Vložil zdeseny clen SVJ, 15. Leden 2019 - 12:08

Pravdou pouze je, že 5 let je minimum.

§ 32

(3) Pokud záruční lhůta nebo reklamační řízení je delší než lhůta podle § 31 odst. 2, uschovává účetní jednotka doklady a jiné účetní záznamy po dobu, po kterou tato lhůta běží nebo toto řízení trvá; pokud se účetní záznam vztahuje k nezaplacené pohledávce či nesplněnému závazku ve lhůtě podle § 31 odst. 2, uschovává účetní jednotka tento účetní záznam do konce prvního účetního období následujícího po účetním období, v němž došlo k zaplacení pohledávky nebo ke splnění závazku.

Protože SVJ hospodaří s penězi, které nevlastní, ale které jsou zálohou složenou členy SVJ, tak dokud tato záloha není řádně vyúčtována, tak je nutné mít kompletní účetnictví…

Takže 99% procent SVJ, kde se běžně hospodaří tak, že možná odsouhlasili výši tzv. „příspěvku do fondu uprav“ což správně je dlouhodobá záloha na příspěvky na správu domu a pozemku a tedy závazek SVJ vůči členovi SVJ, tak pokud se nenamáhají každoročně stanovovat výši příspěvku na správu domu a pozemku a tuto nevyúčtovávají oproti zálohám vyinkasovaným od člena SVJ (což je běžná praxe, alespoň jsem viděl spoustu SVJ a i jejich správcovských firem, kde trpí mylným pocitem, že s penězi na účtech SVJ mohou zacházet dle libosti a vyúčtovávají pouze služby), tak musí mít kompletně celé účetnictví.

Je to i logické, teprve schválení příspěvku a jeho vyúčtování se může člen SVJ právně bránit. A v tomto okamžiku je nutné mít kompletní podklady co se s penězi člena SVJ děje a dělo. A proto je i v zákoně o účetnictví stanoveno, že dokud existuje nezaplacená pohledávka či závazek, je nutné o něm mít kompletní účetní podklady

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.