Vložil A.P. (bez ověření), 22. Červen 2011 - 11:21

Pane lake, přečetl jsem si váš příspěvek na fóru tzb-info.cz, na který odkazujete, a ačkoli mi to připadá na první pohled jako celkem dobrý nápad, chtěl bych se vás k tomu zeptat, jestli máte představu o tom, kolik taková sranda stojí?

Nejlevnější firmy, které snímání objektů termokamerou nabízejí, mají následující ceník: Pořízení snímků: 1200–1800 Kč (vč. DPH) Doprava: 6–7 Kč/km (vč. DPH) Kromě toho: Objekt nelze měřit v situacích, kdy na objekt svítí slunce; a dále v situacích kdy hustě sněží, prší nebo je mlha, protože voda je pro infračervené záření zcela nepropustná.

Profesionální firmy, které vám k tomu vyhotoví i odborný posudek (který by už asi bylo možné považovat za „odborné posouzení“, o kterém se zmiňuje vyhláška 372/2001 v §3 odst. 2) si účtují tak 4 až 5 tisíc Kč za 1 výjezd a 1 takovýto posudek.

Když k tomu dále přidáme fakt, že z jediného zdokumentovaného případu asi nelze dělat všeobecné závěry o nadměrném (pravidelném) plýtvání teplem u konečného spotřebitele, vyjde mi z toho naprosto nepoužitelné doporučení, které mohl myslet vážně jen člověk, který neví, o čem píše (teoretik).

Jinými slovy, pokud bych si měl (jak doporučujete) udělat pořádek, a pečlivě dokumentovat všechny (nebo alespoň většinu) případy nadměrného plýtvání teplem, a kdykoli uvidím otevřené okno u „problematických“ bytů, okamžitě volat odbornou firmu, která mi to zdokumentuje (PS: nevím, jak u vás, ale k nám tato firma dorazí nejdříve za několik hodin; a za tu dobu, už mohou být okna dávno zase zavřená!), stálo by nás to NEJMÉNĚ několik desítek tisíc Kč (a pokud bychom „problematických“ bytů měli několik, tak si troufám tvrdit, že by nás tenhle váš geniální nápad s termokamerou a odbornými posudky vyšel i na více než 100 tisíc Kč)!!!

A teď jeden dotaz na závěr: Jak chcete tyto vícenáklady vyúčtovat? Znáte nějaký zákonný předpis, podle kterého by bylo možné náklady na pořízení termosnímků a odborných posudků zaúčtovat k tíži těm „plýtvajícím“ vlastníkům? Co když to odmítnou uhradit (takový postup často doporučujete těm, kteří ve vyúčtování narazí na nějaké nesmyslné náklady)? A kam byste tuhle srandu zaúčtoval, když by se plýtvání těm vlastníkům nepodařilo prokázat (např. když byste zavolal firmu, ale ta by dorazila až poté, co „plýtvač“ zavřel okna)?

Dal jste nám všem pěknou čistě teoretickou radu, tak se vás ptám, jak byste vy osobně řešil její praktickou realizaci. Nebo jste snad svou radu na fóru tzb-info.cz nemyslel vůbec vážně?!

Předem děkuji za kvalifikovanou odpověď.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.