Vložil Dvořák (bez ověření), 7. Červenec 2020 - 16:55

Záleží i na tom, pro kolik to máte jednotek. S rozúčtováním vody problém nebývá, to zvládne Excel poměrně jednoduše. Složitější je to s tím teplem, tam už těch vzorců v Excelu budete potřebovat více. Celé se to zkomplikuje ve chvíli, kdy dojde k převodu jednotek mezi vlastníky. Kromě toho budete muset evidovat i zálohové platby a dělat finanční vypořádání. Pokud si s Excelem rozumíte, tak v malém SVJ do 20 jednotek se to dělat dá. Nicméně ze zkušenosti vím, že lidé nejsou schopni dohromady dát ani náklady (faktury chodí od vodáren a plynáren nikoliv za 1.1.-31.12. ale různě přes rok), bez ohledu na jejich Excelové dovednosti.

Pokud byste chtěl opravdu rozúčtovací software, tak cenově dostupné je SBN. Nicméně zase tak jednoduché to není, budete ho muset krmit daty (od pasportů a uživatelů přes předpisy a platby až po měřidla a odečty).

Další variantou je třeba cloudový Domsys (přímo s vyúčtováním v něm nemám zkušenost). Nicméně opět ho budete muset nakrmit daty atd.

Takže dá se, ale možná vyjde levněji ta rozúčtovací firma, když do toho započítáte cenu software a svůj čas. A určitě je lepší případné nesoulady řešit s rozúčtovací firmou, než když Vás sousedé osočí, že to děláte špatně …

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.