Digitalizace spolecne televizni anteny (STA)

Vložil Anonymous, 4. Prosinec 2007 - 23:34 ::

Ma spolecenstvi vlastniku povinnost zajistit digitalizaci spolecne televizni anteny? V nasem panelovem dome je situace nasledujici: Kazdy ma ve svem byte soucasne pripojku na spolecnou televizni antenu i pripojku kabelove televize. Spolecna televizni antena je na strese panelaku a v soucasne dobe ji pouziva 65% bytu. Dle provedeneho pruzkumu i po prechodu na digitalni vysilani ma 65% bytu zajem tuto spolecnou antenu uzivat a neplatit si kabelovou televizi. Jelikoz prechod na digitalni vysilani vyzaduje investice do spolecne televizni anteny (zesilovace, modulatory) vyvstava otazka, je-li mozno (nebo dokonce nutno) hradit tyto naklady z fondu oprav a tedy spolecnych penez vsech bytu, nebo necht se na techto nakladech spojenych s modernizaci STA podili jen onech 65% bytu?

Dekuji za odpoved Ing. Jan Priban, Decin, jan_priban@hot­mail.com

    Štítky (beta): Přidejte nový štítek vepsáním, smažte kliknutím na křížek (pouze pro přihlášené). Zobrazte další diskuse s daným štítkem kliknutím na štítek. Seznam štítků.

    Vložil Petr Fiala (bez ověření), 11. Květen 2010 - 6:16

    Žijeme v t.zv. informační společnosti a to díky digitálním systémům – přenosům (návrat k analogovému nebude). Trend je jasný – Internet. Více než polovina domácností v ČR již má přístup do Internetu. A když máte zajištěn (zaplacen) neomezený příjem dat můžete si přijímat i TV programy (nejen české), za které nemusíte platit. Nemusíte platit měsíčně ČT a ČRo poplatek, že vlastníte TV a rozhlasový přístroj (135,– a 45,– Kč), či cca 300,– UPC za základní programy). V ČR, dle mne, bude mít největší úspech systém WiFi. Proč? Má na trhu „digitální přenosy“ obrovskou konkurenci takže i ceny jsou přijatelné a získáte větší možnost rozvíjet svou osobnost. Mimochodem, zamysleli jste se nad tím, proč vlastně na TV programy (nebo vlastně reklamy) koukáte?

    Vložil ivo6 (bez ověření), 11. Květen 2010 - 10:13

    To co uvadite o sledovani programu z internetu je chimera, ne prakticka moznost, at uz z duvodu limitovaneho pripojeni nebo kvality verejne dostupnych zdroju. Navic pokud programy z netu nechcete sledovat na monitoru, ale na dnes beznych LCD/plazma TV, tak poplatek stejne platit musite. ivo6

    Vložil Tonda (bez ověření), 11. Květen 2010 - 10:33

    „pokud programy z netu nechcete sledovat na monitoru, ale na dnes beznych LCD/plazma TV, tak poplatek stejne platit musite“

    Pokud LCD panel nebo plazma nemá TV tuner, nebo má tuner pouze pro analogové vysílání, poplatek nemusíte platit.

    Vložil Tonda (bez ověření), 11. Květen 2010 - 11:20

    Analogové ticho by mělo v ČR nastat od 10. října 2010.

    Tonda

    Vložil ivo6 (bez ověření), 11. Květen 2010 - 10:45

    Podle vaseho vykladu by nemuseli platit zakaznici analogove kabelovky, analogove STA, pokud maji „vhodnou“ TV… coz je zjevny nesmysl. Zakon 348/2005 https://tvp.ceskatelevize.cz/…oc/zakon.pdf – „Televizní poplatek se platí ze zařízení technicky způsobilého k individuálně volitelné reprodukci televizního vysílání bez ohledu na způsob příjmu (dále jen „televizní přijímač“). Toto zařízení se považuje za televizní přijímač i v případě, že si jej poplatník upraví k jinému účelu.“ https://tvp.ceskatelevize.cz/…atky/faq.php?…
     ivo6

    Vložil Tonda (bez ověření), 11. Květen 2010 - 10:55

    Pokud jsem v oblasti bez analogového vysílání (to by měla být za nedlouho celá ČR), pak za samotný analogový tuner skutečně nemusím platit. Studujte, prosím, zákon pečlivě.

    O připojení na rozvod analogového signálu konvertovaného z digitálního signálu jsem nic nepsal, popisujete jinou situaci, přechodné řešení, kdy pro Vás někdo provedl konverzi digitálního signálu na analogový a ten přijímáte.

    Tonda

    Vložil Tonda (bez ověření), 11. Květen 2010 - 10:58

    Kromě toho, pokud pro STA provádíte konverzi digitálního signálu na analogový, stáváte se šiřitelem televizním signálu, což vyžaduje licenci, obdobnou licenci provozovatelů rozvodů kabelových televizí.

    Tonda

    Vložil Tonda (bez ověření), 11. Květen 2010 - 8:59

    „můžete si přijímat i TV programy (nejen české), za které nemusíte platit.“

    Ano, ale velmi omezeně.

    Tonda

    Vložil Pavel, 11. Květen 2010 - 8:39

    Nechci hledat předpis, ale domnívám se, že musíte platit i z PC, které umožňuje příjem ČT a ČRo.

    Hezký den!

    Pavel

    Vložil Tonda (bez ověření), 11. Květen 2010 - 8:57

    Za příjem prostřednictvím internetu se (zatím) poplatky neplatí.

    Za držení zařízení schopné příjmu pozemského nebo satelitního vysílání nebo za příjem prostřednictvím kabelového rozvodu se České televizi i Českému rozhlasu platí.

    Záleží tedy na způsobu příjmu, nikoli na koncovém zařízení (není rozhodující, zda je koncovým zařízením počítač, mobilní telefon ad.). Za samotnou instalovanou anténu bez koncového zařízení se rovněž neplatí. Za stejný „drát“ od stejné společnosti jeden platí (přijímá kabelovou televizi), druhý ne (má internetovou přípojku).

    Podrobněji zákon č. 348/2005 Sb., o televizních a rozhlasových poplatcích.

    Tonda

    Vložil Tonda (bez ověření), 11. Květen 2010 - 7:10

    „zamysleli jste se nad tím, proč vlastně na TV programy (nebo vlastně reklamy) koukáte?“

    Zamysleli.

    Tonda

    Vložil Radek zez Plzně, 27. Únor 2008 - 8:51

    Dobrý den!
    Chci se vyjádřit pouze k technické stránce věci. Zajištění příjmu signálu po digitalizaci nemusí znamenat "žádné" náklady pro SVJ (popř. vlastníka domu) v případě, že se rozhodneme pro variantu pouhého rozvodu digitálního signálu, kdy si Set-top-boxy, popř. příjímače s digitálním tunerem, pořídí každý jeden účastník. Nevím, jak je (bude) tomu v Praze, ale např. v Domažlicích a v blízké době i v Plzni (Krašov) byla (bude) změna realizována tak, že vysílač přestává k určitému dni vysílat signál analogově a okamžitě na jedné ze dříve použitých analogových frekvencích začne vysílat digitálně. Pokud vaše STA pouze rozvádí signál z pozemních vysílačů, pak to bude tak činit i nadále a je jí jedno, zda signál obsahuje informaci o jednom kanálu v analogové podobě, či o celém jednom multiplexu v podobě digitální. Je třeba si samozřejmě zjistit, jak tomu je u vašich konkrétních STA, a to nejlépe posoudit odborníkem (takže asi přece jen nějaké náklady vzniknou).
    Jakmile se začne šířit signál ostatních multiplexů (doposud na většině území kromě Prahy pouze multiplex A - ČT1, ČT2, ČT24, ČT4 Sport, Nova + rozhlasové stanice ČR), mělo by pro výše popsaný případ postačovat doplnit STA o kanálový zesilovač pro případnou novou frekvenci (pokud nebude opět využita některá ze stávajících).
    Berte můj příspěvek jako názor poučeného laika. Určitě si ověřte termíny a způsob digitalizace ve vaší oblasti i stav vaší konkrétní STA.
    Radek H.

    Vložil Doporučené řešení (bez ověření), 31. Březen 2010 - 11:44

    Já to našel pro ostravu a od té doby jsme vpohodě. http://www.tv-internet-site.cz/

    Vložil Jiří K. (bez ověření), 17. Duben 2008 - 9:06

    Dobrý den! Podobně jako jiní hledáme optimální řešení po změnách v TV. Jsme bytový dům, 48 BJ a rádi bychom přivítali názory a doporučení jiných, zejména ale odborníků v této oblasti případně i s vzorovým doporučením pro bytové domy. Známe zatím možnost úpravy STA (cena ca 25000,– Kč) a set-tob-boxy (cena ca 1500,–) u přijímače. Nevýhodou je omezená možnost přijímaných stanic – zatím jen ČT1,2,Nova,Prima?. Další možností je zrušení STA a přechod na kabelovou TV – je značně nákladné, cca 600–1000 Kč/měsíčně, set-tob-box nabízí některé kabelovky zdarma. Další možností je individuelní příjem v kadém bytě – někdo kabel, někdo satelit. Zvláště satelity se v poslední době jeví jako zajímavé řešení jak z hlediska nabídky tak i ceny. Představa, že na každém balkoně bude parabola pro příjem satelitního vysílání není příjemná. Dotaz : 1.existuje možnost společného příjmu satelitního vysílání, jak je nákladné v porovnání s jiným řešením? 2.je jiné řešení, které zajistí příjem více stanic než STA, alespoň sportovní stanice ČT4Sport,Gala­xie,Eurosport…

    Vložil Anonymous (bez ověření), 17. Duben 2008 - 9:18

    To se ptejte spíše odborných firem. Ale zjednodušeně odpovím:

    1. Společný příjem SAT možný je
      1. na střechu se dá parabola + zesilovač, každý v bytě má SAT přijímač
      2. Společně se dá parabola + přijímač a do STA se už analogově pošle několik základních programů – pro každý program musíte zaplatit modulátor
    2. a) poslat do STA zesílený digi signál, každý má settopbox
      1. podobně jako 1-b, tolik modulátorů kolik programů

    A následně možné kombinace všeho výše.

    P.L.

    Vložil Exupery, 21. Duben 2008 - 16:57

    Dobrý den, taky v domě řešíme tuhle problematiku. Je zde 48 bytů ve dvou vchodech. Zajímalo by mě, zdali existuje nějaká jiná varianta kromě kabelové televize, aby se vysílání nepřevádělo na analogové a zároveň nemusel člověk mít set-top-box ke každému kusu TV, videa i DVD rekordéru? Ještě mě zajímá, v případě, že by se odhlasovala varianta s převodem na analog a s použitím stávajících rozvodů, co s tím ve chvíli, kdy budou analogové televizory na ústupu. Nebude to potom vyhozených 70 tisíc? Je u výše popsaného řešení parabolou se satelitními přijímači v každém bytě nutné také mít přijímač u všech přístrojů? Omlouvám se za pravděpodobnou špatnou terminologii, jsem v tomto opravdu laik. Za případnou radu předem děkuji. Martina

    Vložil Šetřil Antonín (bez ověření), 31. Březen 2010 - 12:25

    „Nebude to potom vyhozených 70 tisíc?“

    Bude.

    Šetřil Antonín

    Vložil edukace (bez ověření), 31. Březen 2010 - 13:13

    to Šetřil

    Vážený pane,

    domnívám se, že odpovídat na dva roky starý dotaz odpovědí s vypovídací hodnotou blížící se k nule je zbytečné.

    Šetřete, prosím, prostor portálu i čas jeho uživatelů :o))

    Vložil Šetřil Antonín (bez ověření), 31. Březen 2010 - 13:17

    Reagoval jsem na základě přečtení příspěvku datovaného „31. Březen 2010 – 11:44“

    Moje reakce tedy naopak byla promptní.

    Nebylo-li by vlákno zobrazeno v rubrice „Poslední komentáře“, vůbec bych jej nebyl četl.

    Šetřil Antonín

    Vložil tata_FIDO, 22. Duben 2008 - 6:27

    máte popsáno v předchozím příspěvku a je to tak jak říkáte, 1)buď převod na analogol, pak si nikdo nic v bytech nedokupuje nebo 2)pošlete do vhodných rozvodů digitální signál a pak je třeba TV s dekoderém, set-top box nebo satelitní přijímač (podle toho jestli bude přijímat pozemní digitální vysílaní nebo satelitní), samozřejmě pokud máte 3 televize tak 3 tato zařízení. pokud se vám jedná o 1 TV a možnost nahrávání, doporučuji zvolit přístroj se 2 tunery protože jinak bude moci nahrávat jen to co zrovna vidíte. Dobrá poradna je např. www.digizone.cz

    Vložil Anonymous, 27. Únor 2008 - 9:29

    Praha proti třeba Domažlicím má jeden veliký rozdíl. Tam vypli analog a nahodili digi ze dne na den. V Praze už vysílá dvb-t roky občas z velice „pochybných“ míst jako Zelený pruh apod. Pokud se nepletu tak ještě NEBYLO zveřejněno, kdy a na jakých kanálech pojede finální dvb-t. To VELICE stěžuje modernizaci STA.

    Uvědomte si jedno – pokud DNES upravíte STA na příjem dvb-t, může se po vypnutí analogu a zapnutí finálního dvb-t stát, že neuvidíte NIC! Protože je dost pravděpodobné, že se změní kanály i umístění vysílačů!

    Takže i ten jezkušenější technik, pokud nemá skleněnou kouli na věštění nemůže dneska v Praze rozumně a natrvalo nastavit/nain­stalovat rozvod dvb-t.

    P.L.

    Vložil Radek zez Plzně, 27. Březen 2008 - 14:51

    Určitě máte pravdu, že situace může být v různých oblastech různá. Šlo mi pouze o to nastínit možnost levného a přitom dobrého řešení. Vůbec nemám v úmyslu někoho přesvědčovat, aby předčasně připravoval STA na digitalizaci v místech, kde v dohledné době k přechodu, popř. k ukončení analogového vysílání nedojde.
    Dále jsem opomenul nastínit možný problém se staršími STA rozvody, které nejsou konstruovány pro pásmo UHF, ale konvertují signál do VHF pásma. Ne všechny set-top-boxy dostupné na trhu totiž umějí s VHF pásmem pracovat. Mohlo by mohlo tedy dojít k tomu, že si nepoučený účastník pořídí set-top-box, který mu bude k ničemu. Rovněž i některé konvertory nejsou pro konverzi digitálního signálu použitelné, takže apeluji na posouzení každého jednotlivého případu odborníkem.

    Přikládám odkaz s předpokládanými termíny digitalizace a TV kanály pro jednotlivé regiony ČR:
    http://www.digitalnitelevize.cz/magazin/dvb-t/prechod-na-dvb-t/08-03-technicky-plan-prechodu-po-pripominkovych-rizenich.html

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 11:52

    Pokud je STA soucasti domu (melo by byt uvedeno v prohlaseni vlastnika), mela by se STA udrzovat funkcni. Na provozu spolecneho vybaveni domu by se meli podilet vsichni vlastnici. Druha moznost je, ze by se vlastnici (patrne nutno 100%) shodli na jejim zruseni. Vypnuti analogoveho vysilani (zatim neni jasny presny termin) je urcite padnym duvodem k rekonstrukci STA na digitalni vysilani, protoze drtiva vetsina STA nefunguje bez uprav pro digitalni signal.

    Dalsi duvod, proc by se meli podilet vsichni je technicky. Drtiva vetsina starsich STA ma seriovy rozvod (neni mozne kazdeho odpojit narozdil od hvezdicoveho rozvodu – novejsiSTA, kabelTV). Neni tedy mozne urcit kdo STA pouziva.

    Pridam jeste par technickych poznamek. K nazoru P.L., ze na digital staci kousek dratu a ze je zbytecne investovat do STA. Opak je pravdou. Jiste, jsou mista, kde je mozne digitalni signal prijmout na kus dratu. Ale to plati jen pro vyssi patra (i v mistech dobreho pokryti) a s okny orientovanymi na vysilac. Vlastnici v prizemi maji smlulu. Dalsi vec je ruseni pokojovych anten lednickou, vypinaci svetel apod. majici za nasledek ctvereckovani a vypadky obrazu. Takze investovat do „digitalni“ STA je urcite vhodne. Moznosti jak digitalizaci STA provest je vice, doporucuji tuto: Primy rozvod DVB-T signalu (kanalove zesilovace, pripadne kanalova konverze UHF->UHF). Kazdy uzivatel STA si koupi set-top-box. Je to reseni levne (nezatezuje tolik ty, co pouzivaji kabelovku) a moderni (umoznuje pouzivat EPG, jednoduche pridani/zmenu programu v multiplexu).

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 12:44

    Tak jen k těm technickým argumentům. Samozřejmě nemůžu tvrdit že v každém místě bude signál dvb-t skvělý. Ale ujišťuji vás, že běžně na sídlišti jde chytit dvb-t signál na kapesní digi-tv na vysunutý proutek i v přízemí (opět samozřejmě ne všude). Ale věřte, že signál je určitě mnohem lepší než aby šel chytit jenom v 10. patře s výhledem na vysílač. On je právě už nyní na většině míst tak dobrý, že jde opravdu chytit na kus drátu bez jakéhokoliv výhledu. Pokud bych použil pokojovou anténu, bude signál jen lepší.

    Uvědomte si, že digi vysílání co do teď v Praze funguje je provizorní. Vysílá z „pochybných“ míst jak Zelený pruh, žižkovský „Telecom“ apod. Až se vypne analog, bude digitál nejspíše šířen z „lepších“ pozic jako je vysílač Žižkov, Cukrák apod. Myslím, že potom bude signál ještě o mnoho lepší než nyní! Tak jako přijde dneska každému samozřejmé že „mobiluje“ v bytě i na záchodě, měl by v budoucnu podobně fungovat i signál dvb-t. Dnes také nikdo nemá STA pro mobily.

    Smutná je jedna věc. Dokud nevypnou analog, tak nezapnou plný digitál. A dokud nezapnou plný digitál nikdo nedokáže to co výše tvrdím/předpo­kládám. Bohužel v den přepnutí z analogu na digitál už bude pozdě.

    Na druhou stranu – nic nikomu nebrání už dnes proběhnout barák a vyzkoušet signál dvb-t. Pokud to bude hrát v bytě už dneska, tak po zavedení plného digitálu to bude jedině lepší.

    P.L.

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 14:35

    Mate pravdu, ze situace s dostupnosti signalu se po prechodu v Praze zlepsi, ale nijak radove. Srovnavat DVB-T s mobilem je prehnane.

    Probehnout barak a otestovat signal dnes je sice mozne, ale vyvozovat z toho neco pro budoucnost je osidne, kdyz jak sam spravne pisete pozice, vykony, kanaly vysilacu se jeste castecne zmeni.

    ivo6

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 11:54

    podpis k 10:52: ivo6.

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 12:42

    Náš dům má 128 bytů. Existuje něco jako „Centrální set-top-box“ ? Zdá se mi neekonomické pořizovat jednotlivě tolik set-top-boxů.

    Nerozumím Vaší poznámce, že signal bude digitální a každý si koupí set-top-box. Ale jsem elektrický laik. :-))

    Děkuji

    Václav

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 14:16

    Ano, pri tak velkem poctu bytu asi ma smysl uvazovat i skupinovy prijimac (coz je sada dekoderu DVB-T s modulatorem PAL, napr. Alcad TO 551). Cenove to vychazi asi 9 tisic na jeden program. Je pravdepodobne, ze programu v DVB-T bude asi 14. Proto bych v pripade ze se pro skupinovy prijimac rozhodnete zvolil reseni 4 moduly s modulatorem pro 4 zakladni programy plus rozvod primeho DVB-T pro ty, kdo chteji vic nez ty 4 programy (ti by si koupili STB).

    K dotazu. Signal bude v STA digitalni = signal v digitalni podobe jak jej vysila vysilac se rozvede v STA a v kazdem byte je set-top-box, divak si vybira programy dalkovym ovladacem set-top-boxu. Set-top-box = krabicka na televizi, jinak v tomto kontextu dekoder pozemni digitalni televize DVB-T.

    ivo6

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 13:05

    Odpovím na první dotaz. Existuje. Jmenuje se modulátor (dvb-t). Tahle krabička převede digitální signál na analogový. Jenže tím všichni v domě přijdou o výhody digitálního příjmu. Když to přeženu tak to je jako kdybyste někde v baráku společně pro všechny přijmul signál tv a převedl ho na černobílý protože 1/2 lidí má černobílou tv. Ale co ta druhý půlka s barevnou? A u digitálu je to stejné. K čemu bude analogový signál v STA když za pár let bude mít půlka lidí digitální telku?

    P.L.

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 13:24

    Děkuji za odpověď.

    Ten co mi tu kouzelnou krabičku nabízel se o tomto aspektu asi jen nedopatřením nezmínil.

    Václav

    Vložil Anonymous, 4. Prosinec 2007 - 23:46

    Není mi známo, že by společenství mělo povinnost zajišťovat televizní signál.

    Návrh ZoVB umožňuje náklady rozpočítávat podle počtu anténních zásuvek (0 zásuvek = 0 Kč).

    Je ovšem potřeba seznámit všechny s tím, že připojení se k rozvodu televizního signálu v budoucnu nemusí být možné bez vynaložení dalších nákladů.

    Pepa z Depa

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 8:23

    A já naopak mám dojem, že už se tu několikrát opakovalo že majitel domu MÁ povinnost zajistit STA, v tomto případě je majitel SVJ a tedy i ten náklad hradí celé SVJ pokud se nedohodnou jinak. Doufám, že mě někdo doplní a napíše daný paragraf.

    Jinak dle mého názoru je možná lepší lidem zdůvodnit ty náklady a „donutit“ je koupi vlastní set-top-box případně rovnou digitální telky. Je tu totiž jeden zásadní rozdíl mezi analogem a digitálem alespoň v Praze. Aby někdo chytil pořádný obraz na analog, musel by si každý strčit za okno nějakou anténu a barák by pak vypadal jak ježek. Proto se dělaly STA se zesilovači apod. Jenže STA na digitální signál trochu ztrácí smysl – často je nutné koupit jinou anténu, jiné zesilovače, předělat rozvody koaxu, nové zásuvky. A to vše zbytečně! Protože digitální signál je většinou v Praze tak silný že na příjem stačí kousek drátku, případně malý pokojový proutek v ceně 200 Kč. A náklady na rekonstrukci STA budou určitě řádově vyšší než těch pár stovek na jeden byt.

    Tedy můj čistě technický závěr – STA čistě pro digitál nemá alespoň v Praze žádný kloudný smysl a jsou to vyhozené peníze.

    P.L.

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 14:51

    Majitelem domu NENÍ společenství.

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 9:26

    Dobrý den, prosím nepleťte povinnost umožnit příjem signálu s povinností zřizovat a udržovat STA. Pokud je např. v domě rozvod kabelového příjmu, či jiný způsob získání signálu, je vyhověno dikci zákona. To že, se Vám to může jako jednotlivcům i SVJ prodražit je věc jiná, s pozdravem, Petr Vávra

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 10:05

    Ok, s tím jsem si nebyl jistý i proto jsem psal aby mě kdyžtak někdo doplnil. Pokud není STA nutná pak tím spíš stojí za zamyšlení druhý odstavec.

    Blbá je na tom jen jedna věc, lidi neradi dávají něco ze svého. Raději zaplatí rekonstrukci STA i když to bude na jednoho stát 3000 korun než by si koupili za 1000 korun set-top-box z vlastní kapsy.

    P.L.

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 9:52

    Prosím, můžete uvést předpis, který ukládá povinnost zajistit příjem televizního signálu? Děkuji

    Václav

    Vložil zajda, 27. Říjen 2008 - 1:06

    Stv patří do společných čátí domů, z toho vyplívá vše ostatní

    Vložil JarekSVJ, 27. Říjen 2008 - 8:14

    STV patří do společných částí domu ale to ještě snad neznamená, že SVJ je povinno tohle zařízení provozovat popř. opravovat. Reálný příklad: 24 bytů z toho 19 má kabelovku, 3 digi TV a to jako chcete říct, že ty 2 zbylé byty nebo vlastníci se budou ohánět tím, že SVJ je jim povinno zajistit kvalitní příjem TV????? V tomto reálném případě by mělo rozhodnout shromáždění.

    Vložil ivo6 (bez ověření), 27. Říjen 2008 - 9:58

    Ta situace v prikladu je docela realna a tezko rict jak ji resit. Osobne se domnivam, ze bud by se melo spolecenstvi postarat o spravne fungovani spolecne casti domu – STA, nebo STA hlasovanim vyradit ze spolecnych casti domu. ivo6

    Vložil JarekSVJ, 27. Říjen 2008 - 12:27

    Ivo, nějak podobně to chceme řešit u nás, na podzimním shromáždění dám návrh demontovat staré antény a zerzavé držáky, tím pádem nebude dostupná STA, dále podám návrh, že po úplné digitalizaci televizního signálu asi 2010 nebo 2011 zase shromáždění rozhodne co dál, zda kompletní rekonstrukci STA nebo ponechat dům bez STA.

    Vložil Anonymously (bez ověření), 1. Září 2008 - 16:52

    Zkuste se podívat do Stanov SVJ. Ve vzorových stanovách, které byly vydány nařízením vlády 371/2004 je v čl. III stanoveno, že Společenství zajistí buď přímo nebo na základě smluv uzavřených s dodavatelem zařízení pro příjem televizního a rozhlasového vysílání.

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 11:17

    Zakon o elektronickych komunikacich 127/2005, paragraf 104.

    ivo6

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 14:23

    Podle mě, ale neřeší povinnost SVJ zajistit signál (není vlastníkem domu). Digitalizaci by si měl každý vlastník bytu řešit sám nebo dohodnou-li se vlastníci pak SVJ společný digi signál zajistit po odsouhlasení všech všem. T.

    (§ 104 odst.15 – Vlastník domu, bytu nebo nebytového prostoru je povinen umožnit uživateli tohoto domu, bytu nebo nebytového prostoru

    1. příjem rozhlasového a televizního vysílání provozovatelů vysílání podle zvláštního právního předpisu 11) za podmínky, že v místě příjmu je signál přiměřené kvality,
    2. zřízení vnitřního komunikačního vedení včetně rozvaděče a koncového bodu sítě.

      Vznikne-li tím škoda na stavbě, je ten, kdo škodu způsobil, povinen ji nahradit; této odpovědnosti se nemůže zprostit. Dojde-li mezi vlastníkem domu, bytu nebo nebytového prostoru a uživatelem tohoto domu, bytu nebo nebytového prostoru ke sporu o rozsahu těchto povinností, rozhodne na návrh jedné ze stran sporu příslušný stavební úřad v součinnosti s Úřadem.)

    Vložil Simona Burkotová (bez ověření), 5. Listopad 2009 - 15:54

    Takže to znamená jak již bylo řečeno výše, ne? V domě kde jsou rozvody např. UPC ke každému bytu je to vyřešené – nikde není řečeno, že je povinnost zabezpečit příjem zdarma. U nás je stejný případ jak byl již popsán, z 24 bytů užívají STA asi 3, zbytek si platí kabelovku – připadá mi zcela zbytečné cokoli do STA investovat, když většina má již vyřešeno individuálně, avšak nechtěla bych porušit nějaký předpis. Myslíte, že uvažuju správně? Díky moc …

    Vložil ivo6 (bez ověření), 5. Listopad 2009 - 16:50

    Ono je to s tim vykladem zakona o el. komunikacich slozitejsi, teprve pred nedavnem si v tom delali trochu jasno urednici z CTU.

    http://www.digizone.cz/…orusuje-tim/

    Podle jejich vykladu pritomnost kabelovky v dome nerusi povinnost umoznit individualni prijem a ze stejne logiky vyplyva ze ani STA nerusi tuto povinnost majitele. Vyklad CTU:

    http://www.ctu.cz/…_04–2009.pdf

    http://www.ctu.cz/…_04–2009.pdf

    ivo6

    Vložil AnonymousB (bez ověření), 5. Listopad 2009 - 17:49

    Tajže bránit se lesu individuálních antén je možné jedině přes ustanovení ZoVB o změně vzhledu domu.

    Čekal jsem, že ČTU bude mít rozumější názor. Stačilo, aby napsal, že umožnit příjem signálu spadá pod správu domu. V praxi tomu tak ostatně vždy bylo. Nyní ČTU píše, že správa domu může společnou anténu zrušit…

    Vložil Anonymous, 5. Prosinec 2007 - 11:25

    Člověk se stále učí. Děkuji Václav

    Volby prohlížení komentářů

    Vyberte si, jak chcete zobrazovat komentáře a klikněte na "Uložit změny".