Propadnutý mandát a opětovné zvolení

Vložil Johny (bez ověření), 27. Listopad 2020 - 19:49 ::

Dobrý den, mám problém se stávajícím vedením členů výboru SVJ. Naše SVJ má 2 domy a dva vchody a každý vchod má své vlastní číslo popisné, všichni 3 členové výboru jsou z vedlejšího vchodu. Letos 1.4 vypršel stávajícímu SVJ mandát, který si nechal propadnout, po výměně názorů s předsedou SVJ, že se na domě nic nedělá a dům chátrá, byla na základě mého upozornění ze strany předsedy SVJ podána demise a vyvěšeno na nástěnce, že odstupuje z výboru, za měsíc všem vlastníkům bytových jednotek včetně mně přišel do schránky hlasovací lístek s nominací mé osoby na předsedu SVJ a další mnou zvolené členy(které vůbec neznám) a nebo opětovné dosazení členů do výboru od 1.4.2020, toto jednání považuji nejen za sprosté zneužití mého jména ale i porušení zákona na ochranu osobnosti včetně GDPR, ale hlavně moji nominaci nikdo neduskitoval a vevdení tak chtělo zneužít mojí osoby ke svému znovuzvolení!u­pozorňuji, že SVJ nic na domě neprovádí, dům chátrá je celý popsaný grafitti, nefunguje osvětlení v domě je bordel atd. naprosto neschopné SVJ a toto si ještě dovolí. O funkci předsedy bych měl zájem, psal jsem to předsedovi, ale ten toho zneužil ve svůj prospěch a chtěl mě tak zdiskreditovat. O předsedu bych měl zájem, ale pouze na základě řádného shromáždění kde bych se seznámil s hospodařením SVJ at vím v jakém stavu bych přebíral administrativu! dále upozornuji, že SVJ nekoná, nikdy neinformuje o účetní závěrce o plánovovaných opravách nic…naprostá ignorace a když se je člověk na to zeptá, tak mu je řečeno, že máme chodit na shromáždění, tak se to prý vždy říká, ale nikdo žádný papír do ruky nedostane. Otázka jak mám postupovat abych se zbavil tohoto SVJ které nemá ždánou inveci něco zlepšovat, ale pouze chtějí pobírat odměny za nic nedělání. Za další jak mám postupovat když bylo zněužito moje jméno a moje neschválená nominace na předsedu SVJ o které jsem neměl ponětí. Děkuji

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Kartar (bez ověření), 11. Prosinec 2022 - 11:20

    Nechci Vam brat iluze, ale jak si to predani funkce predstavujete to urcite neprobehne. Funkci bud berte nebo nechte byt, ale pocitejte s tim, ze Vam odchazejici vybor nic usnadni, papiry nejspis nedostanete ptz. neexistuji a byvaly predseda se po Vas bude vozit. V lepsim pripade budete mit podporu ostatnich clenu SVJ, ale spise jim to bude jedno a jedine co je bude zajimat bude aby se nezvysil prispevek do FO.

    Nepisete kolik jste jednotek, ale jeste doplnim, ze zakon zadny 3-clenny vybor nevyzaduje. A nez mit ve vyboru bandu vyzirku, kteri stejne nic nedelaji muze byt technicky snazsi delat to sam.

    A dobre je se seznamit se stanovami SVJ zda mate vubec smysluplne nastavene limity. Kde se totiz nic nedela neni treba je aktualizovat :-)

    Vložil Kartar (bez ověření), 11. Prosinec 2022 - 11:48

    A jeste bych zacal nahlednutim do listin spolecenstvi v rejstriku (online). Mely by tam byt ucetni zaverky, pokud ne tak to u Vas mate vesele.

    Vložil Vrána (bez ověření), 11. Prosinec 2022 - 8:08

    Na podobném principu to na mě zkusil starosta ohledně pozemku. Obrátil jsem se na ÚOOÚ a ten s ním zatočil.

    Níže uvedený článek by si měl přečíst hlavně propagátor dogmatického výkladu zákonů justitianius (nebo jak se prezentuje):

    https://www.novinky.cz/…sic-40417039

    Vložil Justitianus, 11. Prosinec 2022 - 10:09

    Milá Vráno (bez ověření), jsi popletná a nevyznáš se v zákonch. Ten případ z iDnes nemá naprosto nic společného s touto diskusí.

    Článek nepopisuje volbu statutára SVJ (kde členové se navzájm znají a znají svá jména). Popisuje volby do Poslanecké sněmovny s kandidátními listinami které byly povinně zveřejněny. Nic takového samozřejmě nikdy nenastává při volbě statutárů v kterémsi směšně bezvýznamném SVJ.

    A zcela jsi zapomněla, hloupá Vráno (bez ověření), na zákon č. 247/1995 Sb. o volbách do Poslanecké sněmovny. Podle § 32 odst. 2 tohoto zákona platí, že ke kandidátní listině musí být přiloženo vlastnoručně podepsané prohlášení kandidáta, že souhlasí se svou kandidaturou. V tomto případě byl podpis kandidáta zfalšován.

    Znovu opakuji, že v zákoně chybí obdobné ustanovení o volbě statutára spolku či SVJ. Takže kandidát může být navržen i bez svého souhlasu. Jak už jsem dvakrát napsal, omezení či podmínku v tomto smyslu mohou obsahovat stanovy SVJ.

    Inu, jak praví české přísloví: Vrána (bez ověření) k vráně sedá, hloupý hloupého si hledá.

    Justitianus

    Vložil Hubert (bez ověření), 11. Prosinec 2022 - 11:04

    Ale do rejstriku se uz musi dat doklad ze uvedena osoba souhlasi se zapisem do rejstriku.

    Vložil Justitianus, 11. Prosinec 2022 - 11:38

    Huberte, máte samozřejmě pravdu. Ale o tom tato diskuse vůbec nebyla!!!

    Samotný zakladatel diskuse přec napsal jasně, že o funkci zájem má, cituji:

    „O funkci předsedy bych měl zájem, psal jsem to předsedovi, …“

    A když jej předsda na základě toho uvedl v pozvánce jako kandidáta, tak se tazatel urazil a začal zde plácat tyto nesmysly:

    „… toto jednání považuji nejen za sprosté zneužití mého jména ale i porušení zákona na ochranu osobnosti včetně GDPR, ale hlavně moji nominaci nikdo neduskitoval a vevdení tak chtělo zneužít mojí osoby …“

    Tazatel Johny (bez ověření) je kverulant. Je to potrhlý chlap, který nevěděl/neví co vlastně chce. Typický věčný remcal. Konfliktní typ. Ještě že se v roce 2020 nestal tím předsedou. To by to bylo dopadlo …

    Justitianus


    Poznámka pro Kartar (bez ověření): Snažíte se reagovat na dva roky starý dotaz.

    Vložil , (bez ověření), 11. Prosinec 2022 - 9:05

    Ano, Vráno, novinky jsou zdrojem pravdy.

    Vložil Petr123 (bez ověření), 27. Listopad 2020 - 20:53

    Postup je jasný – nechte se zvolit a udělejte v domě pořádek podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. A poděkujte současnému předsedovi, že vás rovnou navrhl a ulehčil vám práci. V některých domech chtějí aktivní vlastníci převzít iniciativu a vedení jim to znemožňuje, u vás vám dokonce vyšli vstříc! Gratuluji.

    Vložil Petr, 28. Listopad 2020 - 17:06

    „na základě mého upozornění ze strany předsedy SVJ podána demise … všem vlastníkům bytových jednotek včetně mně přišel do schránky hlasovací lístek s nominací mé osoby na předsedu SVJ a další mnou zvolené členy (které vůbec neznám) a nebo opětovné dosazení členů do výboru od 1.4.2020, … sprosté zneužití mého jména ale i porušení zákona na ochranu osobnosti včetně GDPR, ale hlavně moji nominaci nikdo neduskitoval a vevdení tak chtělo zneužít mojí osoby ke svému znovuzvolení.. naprosto neschopné SVJ a toto si ještě dovolí. O funkci předsedy bych měl zájem, psal jsem to předsedovi, ale ten toho zneužil ve svůj prospěch a chtěl mě tak zdiskreditovat. O předsedu bych měl zájem, ale pouze na základě řádného shromáždění kde bych se seznámil s hospodařením SVJ at vím v jakém stavu bych přebíral administrativu“

    „SVJ nekoná, nikdy neinformuje o účetní závěrce… když se je člověk na to zeptá, tak mu je řečeno, že máme chodit na shromáždění, tak se to prý vždy říká, ale nikdo žádný papír do ruky nedostane“.

    „jak mám postupovat abych se zbavil tohoto SVJ“

    Naprostý souhlas s názorem Petr123 z 27. listopadu.

    O jakém papíru píšete ?

    Na rozdíl od paragrafů spolku (cca § 200) kam SVJ spadá, nemůžete v SVJ ukončit členství, leda byste prodal byt.

    Navržení na funkci není dle mne porušení GDPR a snaha o diskreditaci, ale právo člena SVJ.

    Vložil Kandidát (bez ověření), 28. Listopad 2020 - 20:46

    „Navržení na funkci není dle mne porušení“

    Navržení na funkci bez souhlasu kandidáta porušení je. Nejprve je třeba získat souhlas, potom navrhovat. Nikoliv obráceně.

    Vložil Pavel II (bez ověření), 29. Listopad 2020 - 16:14

    "O funkci předsedy bych měl zájem, psal jsem to předsedovi,…! Takže souhlas by byl. Co tam máte dál.

    Vložil Johny (bez ověření), 29. Listopad 2020 - 16:33

    Pavle a to víte, že některé věci vyžadují legislativní postupy? tohle není lízátko o které žádáte svojí maminku, " Mami já chci lízátko" „Ano Pavlíčku tu máš“ Na základě konverzace s předsedou jsem mu řekl, že bych měl zájem o funkci předsedy, abych věci dal do pořádku ať se člověk nemusí stydět za to kde bydlí, natož předseda za měsíc vhodil všem lidem hlasovací lístek per rollam do schránky, jestli souhlasí s mojí nominací na člena výboru SVJ včetně nějakých dalších dvou navržených osob beze jména. O funkci mám zájem, ale určitě ne přes hlasovací lístky, ale na řádném shromáždění kde bych vše vysvětlil a sdělil můj záměr a postup, ale hlavně bych se dozvěděl hospodaření SVJ v jakém stavu to přebírám. Nechci mít nic společného se stávajícím vedením ani s jeho hospodařením! Pavle Pavle…

    Vložil Justitianus, 29. Listopad 2020 - 9:04

    Kandidáte, plácáte zde nesmysly. Nesnažte se radit, když neznáte příslušnou právní úpravu.

    Žádný celostátně účinný právní předpis nestanoví kogentně, že by nebylo možné navrhnout na funkci osobu i bez jejího (předchozího) souhlasu. Pokud tvrdíte opak, citujte tedy celostátně účinný právní předpis. Já takový neznám.

    Podle § 152 zákona č. 89/2012 Sb. platí, že fyzická osoba, která je členem orgánu právnické osoby a která je do funkce volena, jmenována či jinak povolána (dále jen „člen voleného orgánu“), musí být plně svéprávná. Z uvedeného plyne, že osoba se může stát členem orgánu nejen volbou, ale může být povolána do funkce i jinak: například losováním, nebo podle pravidla seniority (nejstarší je předsedou), nebo na ni přijde řada automaticky (střídají se všichni členové ve funkci po jednom roce podle abecedy), atd. Zákon to neřeší.

    Předchozí souhlas navrhované osoby s kandidaturou není uzákoněn. Vymášlíte si neexistující právní konstrukci. Jiná otázka je zda je možno platně povolat do funkce osobu bez jejího souhlasu. Odkazuji na konkrétní stanovy konkrétní právnické osoby, kde to může být konkrétně upraveno.

    Justitianus

    Vložil Anynomous (bez ověření), 29. Listopad 2020 - 11:56

    Povolat osobu do funkce lze například zákonem, ale rozhodně nikoliv rozhodnutím shromáždění či dokonce stanovami. Shromáždění SVJBJ není Akční výbor Národní fronty, pane. Nazdar.

    Vložil Justitianus, 29. Listopad 2020 - 19:02

    Pane Anynonous: Přestaňte s prázdným žvaněním a prokažte co tvrdíte. Citujte příslušné ustanovení zákona, které zakazuje, aby stanovy korporace obsahovaly způsob jakým budou povolávání do funkcí členové sttatutárního orgánu.

    Protože takové ustanovení zákona nejste schopen označit, činím závěr že jen blábolíte bez znalosti věci.

    Justitianus

    Vložil Justitianův volič (bez ověření), 29. Listopad 2020 - 19:13

    Pane Justitiane,

    pokud zákon píše o volbě členů statutárního orgánu, zatímco Vy o jejich povolávání do funkcí, můžete si tipnout, co z obojího platí.

    Vložil Justitianus, 29. Listopad 2020 - 20:00

    Pane „Justitianův volič (bez ověření)“, takže je to jasné: právo není Vaše silná stránka. Buď nerozumíte obsahu zákona, nebo jste jej vůbec nečetl. Pak ovšem nejste připraven diskutovat se mnou. Protože mám dnes dobrou náladu, vysvětlím Vám co zákonodárce ve skutečnosti mínil, když psal o volbě.


    Zákonodárce zavedl v § 152 legislativní zkratku. Toho jste si ovšem vůbec nepovšiml, a dokonce ani nevíte co je to legislativní zkratka a jakou má funkci v textu právního předpisu.

    Podle § 152 odst. 1 zákona platí, že právnická osoba si tvoří orgány o jednom členu (individuální) nebo o více členech (kolektivní). Z uvedeného plyne, že zákonodárce nepředepisuje právnické osobě jakým způsobem si má „tvořit orgány“. Může to být volbou, avšak může to být i jiným postupem (zmínil jsem se přece namátkou o losování, o rotaci (střídání) ve funkci a o pravidlu seniority).

    Opačné tvrzení nejste schopen prokázat.

    A teď o té legislativní zkratce, kterou jste přehlédl: Podle § 152 odst. 2 zákona platí, že fyzická osoba, která je členem orgánu právnické osoby a která je do funkce volena, jmenována či jinak povolána (dále jen „člen voleného orgánu“), musí být plně svéprávná. Z uvedeného plyne, že zákonodárce zde zavedl legislativní zkratku: osoba může být nepochybně do funkce jmenována, povolána jinak či zvolena; a pro všechny tyto případy je v zákoně dále použita legislativní zkratka „volený orgán“, „člen voleného orgánu“.

    Vy si neuvědomujete, že tam kde zákon zmiňuje volbu členů orgánu právnické osoby, nemyslí tím pouze volbu, ale používá legislativní zkratku zavedenou v § 152 odst. 2 zákona. Protože to stále nechápete, připravil jsem pro Vás tabulku – v ní si můžete vyhledat co zákon skutečně říká.

    Text zákona Jak je třeba jej číst
    volba volba, jmenování, či jiný způsob povolání do funkce
    volený orgán orgán, který si právnická osoba tvoří volbou, jmenováním, či jiným způsobem povolání do funkce
    člen voleného orgánu člen orgánu, který byl do funkce zvolen, jmenován, či jiným způsobem povolán

    Není to žádná raketová věda. Ale k tomu, abyste porozuměl právní normě, musíte znát základní výkladová pravidla právních předpisů. Neznáte-li je, pak můžete zákon číst třebas desetkrát a stále nebudete chápat co je v něm uvedeno.

    Justitianus

    Vložil Justitianův volič (bez ověření), 29. Listopad 2020 - 22:20

    „zákonodárce nepředepisuje právnické osobě jakým způsobem si má „tvořit orgány““ (Vložil Justitianus, 29. Listopad 2020 – 20:00)

    Z § 1208 občanského zákoníku plyne něco jiného.

    Vložil Justitianus, 30. Listopad 2020 - 10:12
    • Justitianův volič (bez ověření) napsal: „Z § 1208 občanského zákoníku plyne něco jiného.“

    Pane, jste opravdu vzácně natvrdlý. Ničemu jste neporozuměl, nic jste nepochopil. V příspěvku Volba a povolání 2 jsem Vám podrobně vysvětlil kde v zákoně byla zavedena legislativní zkratka, jaký je její význam a jak je třeba číst označení „volba“ a „člen voleného orgánu“. Vy jste z toho ovšem nepochopil vůbec nic.

    V první řadě platí, že legislativní zkratka zavedená v § 152 se vztahuje na celý text zákona, včetně bytového spoluvlastnictví. Opět Vám raději píšu tabulku, abyste porozuměl co znamenají slova „volba“ a „člen voleného orgánu“ použitá také v § 1208 zákona.

    Text zákona Jak je třeba jej číst
    § 1208
    Do působnosti shromáždění patří (…) volba a odvolávání členů volených orgánů (…).
    § 1208
    Do působnosti shromáždění patří (…) volba, jmenování, či jiný způsob povolání do funkce a odvolávání členů orgánů, kteří byli do funkce zvoleni, jmenováni, či jiným způsobem povoláni (…).

    Moje časové možnosti jsou omezené, má trpělivost není bezmezná. Mohu radit jen osobám s rozumem průměrného člověka (§ 4 zákona č. 89/2012 Sb.). Vám tedy bohužel už více poradit nemohu.

    Justitianus

    Vložil Jednatel (bez ověření), 29. Listopad 2020 - 22:50

    Pane Johny, vy byste neměl být statutárem. Nejste shopen se ovládnout u klávesnice, kde máte čas se rozmyslet co říci/napsat. Jak by asi vypadal váš rozhovor s náročnějším vlastníkem tváří v tvář, kde byste musel reagovat ihned?

    Vložil Justitianův volič (bez ověření), 29. Listopad 2020 - 11:41

    Pane Justitiane,

    napsal jste, že Vás mohu platně navrhnout a platně zvolit předsedou našeho SVJ, a nebo že se můžete stát předsedou našeho SVJ podle pravidla, že předsedou je nejchytřejší přispěvatel na tomto foru, obojí aniž byste o tom věděl a aniž by s Vámi někdo komunikoval.

    Co to hulíte?

    Vložil Justitianus, 29. Listopad 2020 - 18:56
    • Justitianův volič napsal: „… napsal jste, že Vás mohu platně navrhnout a platně zvolit předsedou našeho SVJ (…).“

    Nikoliv. Nic takového jsem nenapsal.

    Jsou pouze dvě možnosti: Buď jste blb, který neumí pochopit co jsem napsal, nebo jste troll, který to pochopit nechce. Ani v jednom z obou případů Vám nemohu pomoci.

    Justitianus

    Vložil Johny (bez ověření), 28. Listopad 2020 - 18:25

    Vážený pane Petře. Takže mám tomu chápat tak, že až se spolu budeme bavit před domem a vy mi řeknete, že by jste se nejraději odstěhoval a já za měsíc vhodím všem vlastníkům jednotek hlasovací lístek do schránek ať rozhodnou o tom, jestli se máte vystěhovat nebo ne. Souhlasíte aby se pan Petr D. vystěhoval z domu nebo chcete aby dále bydlel v našem domě PRO/PROTI/ZDRŽUJI SE. Neví jestli znáte adaptační zákon na ochranu osobnosti, ale nikdo nemůže zneužívat Vašeho jména bez Vašeho vědomí a souhlasu! přečtěte si co znamená GDPR a pak tu nemluvte se souhlasem pana Petr 123 Píšu o hlasovacím lístku pane Petře.

    Vložil Petr, 29. Listopad 2020 - 13:46

    pane Johny,

    dle wikipedie (čerpáno z evropské směrnice): „Osobní údaje jsou jakékoliv informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě. … nejsou to údaje, které konkrétní osobu neztotožňují (např. pouhé běžné jméno a příjmení)“

    S datem narození se ještě stále můžete (!!!) setkat např. v registru živnostníků www.rzp.cz nebo u statutárů na www.justice.cz

    Pokud tedy navrhovatel neuvedl v kandidátce údaje, která vás pomáhají identifikovat, tak jméno a příjmení není proti GDPR (viz výše). To byste nesměl mít jméno na schránkách a zvonku. Údajem k identifikaci by mohlo dle mne být (pokud jde o známé jméno), když je dále uvedeno čím je osoba identifikovatelná (např. navrhuji Petra Rychlého herce Vinohradského divadla).

    A jsou proti GDPR např. údaje o datu narození v biografiích herců ?

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".