Vložil Justitianus, 10. Říjen 2021 - 8:15
  • Kouzelník napsal: „nemam informace (…) o kolik se snizi naklady na zpracovani.“

Svatá prostoto! Náklady na zpracování se samozřejmě ZVÝŠÍ! Asi jste nepochopil proč lobby rozúčtovatelů prosadila v rámci Evropské unie povinné odečty minimálně každý měsíc, s povinným informováním příjemců služeb.

Pochopte, že elektronické indikátory (IRTN) jsou dnes tak levné, že na jejich prodeji a montáži se nedá vydělat. Proto lobbisté zatlačili – a přes EU zavedli povinné odečty minimálně 12krát ročně, a k tomu povinnost informovat každého jednotlivého příjemce služeb o tom, co si může sám přečíst na displeji nebo na ciferníku vodoměru. A může si to už dnes přečíst třebas každý den, nebo každou půlhodinu či každou minutu, má-li zájem.

Samozřejmě že ten dvanáctinásobný odečet a povinné sdělování těch čísílek každému příjemci služeb nebude zdarma. Za to se bude každoročně platit mnohonásobná částka. Pokud si to budete chtít v domě automatizovat, budou potřebné koncentrátory, síťové prvky, centrální počítač, software. Na tom a hlavně na neustálých zákonem vnucených odečtech se dají „vyvařit“ lepší prachy, než z pouhé montáže krabiček na radiátory jednou za deset let.

Je to stejný obchodní model jakou u výrobců laserových tiskáren: tu tiskárnu Vám prodají pod cenou, ale toner do ní bude drahý. Nebo autosalony: na prodeji aut je velmi malá marže, z toho by se neuživili; vydělávají na následném záručním a pozáručním servisu.

Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.