Vložil PN (bez ověření), 25. Leden 2020 - 14:59

Děkuji za reakci. K vodnému a stočnému. Je výhodné – pohodlné pro správce rozdíly ve spotřebě vody mezi hlavním vodoměrem a bytovými vodoměry jen rozpočítat mezi vlastníky v rámci ročního vyúčtování. Pro vlastníky bytů je ovšem takový postup většinou (rozdíl nad limitní hodnoty rozdílů průtoku Q) nevýhodný. O tolik nevýhodnější o kolik jsou větší rozdíly mezi náměry hlavního vodoměru a součty podružných vodoměrů. Nad 4 % rozdílu v průtoku (hl. vodoměru) lze reklamovat u dodavatele vody. Tzn. u nás schváleno do 5 % rozdílu lze odečíst z dlouhodobých záloh, protože jsme si to odsouhlasili. Nad 5 % rozdílu by měl řešit správce domu v reklamačním řízení u dodavatele vody. Průběžně sleduje náměry mezi hl.vodoměrem a bytovými součty (dálkově odečitatelný systém). Pokud se objeví rozdíl na limit…nejdříve vyzkouší kolik vytočí na odbočce a porovnává s tím co měřil hlavní vodoměr. Pak se rozhodne Ekonomicky už se v našich podmínkách vyplatí reklamační řízení nad 5 %, viz. ceny za měření u ČMI a další náklady v rámci našeho domu. Náklady reklamace nám po úspěšné reklamaci vrátí dodavatel vody. V domě již v minulosti řešeno, dodavatel vody vracel rozdíl. Sledovat, kontrolovat a řešit výše uvedené rozdíly v náměrech hlavního vodoměru vs. bytové součty vodoměrů /máme dálkový odečet/ by měl správce. Ale záleží na podmínkách, jak si který dům nastaví…

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.