Vložil Zdeněk II (bez ověření), 7. Leden 2019 - 17:08

Paní Petková, pro vyřešení vašeho problému je vhodné posoudit, kdo a jakým způsobem vám za prodávajícího vaši nemovitost jako kupující nabyvatelce předával a co jste mu případně podepsala z hlediska předávacího protokolu. Ačkoliv ujednání v kupní smlouvě patrně obsahuje uvedení sklepa (kóje či místnosti), nepředpokládám, že toto příslušenství jednotky bylo jasně specifikováno. Každopádně musíte uplatňovat své nároku zásadně u prodávajícího, který měl povinnost vám prodávanou nemovitost předat bez případných vad, alespoň tedy vad zjistitelných okamžitě v době předání nemovitosti. Pokud se následně zjistilo, že problém není pouze v absenci klíče od sklepa, ale že k vaší jednotce žádný sklep není k dispozici, nezbývá než právo na zajištění sklepa vymáhat u prodávajícího. Na rozdíl od předchozího občanského zákoníku je ten aktuálně platný vůči kupujícímu podstatně vstřícnější, neboť reklamaci na tzv. skryté vady lze uplatnit až 5 let po nabytí nemovitosti. Skutečnost, že se jedná o vadu, která nebyla v okamžiku předání prodávané nemovitosti zřejmá, je prokazatelné z toho, že nebyl k dispozici klíč od takové kóje nebo sklepní místnosti, přičemž v kupní smlouvě patrně není ani slovo o tom, že sklep není prodávající v konkrétní době a v uvedeném domě odevzdat kupujícímu.

Zdeněk II

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.