Vložil Eduard Navara, 25. Květen 2011 - 11:26

Dobrý den, zálohy si musíte rozdělit na dvě hromádky. Na krátkodobé a dlouhodobé.

Krátkodobé se vyúčtovávají 1× ročně a jedná se o zálohy na služby (topení, voda, elektřina ve spol. prostorách, pojištění, správa – režie, odměny staturánímu orgánu atd.). Přeplatky / nedoplatky mají být splacené do konce července následujícího roku, bude-li nějaká reklamace, tak do konce srpna.

Druhá část jsou dlouhodobé zálohy na správu domu a pozemku (nazývaná také jako fond oprav). Tyto zálohy se nevyúčtovávají, ale je to vlastně forma spoření na opravy, modernizace, rekonstrukce. I když v současné době váš dům je v naprostém pořádku, nevíte, co bude za rok, tři, pět let. A potom sáhnout do peněženky a vytáhnout např. 100 tis. (každý) – to by se asi nepovedlo. O těchto zálohách, resp. výši části, která připadá na vaší bytovou jednotku by vás měl výbor informovat, nejlépe: na začátku roku byl stav xx během roku jste zaplatila xx během roku se utratilo xx na konci roku je stav xx Tyto zálohy se skládají aniž by byl předem znám účel – nevíte, zda budete za rok opravovat okapy či za tři roky střechu. Ale před použitím těchto finančních prostředků má shromáždění schválit plán oprav, který výbor navrhne v rámci rozpočtu na daný rok.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.