Upozorňuji na to, co už jsem napsal: katastrální úřad přijme nové prohlášení od právnické osoby SVJ a založí je do sbírky listin katastru bez jakékoliv kontroly podpisů a bez kontroly obsahu nového prohlášení. Ono by nebylo ani co kontrolovat. Prohlášení totiž nemusí (ani nemůže) obsahovat žádné souhlasy ani podpisy vlastníků jednotek!!!
Ani katastrální zákon, ani katastrální vyhláška v tomtopřípadě neukládají katastrálním úřadům provádět nějaké kontroly čehokoliv. Úřad prostě přijme doručené prohlášení a založí je tak, jak bylo doručeno. V tom spočívá nebezpečí pro tazatelku. Neměla by se spoléhat na to, že „to nemá žádnou váhu“.
Zákon č. 89/2012 Sb. |
Vyhláška č. 357/2013 Sb. |
Uložení nového prohlášení do sbírky listin katastru nebude možné zvrátit – a to ani soudně – jestliže v době po uložení nového prohlášení dojde ke změně v osobě některého vlastníka jednotky. V takovém případě už nepomůže ani soud, protože bude chránit dobrou víru nabyvatele jednotky.
Zákon č. 89/2012 Sb. |
Nepomůže-li apel na zdravý rozum ostatních vlastníků jednotek, ani výhrůžky statutárům, bude naléhavým úkolem tazatelky zabránit SVJ aby uložilo vadné prohlášení do katastru. Termín pro soudní zásah je shodný jako při napadení rozhodnutí shromáždění podle § 1209 odst. 1: do tří měsíců ode dne, kdy se vlastník jednotky o rozhodnutí dozvěděl nebo dozvědět mohl.
§ 1169 Změna prohlášení |
Znovu varuji tazatelku: jakmile zmešká tříměsíční lhůtu, soud se vůbec nebude zabývat obsahem žaloby a odmítne prohlášení změnit. Diskutující @ tedy radí špatně.
Justitianus
Poslední komentáře