Vložil VÝTAHY SERVER -..., 19. Listopad 2018 - 16:39

Podle nařízení vlády 27/2003 Sb. musí být nové výtahy vybaveny obousměrnou hlasovou komunikací mezi kabinou a servisním centrem. Podle harmonizované evropské normy ČSN EN 81–80 Předpisy pro zvyšování bezpečnosti existujících výtahů určených pro dopravu osob má být riziko chybějící komunikace při snižování rizik provozovaných výtahů odstraněno.

ČSN EN 81–28 Dálková nouzová signalizace u výtahů určených pro dopravu osob, jsou stanoveny požadavky na službu zajišťující vyprošťování osob při jejich uvěznění v kabině výtahu. Popsaný systém nouzové signalizace má zajistit nejenom obousměrnou hlasovou komunikaci, ale i přenos dat umožňující zabezpečit tyto požadavky:

  1. Automatickou kontrolu funkce zařízení nouzové signalizace minimálně jednou za tři dny.
  2. Optickou indikaci v kabině, že požadavek na vyproštění byl v servisním centru přijat (např. pro hluchoněmé).
  3. Možnost, aby servisní posádka odeslala prostřednictvím prostředků nouzové signalizace výtahu do centra vyprošťovací služby potvrzení o vyproštění.
  4. Preventivní automatickou kontrolu stavu záložního zdroje.
  5. Vybavení alarmu servisními pracovníky při jejich uvěznění v prohlubni či v prostoru nad nejvyšší stanicí výtahu.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.