Vložil N. Klainová (bez ověření), 18. Leden 2019 - 23:49

Napsal jste:

„Vše co vybíráte předem, i na správu domu a pozemku, jsou zálohy. Teprve po té, co SVJ zaplatí něco jako náklad, tak to může vyúčtovat a předepsat členovi SVJ k úhradě jako splatný příspěvek doručením vyúčtování nákladů na správu domu a pozemku. Teprve pak může v účetnictví snížit svůj závazek proti členovi čerpáním zálohy jejím započtením proti splatnému příspěvku.“

Moc ráda bych tenhle postup viděla rozepsaný v časové posloupnosti.

Náklady SVJ jsou spočítány někdy v první dekádě dalšího roku. Potom se rozdělí mezi vlastníky, tj. vyúčtují a předepíší se jim příspěvky. Tohle „vyúčtování“ musí podle Vás odsouhlasit shromáždění.

Až potom se podle Vás musí zaúčtovat započtení. To bychom mohli být někde v únoru následujícího roku, když to půjde dobře.

A teprve potom mohou být uzavřeny účty a sestavena účetní závěrka. A ta má být znovu odsouhlasená shromážděním.

Ale OZ nepředepisuje shromáždění 2× do roka. Co s tím?

Účetní praxe má mnohem lepší řešení, které neporušuje žádné právní předpisy. Máte-li zájem, pište na klaiex@seznam­.cz. Na portálu SVJ by rozbory účetních postupů zbytečně zabíraly místo.

N. Klainová

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.