Vložil tep (bez ověření), 6. Prosinec 2017 - 9:22

Ještě před platností NOZ jsme v SVJ zavedli transparentní hospodaření s tím, že elektronické výpisy z účtů i veškeré dokumenty z účetní závěrky jsou dostupné komukoliv, kdo si vyžádá, že chce dokumenty průběžně dostávat. To mělo při poslední volbě statutářů efekt, že kontrolní komise vůbec nebyla zvolena – jen jediný vlastník bytu hlasoval pro naplnění komise, ostatní byli proti. Realita je taková, že členové tříčlenného výboru se kontrolují nejen navzájem, ale i výbor je pod stálou veřejnou kontrolou vlastníků jednotek, kteří se zajímají o práci výboru. Každá změna v rejstříku při změně výboru či revizní komise stojí 2000 Kč, tak je dobré, aby statutářů bylo co nejméně, a aby vydrželi celé funkční období, které v návrhu stanov prodlužujeme na 5 let a kontrolní komise už v návrhu nových stanov není, ale je tam právo dostávat elektronické výpisy i doklady ze závěrky. Závěrku výbor vytiskne a měsíc visí i na nástěnce před tím, než ji shromáždění vlastníků schválí. Teprve pak výbor pokladník vrací přeplatky a vybírá případné nedoplatky za minulý rok.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.