Vložil Justitianus, 5. Leden 2022 - 21:57

Pane Hajný, Vy zjevně nechápete, že vztah mezi klientem (SVJ) a bankou je čistě soukromoprávní. I kdyby snad došlo k nějaké změně zákona, nemá to žádný přímý vliv ani na obsah smlouvy klienta s bankou, ani na obsah všeobecných obchodních podmínek.

Vaše opakované dotazování na jakýsi právní předpis je tedy nesmyslné od samého počátku. Vy se naivně domníváte, že nějaká novela nějakého zákona by mohla změnit miliony klientských smluv s desítkami bank? Není tomu tak.

Odpověď hledejte ve smlouvě mezi vaším SVJ a bankou, případně ve všeobecných obchodních podmínkách, na které se tato smlouva odvolává. Tohle jsem Vám napsal už dvakrát, nyní je to tedy potřetí. Pokud banka tyto základní dokumenty porušuje, pošlete je do prdele a najděte si jinou banku. Čemu na mé radě nerozumíte?


Může samozřejmě dojít ke změně zákona, ale dopad na smluvní vztah klienta s bankou není přímý, jak se snad domníváte. Postup je tento:

  • Banka připraví změnu smlouvy, případně změnu všeobecných obchodních podmínek v souladu s aktuální právní úpravou.
  • Banka seznámí klienta s novým zněním a poskytne mu přiměřenou lhůtu k tomu, aby změny odsouhlasil nebo odmítl.
  • Jestliže klient vyjádří souhlas, jede se podle nového znění.
  • Jestliže klient vyjádří nesouhlas, má možnost okamžitě ukončit smluvní vztah s bankou bez jakýchkoli sankcí.
  • Jestliže klient neukončí sám smlouvu, ani neodsouhlasí nové znění, zpravidla dostane od banky velmi rychle výpověď.

Justitianus

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.