Vložil tep (bez ověření), 28. Duben 2016 - 18:36

Vyhláška je podzákonný předpis a nemůže zahrnout všechny eventuality. Sporné jsou zejména hranice ±%. Tyto hranice si může SVJ upravit podle svých podmínek. Nelze měnit kogentní zákonná ustanovení, naopak z těch je třeba vyjít. Ostatní je teoreticky možné změnit, ale prakticky to nejde, protože stačí, aby se jedinec zdržel dohody a smlouva padá pod stůl.

Když má nějaké SVJ někoho, kdo je schopen protopit více než 200% průměru, tak je zjevné, že ekvitermní křivky pro regulaci dodávky tepla do domu jsou nadsazené a je třeba snížit teplotu topné vody. Dále když někdo vytápí kuchyni s plynovým sporákem, ve které je nucená výměna vzduchu, na 24 a více stupňů, určitě protopí více než 200% průměru. Proč by jeho potřeby měli financovat jiní? V domě máme tři skupiny obyvatel: Lidi s vysoce nadprůměrnou potřebou tepla, pak je většina kolem průměru, nu a nakonec nejmenší skupina těch, co topí mezi –20% a –40% průměru (mezi nimi jsou i s onemocněním srdce, kteří nesnášejí teplo a pro které je horké léto zdrojem utrpení). Nakonec otázka: Jak limit –20% průměru uhájíte v domě, který má nadstandardní izolace stropů a podlah a ve kterém jsou na patrech jen 4 byty uspořádané tak, že s jedním bytem sousedíte pouze jednou stěnou v kuchyni (s nuceným větráním kuchyní kvůli plynovým sporákům) a s dalším bytem jen jednou zkrácenou stěnou v dětském pokoji?

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.