Vložil Pavel, 6. Leden 2019 - 23:54

Nesmíte věřit všemu, co napíše nějaký právník.

Paní Nedoma např. uvádí:

1)„Pokud je dána povinnost schvalovat účetní závěrku, pak to musí být v každém případě prováděno před vložení do obchodního rejstříku (viz níže).“

To je samozřejmě nesmysl. § 21a/2 ZoÚ uvádí, že účetní závěrka musí být zveřejněna do 30 dnů od schválení „nejpozději však do 12 měsíců od rozvahového dne zveřejňované účetní závěrky BEZ OHLEDU NA TO, zda byly tyto účetní záznamy uvedeným způsobem schváleny.“ S ohledem na § 21a/4 ZoÚ to platí i pro SVJ.

2)„Pokud by SVJ účetní závěrku neschválilo, nelze ji považovat za řádnou závěrku příslušného SVJ a taková nemá ani co dělat v obchodním rejstříku.“

To je opět nesmysl. Jak má vypadat účetní závěrka je uvedeno v § 18 ZoÚ. Zde nic o nějakém neschválení, které by z řádné ÚZ činilo neřádnou ÚZ, nic není. Autoři účetních předpisů nejsou pitomci, ukládání neschválených ÚZ ošetřili v § 21a/3 ZoÚ.

Závěr:

Protože zde bylo v minulosti diskutováno, zda hrozí nějaká pokuta od státu za neschválení ÚZ, založil jsem toto vlákno se stanoviskem MF.

Domnívám se, že MF ví o účetních předpisech více, než nějaká paní Nedoma.

Hezký den!

Pavel

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.