001) a tedy splatného Vyúčtování… Obojí interpretace by měla mít za následek zastavení jakýchkoli dalších plateb do SVJ – až do vyřešení reklamace.
Odpověď byla:
Náležitosti vyúčtování služeb jsou uvedeny ve vyhlášce č. 372/2001 Sb. konkrétně v § 7. Je však nutné uvést, že vyjmenované náležitosti mají především orientační charakter. Je zřejmé, že se jedná o vyhlášku ministerstva pro místní rozvoj, nikoli o zákon. Proto veškeré lhůty a termíny uvedené ve vyhlášce a jejich případné překročení stejně jako další náležitosti nezakládají právo člena SVJ zneplatnit vyúčtování služeb ani zastavit jakékoli další platby SVJ. V případě, že vlastník bytové jednotky služby využíval, vzniká povinnost platit za tyto služby cenu stanovenou ve smlouvě.

děkuji za relevantní výklad
rivr

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.