Vložil AsiBlb (bez ověření), 9. Červenec 2014 - 8:21

Informovat se o ekonomické situaci SVJ má kupující před pořízením bytu. Na to má oporu v zákoně § 1186 odst. 2 NOZ. Jinak nechápu jaký má smysl NESYSTÉMOVÁ hloubková kontrola iniciovaná řadovým členem SVJ. Lepší je průběžná kontrola docílená tím, že každý dokument je zvěřejněn v čase vzniku, případně před záměrem schvalování jako návrh. Na fungování SVJ se má podílet a zodpovídá každý vlastník, postoj „ostaní chce klidně žít“ pro samosprávné řízení je nepřijatelný. Takový přístup je akceptovatelný u bydlení v majetku jiného vlastníka (družstvo, obec, pronajímatel). Nefunguje-li orgán SVJ vůbec nebo dobře za to jsou zodpovědní všichni vlastníci a nápravu by měli hledat a najít u sebe. Řešit „vadu orgánu“ přenesením problému soudu (často doporučené řešení) nebo vlastní laickou aktivitou „lustrace“ je nesystémové řešení a projevem toho, že pro takový kolektiv tato forma vlastnictví je neaplikovatelná (to co funguje jinde nemusí fungovat i u nás). Řešit vlastní neschopnost soudem, nebo neschopnost dohodnout se (případy poslanců požadující schvalovat zákony US) pak enormně zatěžuje justici případy, které by řešit vůbec neměly.

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.