Vložil Čmuchal (bez ověření), 20. Květen 2017 - 20:18

Podle mých informací je „Poštovní“ postup (dle ZPS) takový:

První řádek/oblast má být název společenství z veřejného rejstříku. Druhý řádek/oblast může být označení osoby/schránky kam má být zásilka vložena. Třetí řádek/oblast je pak poštovní/fyzická adresa společenství (na území tohoto státu).

V případě, že Pošťačka nemůže identifikovat do které fyzické schránky má zásilku vložit, zásilka se uloží na poště. Slova „identifikovat fyzickou schránku“ dle Pošty znamenají „schránku označenou nadpisem společenství nebo jménem osoby uvedené v adrese nebo P.O.Box“. Podle pošty Pošťačka nesmí vhodit zásilku do schrámky jen s předchozí znalostí že to tam kdysi házela a že to byl „předseda“.


Problém tedy velký je, pokud potřebujete něco adresovat na společenství (adresa ve veřejném rejstříku), ale výbor/předsedu/po­věřeného-vlastníka funkcionuje osoba, která není členem SVJ a SVJ nemá skutečně fyzickou oficiální poštovní schránku či ukládací místo. Zásilky takto adresované se vrací jako nedoručitelné.

Pro pochybovače: pokud adresujete společenství, ale uvedete adresu „jinam“, pak to bude doručeno „jinam“, ale v soudním sporu neprokážete, že jste zásilku doručili do „sféry adresáta“. Bude li na doručení záviset osud dalšího jednání (např. prokázání, že jste reklamaci podali v zákonné prekluzivní lhůtě) – pak jste skončili „jak Baťa s dřevákama“.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.