Vložil lake, 13. Červen 2013 - 6:13

Reklamaci podává ten, kdo si objednal a převzal zboží nebo službu. Předpokládám že víte, co si SVJ objednalo a u koho. S tím nemá vlastník bytu naprosto nic společného. Jak by mohl podat reklamaci, když vůbec není účastníkem právního vztahu?

Pokud SVJ bude reklamovat u dodavatele, musí k tomu samozřejmě tvrdit a prokazovat, že zboží nebo služba nemá ty vlastnosti, které má mít, nebo které si SVJ ve smlouvě vymínilo.
------------------------------------------------------------------------

Něco zcela jiného než reklamace je požadavek na opravu, který uplatňuje vlastník bytu vůči SVJ. Stěny, spáry a jejich utěsnění jsou společnými částmi domu. Opravy společných částí je povinno zajišťovat SVJ ze zákona. Vlastník bytu je oprávněn požadovat na SVJ, aby nějak zabezpečilo, že ze společných částí nebude do bytu zatékat voda.

Vlastník není povinen k tomu nic prokazovat, ani zjišťovat jak se voda do spáry dostává. Jeho domněnka, že jde o závadu utěsnění spáry, nemusí být správná. Prohlédněte oplechování atiky a izolaci ploché střechy u obvodových stěn domu: voda, která tudy proniká do spár, může protékat na velké vzdálenosti do nižších pater. Po přetěsnění spár má uzavřenu cestu ven na fasádu a teče dovnitř budovy.

lake

Odpovědět příspěvkem do diskuse

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Tato informace bude zobrazena.
Diskuse je moderovaná - neslušné příspěvky, příspěvky mimo téma apod. mohou být odstraněny.