Vložil Justitianus, 28. Únor 2020 - 8:44

Diskutér z dlouhým jmémńem „Vložil aby bylo jasno“ zapomněl ve svém výčtu na jednu důležitou věc.

Dojde-li k situaci že vyúčtování dodané vlastníkovi jednotky není řádné, nabízí se i jiná možnost než jen „BUĎ se suďte (…) NEBO zaplaťte“. Vlastník jednotky má zákonné právo reklamovat (předložit námitky) do 30 dnů od doručení vyúčtování. SVJ má následně stanovenu lhůtu 30 dnů k vyřízení všech námitek, to jest k opravě a doručení nového řádného vyúčtování. Uplynutím lhůty 30+30 vzniká vlastníkovi zákonné právo požadovat po SVJ úhradu pokuty, která podle zákona činí 50 Kč za den prodlení (pokud nebyla společenstvím stanovena pokuta nižší). Viz § 13 odst. 2 zákona č. 67/2013 Sb..

Tyto úvahy by samozřejmě platily pouze pokud tazatel obdrží objektivně vadné vyúčtování za rok 2019, podá k němu včas oprávněnou námitku, a následně dojde k marnému uplynutí lhůty 30+30 stanovené zákonem (z důvodu nikoliv na straně vlastníka jednotky).


V tomto případě ovšem bude tazatelův problém mít jednoduché vysvětlení: když si stěžují i jiní, pak asi došlo ke změně vstupních nákladů – zdražení tepelné energie.

Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.