Diktafon na shromáždění

Vložil Loreta, 27. Srpen 2015 - 7:40 ::

Dobrý den, na shromáždění jsem si vzala diktafon, jsem zapisovatel. Někteří členové projevili protest, jedna členka žádala, aby se hlasovalo, zda můžu použít diktafon. Oznámila jsem všem přítomným, že má každý právo na použití nahrávacího zařízení. Následovala další bouřlivá reakce, po které jsem shromáždění opustila.Stalo se neusnášeníschopné. Co s tím? Prosím o radu.

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil zbyšek (bez ověření), 28. Srpen 2015 - 5:15

    Za shromáždění má každý člen SVJ má právo pořídit si zvuk.záznam, přítomné o tom informovat nemusí. Záznam ale (bez souhlasu všech) již nesmí poskytovat nečlenům kromě případného soudního sporu např.kvůli pomluvě apod. Směrový mikrofon je užitečný např.v hale když jej průběžně jej natáčíte. Diktafon v oděvu nahrává tření látky že je záznam až nečitelný. Lépe jej mít volně, v diáři, v poštovní schránce (předem ověřit zda nerezonuje nebo nezkresluje).Stereo diktafony uchopí prostor lépe. Pro doslovné zápisy lze použít NovaVoice či Newton Dictate, jsou ale drahé,dost chybují následná oprava „překlepů“,je piplačka. Odhaduji, že chytré telefony budou tak do 2–3 let schopny písemně zaznamenat i podobná jednání s hlasy různé barvy a intenzity.

    Vložil Zapisovatel (bez ověření), 27. Srpen 2015 - 15:24

    Můžete doporučit vhodný model diktafonu? Děkuji.

    Vložil zbyšek (bez ověření), 28. Srpen 2015 - 5:25

    pokud není akustika výborná, nezkoušet levné MP3 s „diktafonem“. Lépe skutečný diktafon (nebo chyt.telefon s ext.mikrofonem), moje zkušenost špatná s Panasonicy. Sony a Olympus od cca 1300.- výš postačí,informujte se jaké mají režimy a zda mají potlačení šumu. Od cca 1800.- to již mají snad všechny.

    Vložil Pub (bez ověření), 27. Srpen 2015 - 22:07

    doporučuji stereo, směrový mikrofon… viz. http://www.czc.cz/search…

    Nezapomeňte vyzkoušet zda se nahrávky ukládají s datem a časem – vyzkoušel jsem svého času 5-typů než konečně jsem našel takový, který nahrávky neukládal jen pod sekvenčním číslem. Je také dobré vyzkoušet jak pracuje se šumem (zda se dá zmírnit). A není nic blbějšího než si vzít oblečení které „vypadá nornmálně“ ale na nahrávce zašumí celou nahrávku do nesrozumitelna.

    Nahrávky je třeba třídit, zpracovávat a zaarchivovat. Pokud se Vám nebude chtít záznam celý přepsat (což Vám garantuji, že je činnost velmi únavná), je třeba udělat „výpis“ zčerstva. vetšinou po čase zjistíte, že nedokážete na nahrávce přiřadit jednotlivé hlasy osobám a nahrávka se stává jen zbytně zabraným místem na disku Vašeho počítače.

    Vložil janica, 27. Srpen 2015 - 13:52

    Jedno nechápu. Správce se nechá zvolit předsedajícím. Měl materiály na schůzi připravené od výboru nebo je připravuje sám? I když není přítomný předseda, tak snad jsou tam jiní členové, kteří mohou být předsedajícími. Funkci předsedajícího si nenecháme vzít. Správce by byl jen přizvaný host, aby sdělil, co se po něm požaduje a odpověděl na otázky. Zapisovatele a ověřovatele si volíme z řad vlastníků, není to člen výboru. Zapisovatelky nám popsaly všechno dopodrobna a ověřovatelé jsou největší prudiči. Máme klid. Nemohou hlasovat vlastníci o tom, co nemají v programu. Máte ve stanovách, že je možné pořídit záznam? Možná je dobře, že se ta vaše schůze rozpadla. Já bych ale ze schůze neodešla.

    Vložil Loreta, 27. Srpen 2015 - 17:23

    Materiály na shromáždění chystá správce, náš PV na mě kouká, co po něm vlastně chci. Jiní členové se k předsedování nehlásí. Jsem také toho názoru, že by jsme si neměli tuto funkci vzít. Ale naši ovčané jsou nadšeni, neznají svá vlastní práva a povinnosti, ale pro ně je důležité, že se stará o jejich individuální potřeby. Že máme elektroinstalaci neschopnou revize a na moji žádost stanovení dlouhodobých záloh se vyjádřila jedna členka, že nemá peníze a tím to skončilo. A pan správce je plný pochopení, nedokáže navrhnout výši těchto záloh, aby všem vyhovovala. O tom, co jsou to zálohy, příspěvky atd. stále nemá ponětí. Ale vybojovala jsem vyúčtování krátkodobých záloh. Ve stanovách nemusí být zápis o diktafonu. Shromáždění se nerozpadlo, jednalo se dál, ale o čem, to nemám ponětí. Jen už dopředu čekám, jaké nepravdy a lži členům správce nakukal.

    Vložil Evík, 27. Srpen 2015 - 10:57

    Moc hezký příklad lidské hlouposti a blbosti. Proti lidské hlouposti se dost těžko bojuje a nedá se s ní dělat vůbec nic. Snad jen jí ignorovat. Věřím, že ignorace blbců a pitomců je na shromáždění skoro nemožná. Útěk je také dobrá možnost, ale asi bych volila jiný postup. Toho největšího protestovače bych požádala, aby byl na tomto shromáždění zapisovatel, a nechala bych tohoto zapisovatele schválit shromážděním. Ať se ukáže, jak mu to bez záznamu půjde.

    Hodně štěstí Evík

    Vložil Loreta, 27. Srpen 2015 - 11:06

    To nebyl útěk, ale situace byla tak vyostřená a stresující, že jsem neviděla jinou možnost. Pár hysterických členů a není o čem diskutovat. Předseda se nezúčastnil, i když svolal shromáždění, náš externí správce rád bere záležitosti do svých rukou a nechal si odhlasovat , že bude předsedajícím. A ostatní členové mu zobou z ruky, přestože neustále porušuje nejen naše stanovy. Děkuji za příspěvek a podporu.

    Vložil Pub (bez ověření), 27. Srpen 2015 - 12:08

    Moc informovanosti škodí. Ať je to pro Vás ponaučením: příště nikoho neinformujte že si něco nahráváte. Kdykoli můžete říct, že si nahráváte především svůj projev, aby jej nemohl nikdo „překroutit“ (to je filipika pro čas poté, co byste se chtěla hájit, poté co by jste se nechala odhalit nebo byla odhalena). Nemusíte se pak handrkovat s debily, kteří neumí do 5 počítat ale hlavně, že ví že „diktafon nié“. Proč „nié“ by mohlo být zcela zřejmé z Vašich zápisů (porovnejte si je se zápisy které vytváří SW dostupný zde na PortalSVJ jako shareware – a hned zvíte „proč nié“)

    Na shromáždění jste ale měla zůstat a nadále nahrávat tajně. To s Vaším správcem je jako by z „pr… vypadlo“ situaci u nás. Rochti ve výboru ihned po počáteční „oslavné ódě“ na téma „tak jsme se zde sešli“ ihned předají slovo externímu správci a ten hubu nezavře až do koncového rozpuštění shromáždění. Rochti sedí vedle něj, tupě čumí a občas zakývou rypákem nahoru a dolů na znamení souhlasu (nebo spokojenosti). Ovce pak tiše sedí a komíhají očima sem-tam jen aby se nestřetly očima s někým z rochtů a hlavní rocht (nebo externí správce) si je halasně nevyvolal na kobereček.

    Vložil Toma, 27. Srpen 2015 - 21:12

    Pokud ne, tak jste k politování. poznal jsem dost SVJ, ale žádné takové, které popisujete jsem neviděl. Tm

    Vložil Pub (bez ověření), 27. Srpen 2015 - 21:55

    Nepochybně je u nás většina mentálně nesvéprávných (právně ale nikoliv a na „první kuk“ se to na těch ovcích nepozná).

    Mne osobně ale nelitujte. Dělám co mohu aby u si nás rochti své sádlo „zasloužili“. I když jsem u nás „za svini“ a musím si neustále krýt záda, mám přesvědčení, že byt mi zatím pořád patří a že příspěvky na správu nejsou příspěvkem na zlepšení rochtích bytů, na rochtí dovolené, či případně nejdou na sanaci nevymáhaných a teď už i nevymožitelných dluhů některých „soudem oddlužených hovad“ – ale toto ještě pořád nemá konec, takže možná stejně zaplatím (za to, že jsem byt včas neprodal).

    Není mi jasné jak moc jste mohl poznat „dost SVJ“ do hloubky, leda byste měl byty na kšeft. Já jsem ale normální bývalý nájemník, teď vlastnik snažící se nebydlet za pár let pod mostem.

    Nezapomeňte, že zde ale neřešíme moji kanální situaci ale tazatelka se ptala na to jak použít diktafon. Tedy pokračujme v jejím tématu.

    Vložil JaVa, 27. Srpen 2015 - 13:28

    Nebydleli jsme ještě na jaře letošního roku ve stejném domě?

    Vložil Loreta, 27. Srpen 2015 - 12:16

    JO, to je přesně jako u nás.Už jsem měla obavy, že jsme jediní ovčané.

    Vložil P_V (bez ověření), 27. Srpen 2015 - 9:50

    Co s tím? Neopouštět shromáždění, aby mohlo fungovat.

    Vložil Petr, 27. Srpen 2015 - 12:16

    O nahrávání zde psal Lake s citací snad již judikátu. Najděte si to.

    Vložil Loreta, 27. Srpen 2015 - 12:25

    Ano, vím a děkuji, proto jsem si ho pořídila. Vím, že jeho použitím na shromáždění neporuším zákon. Ale ostatní si to berou příliš osobně. Vědí proč.

    Vložil JaVa, 27. Srpen 2015 - 13:31

    Není váš externí správce náhodou pohrobek bývalého vlastníka vašeho domu?

    Vložil Loreta, 27. Srpen 2015 - 16:08

    Ne, není.

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".