Nároky příjemce služeb plynoucí z nesprávného vyúčtování

Vložil Anonymous, 12. Květen 2022 - 20:28 ::

Pokud příjemce služeb neobdrží správné vyúčtování služeb,

  • není povinen platit případný nedoplatek plynoucí z vyúčtování,
  • je oprávněn požadovat pokutu podle § 13,
  • je oprávněn požadovat vrácení uhrazených záloh, pokud zálohy hradil,
  • něco jsem zapomněla?

Jsou tyto nároky příjemce služeb (tj. neplatit, požadovat pokutu a požadovat vrácení uhrazených záloh) na sobě nějak závislé?

Co se např. stane, pokud příjemce služeb nedoplatek (zčásti nebo zcela) uhradí? Může i v takovém případě požadovat pokutu za nesprávné vyúčtování a vrácení uhrazených záloh, nebo úhradou uznal vyúčtování za správné a pokutu ani vrácení uhrazených záloh požadovat nemůže? Scénář může být následující: Příjemce služeb vyúčtování neobdrží vůbec, ale obdrží předžalobní výzvu, která se na vyúčtování odvolává. Na základě předžalobní výzvy uhradí, neboť se nejedná o velkou částku a soudnímu sporu se chce vyhnout. Chce ale požadovat pokutu.

Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.